X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אודי לבל מרצה לפסיכולוגיה פוליטית מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מדינת ישראל כבר פסלה תנועות וקבוצות האחרונה שבהן הייתה תנועתו של הרב כהנא, שחתרה תחת האתוס הדמוקרטי, כאשר קראה לשלילת זכויות מתושביה הערבים של המדינה אך מה בנוגע לפסילת תנועות החותרות תחת האתוס היהודי שלה?
▪  ▪  ▪
שלהם - שלהם, ושלנו - גם שלהם??? [צילום: מוסא קעדאן]
אם תושבי המדינה יגלו, שלאחר וויתורם על שטחים הם בכל זאת יישארו במדינה שיהדותה תהיה בסימן שאלה, ושהשחקנים היחידים המוּצָאים מחוץ לגבולות המשחק הלגיטימי הם רק אלה החותרים תחת ערכי הדמוקרטיה ולא תחת זהותה הלאומית – הם יעדיפו את המצב הקיים.

ביקורת בג"צ על הכנסת: גזענות
ענבל בר-און
בניגוד לדימוי שפרידמן מנסה ליצור, בג"צ נקט ריסון שיפוטי בעתירותיהם של חברי כנסת אחד כנגד השני * בניגוד לדימוי, הוא אינו כלי שרת של השמאל, והעניק סעדים גם לכהנא כאשר החוק דרש זאת * מאמר שני בסדרה
לרשימה המלאה

המהומות שעוררה התנועה האיסלאמית בירושלים בהנהגתו המסיתה והממרידה של השייח' ראאד סאלח היא עוד עדות לעתיד הצפוי למדינה היהודית, אם זו תיסוג אל גבולות הקו הירוק - נסיגה, שמאז החל פועם בקרבנו השיח הדמוגרפי לצד זה הביטחוני, מוצגת ככזו שתציל את שרידותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אלא שתנועה איסלאמית, החותרת תחת עצם הגדרתה של המדינה ככזו, תפעל בה באופן חוקי ונורמטיבי, מבלי שתהיה הלגיטימציה, במסגרת התרבות של התקינות הפוליטית, לתבוע את הוצאתה אל מחוץ לחוק.
מדינת ישראל כבר ידעה פסילה של תנועות וקבוצות. האחרונה שבהן הייתה תנועתו של הרב כהנא, שחתרה תחת האתוס הדמוקרטי, כאשר קראה לשלילת זכויות מתושביה הערבים של המדינה. אך מה בנוגע לפסילתם של תנועות החותרות תחת האתוס היהודי שלה? הרי מסבירים לנו, כי שיבתנו לגבולות הריבונות של ערב מלחמת ששת הימים תביא לשימורו ולקיבועו של אתוס זה. נראה היה, כי הסכמה לפסילתה של תנועה הדוגלת בביטול זהותה של ישראל כמדינה יהודית תהיה האינטרס דווקא של תומכי הנסיגה הישראלית משטחי יהודה ושומרון. זו תשכנע את המפקפקים בהיגיון המגולם בה, כי היא אכן תשמר את יהדותה של המדינה, שהרי בגבולות הקו הירוק, מבטיחים לנו, יוקדשו השיח הציבורי והפרקטיקה המשפטית-חוקתית לקיבוע זכאותו של העם היהודי למדינת לאום.
התביעה להוצאת תנועה מחוץ לחוק לעולם אינה נתפסת כנאורה, בוודאי לא במרחב ציבורי, שבו חופש הביטוי וההתארגנות הפוליטיים הפכו לערכים מארגנים של התרבות הממסדית. אך יש מצבים המחייבים סטייה מהנאורות. כך גם יציאה למלחמה אינה רצויה, בוודאי לא בחברה המקדשת את ערכי השלום, הפייסנות וההימנעות מהקרבת אבידות, ולמרות זאת, כשמנהיגות מזהה צורך קיומי ביציאה אלי קרב, אין היא מהססת לעשות כן.

נאמנים לאופנת זכויות מזויפת

הסרת הלגיטימיות מהשתתפותה של התנועה האיסלאמית במשחק הדמוקרטי מהווה הזדמנות לאוחזים באתוס המשפט ללמד את הציבור הישראלי, כי לא קיימת שנייוּת בין מערכת המשפט ובין מדינה היהודית.

