X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. "לא מתכוון להיכנע" [צילום: בן דורי/פלאש 90]
40 סכסוכי עבודה פתוחים
סמוטריץ': גילה אדרעי פוגעת בנוסעי הרכבת
שר התחבורה קורע את המסיכה מעל השביתות ברכבת ישראל ומתחייב לחוק בוררות חובה בשירותים חיוניים שישים סוף לשביתות "עיצומים פליליים ואזרחיים כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזויפות ושאר תרגילים"
גילה אדרעי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עידן יוסף
עיצומים ברכבת: בוטלה נסיעת מבחן בקו המהיר

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תוקף (יום ב', 2.9.19) את יושב-ראש ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, ובפנייה לנוסעי הרכבת בפייסבוק כותב כי בבריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות היא פוגעת בהם ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל אביב בלוח הזמנים המקורי.
לדבריו, ועד עובדים אמור לשמור על זכויות העובדים, אבל יו"ר הוועד לא תנהל את הרכבת ולא תקבע אם הרכבת תעבור למרכז הבקרה החדש.
הוא שב על התחייבותו ("שלשמחתי בבחירות האחרונות גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף אליה"), לחוקק מיד בתחילת הקדנציה את החוק שיחייב בוררות חובה בשירותים חיוניים ויאסור שביתה נגד הממשלה כריבון.
עוד אמר כי חייבים לשים סוף למציאות האבסורדית שבה אזרחי ישראל הם בני ערובה לגחמות של ראשי ועדים ש"עושים פוליטיקה וגורפים רווחים אישיים על גבו של הציבור". "לזה נשים סוף!", כתב השר סמוטריץ', "נקבע בעזרת השם בחוק עיצומים פליליים ואזרחיים כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזויפות ושאר תרגילים. החוק הזה יחוקק פשוט כי אין ברירה. נקודה".
ברשומה בפייסבוק כתב שר התחבורה בין היתר: "מיזם החשמול של הרכבת המהירה מירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב הסתיים כבר פיזית. הנהלת הרכבת והעובדים הנהדרים שלה עובדים קשה מאוד כבר תקופה ארוכה כדי לפתוח את הקו כולו בלוח הזמנים המקורי. מה שנשאר כעת זה לבצע שורה של ניסיונות ותקופת הרצה כדי לקבל את האישורים הנדרשים לפי אמות המידה הבינלאומיות ולפתוח את הקו בשבילכם.
"בלילה שבין חמישי לשישי הייתה אמורה להיות נסיעה ראשונה של קטר על הקו כדי לבדוק אותו לקראת ההרצה. זה לא קרה. למה? כי הגב' גילה אדרעי החליטה שזה לא מוצא חן בעיניה אז היא ניצלה את הכוח המוגזם שיש לה ביד כיושבת-ראש ועד העובדים והורתה להם לא לבצע את נסיעת הניסוי.
"ועל מה יצא קצפה הפעם? לרכבת יש מרכז ניהול ישן ולא יעיל. בהשקעה גדולה בנינו מרכז חדש ומתקדם בלוד, שאמור לאפשר לנו לנהל טוב יותר את המשאב המוגבל הזה לטובתכם הנוסעים. בשבוע שעבר, מנכ"ל הרכבת נפגש עם עובדי המרכז והסביר להם את חשיבות המעבר. הוא הבטיח להם שאיש מהם לא ייפגע מהמעבר. גילה לא אהבה שהמנכ"ל מרשה לעצמו להיפגש עם 'העובדים שלה' בלי רשותה אז היא החליטה לעשות שריר ולהראות לכם מה זה. כן לכם. בכם היא פוגעת, לא בשום דבר אחר.
"אתם קולטים את זה? לשיטתה של יו"ר הוועד, עובדי הרכבת הם עובדים שלה, ולמנכ"ל הרכבת - שאמור לנהל את הרכבת לטובת כולנו - אסור להיפגש איתם ולנהל אותם, כמו שכל מנהל של חברה נורמלית עושה. אז זהו שלא. אנחנו נשים סוף לחגיגה הזו. עובדי הרכבת הם עובדי החברה, שהיא חברה ממשלתית. יש לה שר אחראי, יו"ר, דירקטוריון, ומנכ"ל, והם מנהלים וינהלו את החברה והעובדים.
"חושבים ששמעתם כבר הכל? תופתעו, אבל ממש לא. קחו עוד דוגמה אחת קטנה כדי להבין את גודל האבסורד. עובדי הרכבת מצוידים במכשירי מירס ישנים שחברת מירס כבר לא נותנת להם שירות. הנהלת הרכבת הזמינה לעובדים מכשירים חדשים וטובים מהדור המתקדם ביותר. זה כמובן טוב לעובדים, טוב לחברה, וטוב לציבור. פשוט, לא? אז זהו שלא. לגב' אדרעי זה לא בא בטוב. המכשירים החדשים שוקלים 40 גרם יותר מהקודמים (קראתם טוב - ארבעים גרם בלבד!). היא החליטה שמדובר בהרעת תנאים ולכן הורתה לעובדים לא לקחת אותם. אז עובדי הרכבת ימשיכו להשתמש במכשירים ישנים ודפוקים ואתם תמשיכו לקבל שירות רע כי זה מה שגילה החליטה.
"ותאמינו לי שיש באמתחתי עוד דוגמאות רבות ששוברות שיאים של חוצפה ועזות מצח. אבל חשוב לי שתגיעו לסוף הרשומה הזו לכן אני לא מפרט אותן.
