X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שירות הביטחון הכללי וצה"ל סיכלו פיגוע תופת שתוכנן להתקיים בירושלים מטען חבלה גדול ומעבדת חבלה נתפסו המטען פוצץ על-ידי כוחות הביטחון ראש הממשלה: יידעו אויבינו שידנו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו
▪  ▪  ▪
מטען החבלה שנתפס

שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל סיכלו לאחרונה פיגוע תופת שהיה אמור להתבצע בירושלים, לאחר שחשפו בחברון מטען חבלה מוכן להפעלה, ומעבדת חבלה שבה יוצר.
היום (יום ג', 6.8.19) הותר לפרסום כי בשבועות האחרונים נחשפו באזור יהודה ושומרון מספר חוליות צבאיות של חמאס אשר פעלו באכוונת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ותכננו להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות ומטרות של הרשות הפלשתינית. הפעילים באיו״ש הונחו להקים חוליות לטובת מימוש פיגועי חטיפה, ירי ודקירה, לרכוש אמל"ח ולאתר ולגייס פעילים נוספים לביצוע פעולות טרור.
במהלך חקירה מאומצת של שב״כ נחשפה חוליית חמאס שפעלה באזור חברון באכוונה והנחייה ישירה של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. ביוני 2019 נעצר בביתו שבחברון תאמר ראג'ח רג'בי, בן 22. תאמר, סטודנט במכללת הפוליטכניק בחברון, מוכר כפעיל בארגון "אל כותלה אלאיסלאמיה", הפועל מטעם החמאס.
מן השב"כ נמסר כי פעילי ארגון "אל כותלה אלאיסלאמיה" מהווים דור העתיד של פעילי החמאס, ואף ניכר כי נעשה מאמץ, במסגרת חברותם בארגון, להקצין את עמדותיהם ותפיסותיהם האידיאולוגיות לצורך הכשרתם כפעילים צבאיים.
בעת מעצרו, הסגיר תאמר מטען חבלה במשקל שלושה ק"ג, עליו הוצמדו עשרות חלקי מתכת להגדלת הרסס והפגיעה בעת הפיצוץ. מטען יועד לטובת מימוש פיגוע תופת. במסגרת חקירתו בשב"כ עלה כי גויס לאחרונה על-ידי פעילי חמאס מרצועת עזה על-מנת שישמש כיצרן חומרי נפץ ומטענים.
לטובת כך, תאמר הוכשר על-ידי התשתית מרצועת עזה באמצעות האינטרנט תוך העברת תדרוך מפורט באשר לרכישת הרכיבים הנדרשים לייצור חומרי נפץ ואופן ייצורו. מלבד מטען הנפץ שהוסגר, התבקש תאמר לייצר מטענים נוספים באמצעות מעבדת חבלה מאולתרת שבנה. במסגרת חקירתו עלה עוד כי תאמר גייס לפעילות את חברו ללימודים, יוסף אטרש, פעיל כותלה אלאיסלאמיה מרכזי, בן 22, במוצאו מכפר ראעי בשומרון. יוסף סייע לתאמר ברכישת הרכיבים הנדרשים לייצור המטען. ייצור חומרי הנפץ התבצע בסביבה אזרחית תוך כדי סיכונם של תושבים תמימים בקרבת מקום. כך לדוגמה אוחסנו חומרים בתחומי בית הספר הסמוך לביתו של תאמר.
מהשב"כ נמסר כי הגורמים ברצועת עזה אשר עסקו בתכנון ואכוונת הפיגוע שסוכל הם:
  • רמזי אלעוק - יליד 81', במוצאו ממחנה הפליטים עאידה, פעיל חמאס שגורש לרצועת עזה.
  • אחמד כתרי - יליד 90, תושב ג'בליה, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, פעיל בכיר בגדוד מערב ג'בליה.
לדברי גורם בכיר בשב"כ, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ממשיכה להשקיע מאמצים רבים בהקמת תשתיות טרור ביהודה ובשומרון במטרה לקדם פיגועים בשטחי ישראל שמטרתם ערעור היציבות האזורית. "ארגון הטרור חמאס אינו בוחל באמצעים ומנצל צעירים באיו"ש תוך פגיעה בהם ובבני משפחותיהם לטובת קידום פעולות טרור, ואף מנצל אישורים הומניטריים שמעניקה מדינת ישראל לצורך כך. שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך לפעול לסיכול מבעוד מועד של פיגועי טרור שארגון הטרור חמאס פועל להוציא נגד אזרחי ישראל", אמר.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את כוחות השב"כ, צה"ל והמשטרה על מאמץ מודיעיני-מבצעי שהביא לסיכול פיגוע שתכנן החמאס בשטחנו. "יידעו אויבינו שידנו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו", אמר.

פיצוץ מטען החבלה

תאריך:  06/08/2019   |   עודכן:  06/08/2019
+אינתיפאדה עממית רחבה בגדה
15:22 06/08/19  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ההנהגה הפלשתינית עוסקת בגיבוש הצעות להתנתק מהסכמי אוסלו אך ברחוב הפלשתיני נשמעות כבר קריאות לאינתיפאדה עממית נרחבת בגדה. יו"ר הרש"פ מתנגד לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל אך עלול להסכים ל"אינתיפאדה עממית" נגדה כדי לשמור על שלטונו ולטרפד סיפוח שטחים בגדה

לקראת אינתיפאדה מזויינת? [צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכל פיגוע תופת שתוכנן לירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ההנהגה הפלשתינית עוסקת בגיבוש הצעות להתנתק מהסכמי אוסלו אך ברחוב הפלשתיני נשמעות כבר קריאות לאינתיפאדה עממית נרחבת בגדה. יו"ר הרש"פ מתנגד לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל אך עלול להסכים ל"אינתיפאדה עממית" נגדה כדי לשמור על שלטונו ולטרפד סיפוח שטחים בגדה
איתן קלינסקי
ערב תשעה באב אני חוזר במיוחד לפרקים: כ - כ"ט בספר ירמיהו ושומע קולות שמאוד מוכרים לי מימים אלו ברחובות ישראל    נותרתי רק עם תפילה, שלא נגיע לימים האפלים של שנת 586 לפני הספירה
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה הודיע כי הרש"פ איננה מקבלת עוד את חלוקת שטחי הגדה ל-3 אזורים כפי שנקבע בהסכמי אוסלו וכי כל השטח הינו של המדינה הפלשתינית. הרש"פ מתכוונת להשתלט על שטחים בגדה באורח חד-צדדי וישראל חייבת להזהיר את הרש"פ כי הדבר הינו הפרה חמורה של הסכם אוסלו ויגרור תגובות חריפות מצדה
יעקב אחימאיר
בדין הישראלי, הנושא בתואר שני בתחום עבודה סוציאלית, בודאי לא שיער כי תחום אנושי, חברתי בהתמחותו, אולי יסייע לו בחקירת המציאות של פליטים פלשתינים, ובעיקר צאצאיהם או צאצאי צאצאיהם, המתחנכים לשינאת ישראל ולמימושה האלים, הטרוריסטי
עליס בליטנטל
עמיר פרץ בנאום חוצב להבות הכריז שראש הממשלה טמן לו מלכודת דבש בעבר וגם כעת    אך הוא לא יכנע    מדוע? כי לדעתו רה"מ לא רוצה בשום אופן בשלום    על איזה שלום הוא מדבר ועם מי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il