אפשור חוקיותה של התנועה האיסלאמית, הקוראת לביטול אופייה היהודי של מדינת ישראל (בדומה למקבילותיה המוסלמיות בארצות מערב אירופה) אינה רק בחזקת איום על עצם הקיום היהודי בטווח הארוך, אלא היא אף חותרת נגד אופציית השלום בטווח הקרוב. כי הרי אם תושבי המדינה יגלו, שלאחר וויתורם על יהודה ושומרון הם בכל זאת יישארו במדינה שיהדותה תהיה בסימן שאלה, ושהשחקנים היחידים המוּצָאים מחוץ לגבולות המשחק הלגיטימי הם רק אלה החותרים תחת ערכי הדמוקרטיה ולא תחת זהותה הלאומית – הם יעדיפו את המצב הקיים. ובכל זאת, מנהיגי מחנה השלום הישראלי – גם אלה המאמינים בכל ליבם, כי הקמתה של מדינה פלשתינית תשרת את ביצורה של ישראל כמדינה יהודית – נכנעים לאופנת זכויות מזוייפת ומעדיפים למלא פיהם מים, כשהם נדרשים לשאלת חוקיותה של התנועה האיסלאמית. הפלשתינים גם הם מפסידים, לפחות בטווח הקצר, מעצם חוקיותה, שכן אין בכוחה אלא לנטוע ספקות בקרב הקהל הישראלי בדבר נכונות האקסיומה, הקובעת שנסיגה חיונית לשמירת אופיה היהודי של המדינה.
בשנים האחרונות עולים בסקרים ובמחקרים רבים ממצאים מדאיגים על התרחקותם של ציבורים ישראלים מכל מה שמזוהה עם מערכת המשפט, עם מעצבי סדר היום המשפטי-חוקתי ועם אלה המזוהים עם האתוס של שלטון החוק. הסרת הלגיטימיות מהשתתפותה של התנועה האיסלאמית במשחק הדמוקרטי מהווה הזדמנות לאוחזים באתוס המשפט ללמד את הציבור הישראלי, כי לא קיימת שנייוּת בין מערכת המשפט ובין מדינה היהודית. זאת, על-ידי כך שיוכיחו לאותו ציבור, כי השיח המשפטי-חוקתי יגן על ביצורה של ישראל כמדינה יהודית לא פחות מאשר על אופייה הליברלי-דמוקרטי. ואם לא ייעשה כן, הרי שלא רק שציבור רחב ייסוג מאופציית השלום, זו המותירה את ישראל כמדינת-כל-אזרחיה לצד מדינת לאום פלשתינית, אלא ימשיך להביע אי-אמון, מירמור והסתייגות מעולם המשפט הליברלי, שנראה בעיניו כמגן על שלל ערכים מלבד על ערכיו הלאומיים.

לאתר מגזין מראה
ד"ר אודי לבל הוא מרצה לפסיכולוגיה פוליטית במכללה האקדמית ספיר ובמרכז האוניברסיטאי באריאל
תאריך:  09/10/2009   |   עודכן:  09/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמוקרטית - כן, יהודית - לא
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
כוונת החתרן הבלתי מתעייף בשם-
הרשלה  |  9/10/09 19:18
 
- גם הרשלה חתרן בלתי נלאה...
שמאלן בלבוש ימין  |  9/10/09 20:00
 
- חולה רוח, חזור לאישפוז ולטיפול
הרשלה  |  9/10/09 20:17
 
- לא יפה
יופי ברוך  |  10/10/09 19:56
2
מאמר מצוין
אדל  |  10/10/09 03:01
3
אתה טועה
ע.ג2  |  10/10/09 09:48
 
- ע.ג2 , אתה טועה (הבנת הנקרא) ו
ברוך שטיין  |  10/10/09 19:38
4
למה מוחמד ירא ממשה
יש מיש  |  10/10/09 10:45
5
הפתרון הוא האסלאם
כמאל  |  10/10/09 12:08
 
- כמאל - הפתרון הוא חיסולו הפיזי
אחמד זיבי  |  11/10/09 01:10
6
כאמל, האם אלוהים יכול לטעות? ל"ת
יש מיש  |  10/10/09 16:24
7
אפילו נגד הערבי, ביבי 0 גדול ל"ת
הוא מפחד !!  |  10/10/09 16:46
8
ישראל היא מדינת היהודים. וכל
הניה  |  10/10/09 17:13
9
הפיתרון הוא
ישראלי תל אביבי  |  10/10/09 20:29
10
לא דמוקרטית,לא יהודית=שמאלנית
קורןנאוה טבריה  |  11/10/09 04:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב גלבר
ההאשמות בדבר פשעי מלחמה כביכול של צה"ל בעזה נוגעות לא למוסר אלא למדיניות    הן חלק ממערכה פוליטית, וזו הזירה שבה על ישראל להתמודד איתן, ולא בחזרה אינסופית על קלישאות בענייני "מוסר"
יצחק מאיר
אובמה קיבל את פרס הנובל לשלום על נטיעת תקווה בלבבות    הפרס הזה הוא עול ומחוייבות - להמשיך לפעול למען השלום
ד"ר אברהם בן-עזרא
להלן רשימה חלקית של אישים שתרמו לשלום - כל אחד לפי דרכו ותפישת עולמו - יותר מברק חוסיין אובמה, אך בגלל היעדר קשרים הם לא מקבלים לא פרס ולא צ'ק: יוסי שריד, שולמית אלוני, מירי אלוני, להקת הנח"ל, צה"ל וכותב שורות אלו
ד"ר אברהם בן-עזרא
בפסק דין חשוב בנושא זכויות דיירים, בהליך משפטי ארוך ומייגע, זכו 16 תובעים מטירת הכרמל בסכום כולל של 650,000 ש"ח
מנו נאור
במקום להגיב בהיסטריה רבתי, דובריה ומסבירה של ישראל יכולים להזכיר לנשיא אירן נשכחות    לפני כ 3000 היה זה מלך פרס, כורש, ששלח את היהודים לבנות להם מדינה במולדתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il