X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשויות המקומיות לא מוכנות לשנה"ל

70% מבתי הספר לא מונגשים

מתוך 120 מוסדות חינוך שהיו אמורים להשלים השנה רכיבי הנגשה בסיסיים עבור תלמידים בעלי מוגבלויות - 84 מוסדות לא השלימו את ההנגשה לקראת פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא 92.4% מהרשויות המקומיות לא עמדו בחוק ולא פרסמו מידע להנגשה פרטנית
▪  ▪  ▪
18 רשויות בלבד פרסמו מידע

70% ממוסדות החינוך בישראל טרם הונגשו לבעלי צרכים מיוחדים. כך עולה מבדיקה מדגמית שערכה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה בשבוע הבא.
על-פי החוק והתקנות, כל בעלים של מוסד חינוך היה אמור לדאוג להשלים בהדרגה עד מאי 2019 נגישות בסיסית שכוללת התקנת פיר מעלית, דרכי גישה ובתי שימוש נגישים בבניין המרכזי של בית הספר.
החל משנת 2018 נערכו בקרות בנוגע להסדרת רכיבי נגישות אלו. מבדיקת הנציבות שנערכה ב-120 מוסדות חינוך נמצא כי-70% טרם הונגשו בעת הבדיקה. ממשרד המשפטים נמסר כי האכיפה מול מוסדות אלו והרשויות המקומיות הרלוונטיות נמשכת.
מבדיקת הנציבות עולה כי גם תלמידים רבים אינם זוכים למימוש זכויותיהם להנגשה פרטנית ומגיעים למערכת החינוך לעיתים במשך שנים כאשר אינם זוכים להתאמות הנדרשות. לילדים עם מוגבלות אין גישה למקומות רבים בבית הספר (כגון ספריות, מעבדות, אולמות וכו') ובשל כך מוצאים עצמם לעיתים נשארים לבד בכיתה בעת ששאר הכיתה בפעילות.
כיתה אקוסטית אינה מותקנת בזמן, אין תאי שירותים נגישים עבור התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים. אותם תלמידים גם אינם יכולים להתנייד ברחבי בית הספר באופן עצמאי ומכובד.
בשנים האחרונות טיפלה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ב-300 פניות שבהם מבקשים ההורים את התערבות הנציבות מול הבעלים של מוסד החינוך, לרוב רשויות מקומיות על-מנת לקדם הנגשת בית הספר. 81 מתוכן הוגשו במהלך שנת הלימודים החולפת.
כיום מטפלת נציבות שוויון זכויות ב-21 תלונות על היעדר נגישות פרטנית, מתוכם 19 עבור תלמידים ו-2 עבור הורים לתלמידים. בין ההנגשות שלגביהם היו תלונות, 43% עוסקות בנגישות פיסית, 24% בנגישות למוגבלות שמיעה ו-10% התקבלו בנוגע למוגבלות ראיה.
ממשרד המשפטים נמסר כי הרשויות המקומיות נדרשות לפרסם באתר האינטרנט שלהן מידע בנוגע לזכויות להנגשה פרטנית במוסדות החינוך ולאפשרות להירשם 15 חודשים לפני תחילת הלימודים. מבדיקה שערכה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לקראת תחילת שנת הלימודים עולה, כי מתוך 236 אתרי אינטרנט של רשויות, המידע נמצא ב-18 מהן בלבד. הרשויות שכן פרסמו באתר האינטרנט שלהן ויש לציין אותן לטובה בנושא זה: תל אביב, הרצליה, רחובות, נהריה, מעלה אדומים, כפר סבא, יקנעם עילית, מעלה אדומים, מגדל העמק, יבנה, חולון, ביתר עילית, מודיעין עילית, אשדוד, אום אל פאחם, אלעד, קרני שומרון וקדימה צורן.

תאריך:  27/08/2019   |   עודכן:  27/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
13 ראשי ערים, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות בשרון ובשומרון טוענים שאישור בניית תחנות כוח במזרח השרון יסכן את בריאותם של כחצי מיליון בני אדם    דורשים פגישה דחופה עם ראש הממשלה "כמוצא אחרון לעצירת המפגע התכנוני טרם הוצאתו לפועל"
איציק וולף
המועצה המקומית קדומים מתכוונת לחנוך בתחילת ספטמבר מבנה לא חוקי שהרחיבה בניגוד לתב"ע הקיימת למרות החלטה מפורשת של המינהל האזרחי שקבעה כי מדובר בבניה לא חוקית שיש לפתוח נגדה בהליכי אכיפה משום שההיתרים שלה ניתנו על סמך תב"ע שכלל לא החלה הליכים סטטוטוריים    חבר המועצה: המבנה לא מועמד להריסה ואין כל חשש שכזה
איציק וולף
המועצה המקומית קדומים הנפיקה היתרי בנייה תוך שהיא מסתמכת על תוכנית שמעולם לא החלה בהליכים סטטוטוריים    התעלמה מהנחיה לעצור בנייה של מבנה ציבור בשל ערר שהוגש על-ידי תושב, וכעת תידרש להרוס את המבנה
איתמר לוין
הותר לפרסום: ציון תורג'מן נעצר בשבוע שעבר, בחשד שהעניק חינם לבכיר בעיריית ירושלים - ששמו טרם פורסם - כרטיסים חינם למופעים, תמורת טובות הנאה לאשתו ולמקורביו
איתמר לוין
בכיר בעירייה ובכיר בחברה העירונית אריאל נעצרו בחשד לעבירות שוחד    המשטרה: אנשי אריאל נתנו חינם כרטיסים לאירועים והופעות, ובתמורה ניתן היתר בנייה חריג ובוטלו דוחות חניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il