"אה, ויש עוד פרט קטן שחשוב שתדעו. לפני ארבעה חודשים הגב' אדרעי הכריזה כמעט 40 סכסוכי עבודה... אם אתם זוכרים התקיימה אז סדרה של דיונים בבית הדין לעבודה, שכללו סירוב של הוועד להתייצב בבית הדין, התעלמות מצווים של בית הדין, ועוד כהנה וכהנה תרגילים בלתי חוקיים (זוכרים את המחלה המסתורית שתקפה פתאום את נהגי הקטר?!...). בסיום הדיון הורה בית הדין לעובדים לשוב לעבודה סדירה ואסר עליהם לנקוט עיצומים במהלך המשא-ומתן שמתקיים מאז בין ההנהלה לעובדים. בעוד כשבועיים יתקיים מרתון דיונים של יומיים בכפר המכבייה שאמור לסכם מו"מ ארוך ומעמיק. הגב' אדרעי רוצה כנראה לעשות קצת שרירים לפני המרתון הזה ולכן מפרה בחוצפה את הצו השיפוטי ופוגעת שוב בעבודת הרכבת.
"אז בואו נעשה סדר אחת ולתמיד:
  • ברכבת יש עובדים חרוצים וטובים, אבל יש יו"רית חסרת אחריות שמתנהגת בבריונות עבריינית, פוגעת בעובדים, פוגעת ברכבת ופוגעת בכם הנוסעים.
  • עובדי הרכבת הם עובדי הרכבת ולא עובדי הוועד. ההנהלה החדשה והטובה של הרכבת מקבלת ממני גיבוי מלא והיא שתנהל את הרכבת ותתן הוראות לעובדים. מי שלא מבין את זה לא יישאר במערכת. נקודה.
  • הרכבת היא אחד האתגרים הגדולים של משרד התחבורה. כל מי שנוסע בה מכיר את העומסים והקשיים. אנחנו משקיעים מיליארדים רבים בשיפור התשתיות והמערכים כדי לשפר את השירות בשבילכם הנוסעים. אנחנו פורשים עוד מסילות, בונים תחנות, רוכשים קרונות ומערכים וחייבים גם להתייעל ולעבוד נכון יותר. באופן טבעי זה לא קורה ביום. פריסת תשתיות בסדר גודל כזה שאמור להשלים פער של עשרות שנים זה לא משהו שקורה ביום. זה לוקח זמן אבל זה יקרה. אנחנו בדרך הנכונה ואני לא מתכוון לתת לאף אחד, אבל לאף אחד, לעצור את התהליך הזה. נקודה.
  • אין דבר שפוגע יותר בעבודה המאורגנת ובעובדים מאנשים חסרי אחריות שעושים שימוש לרעה בכוח שיש להם. יו"ר וועד עובדי הרכבת מוציאה שם רע לרכבת, לעובדים ולעבודה המאורגנת בכלל. יו"ר ההסתדרות הקודם הבין את זה והדיח אותה מתפקידה. חבל שהנוכחי עוד לא מבין את הנזק שהיא גורמת להסתדרות והולך בדרך של קודמו.
"בשעת לילה מאוחרת של יום חמישי בית הדין הוציא שוב צו מניעה נגד הוועד ואסר עליו לנקוט עיצומים. לניסוי שרצינו לעשות זה כבר היה מאוחר מידי. בימים הקרובים נצטרך למצוא זמן אחר לעשות את זה (זה תלוי בכל מיני גורמים). אבל בע"ה נעשה הכל לעמוד בהתחייבות שלנו ולפתוח את הקו במועד. מקווה שגם הגב' אדרעי וחבריה בהסתדרות ינהגו בשכל ישר ויסייעו לנו לתת שירות טוב לאזרחי ישראל ולעזו להם להגיע לעבודה והביתה מהר ובבטחה. אני לא מתכוון להיכנע להם", דברי סמוטריץ'.

תאריך:  02/09/2019   |   עודכן:  02/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': גילה אדרעי פוגעת בנוסעי הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איציק וולף
המשרד לעניינים אסטרטגיים הזמין מישיבת אש התורה קמפיין ב-1,121,385 שקל נגד הדה-לגיטימציה    מהמועצה האזורית שומרון הזמין פעילות הכוללת סיורים ביהודה ובשומרון וכינוסים בחו"ל בהיקף של 2,617,589 שקל    כל ההזמנות - בפטור ממכרז
איציק וולף
משרד המשפטים הודיע כי לא ייעתר לבקשה למסירת מידע הכולל מסמכים שהעבירו שרים וסגני שרים במסגרת בדיקת ניגודי עניינים    בדיקות כאלה נערכו ביחס ל-15 שרים - כולל ראש הממשלה שבדיקה נוספת בעניינו טרם הסתיימה    כל הבדיקות הסתיימו בקביעה שלא היו ניגודי עניינים
איציק וולף
ממשלת ישראל אישרה הצעת מחליטים להשקת תוכנית רב-שנתית לפיתוח אילת בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקל    ההחלטה אושרה בישיבה מיוחדת שהתקיימה בעיר
עידן יוסף
הקבינט המדיני-ביטחוני דן במהלך שמקדם ראש הממשלה נתניהו, ולפיו תקודם בנייה המיועדת לפלשתינים - לצד תוכניות בנייה בהתנחלויות    ישיבה על בנייה בהתנחלויות נדחתה
סיים את דבריו בעקיצה: "אל יתהלל חוגר כמפתח"    לרגל ציון 13 שנים למלחמה לבנון השנייה הזהיר נסראללה כי ארגונו פיתח יכולות לפגוע באתרים אסטרטגיים במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il