X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכיר ביטחוני בתדרוך לכתבים:

"מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים"

"פעלנו במקביל בדיוק מירבי בכמה זירות בתוך 24 שעות כולל תגובות אפשריות של האויב. לולא פעלנו נכון היינו היום במציאות אחרת" "יש לנו קשר מצוין עם הרוסים"
▪  ▪  ▪
חייל בוחן שרידי רקטה שירה חיזבאללה [צילום: אריאל שליט/AP]

שביעות רצון בצה"ל מהתקיפות האחרונות שביצעה ישראל במדינות ערב, במטרה לבלום איומים ביטחוניים ממשיים. גורם צבאי בכיר ששוחח עם חברי תא הכתבים הצבאיים אמר: "אתמול, זמן קצר לאחר התקיפה בצפון והתגובה הצבאית שלנו, קיבלנו פניות דרך שלוש מדינות שביקשו להעביר מטעם חרירי ונסראללה את המסר: 'מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים'".
יממה לאחר חילופי האיש בגבול לבנון, אמר הגורם, "כל מה שעשינו בשבועות ובימים האחרונים האחרונים היה לפי תכנון מדויק ואת כל מה שרצינו לעשות השגנו. אם נסראללה ימשיך בפרויקט הוא לא יודע מה מחכה לו".
הבכיר בצה"ל הוסיף כי היעדים החשובים ביותר של מדינת ישראל הם מניעת הגרעין האירני, בלימת הטילים המדויקים ומניעת ההתבססות האירנית בשטח. "כדי למנוע את ההתבססות הזאת אנו פועלים בהרבה מאוד פעולות שאיש לא יודע עליהן כלום. לפעילות זו שותפים הדרג המדיני, הצבא והמוסד".
"הכל הוא חלק מאסטרטגיה שלמה כשאנחנו מנהלים את הזירה בכמה אופנים. היינו צריכים לפעול בכמה זירות בתוך 24 שעות. פעלנו בדיוק מירבי בכמה זירות כולל תגובות אפשריות של האויב. לולא פעלנו נכון היינו היום במציאות אחרת. אנחנו פועלים בשיטתיות ובעקביות".
אתמול, לאחר שמחבלי חיזבאללה ירו טילי נ"ט לעבר ישראל וצה"ל ירה בתגובה 100 פגזים, ביקש ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי להפסיק את האש. פנייתו של אל-חרירי הייתה לשלוש מדינות - מצרים, צרפת וארצות הברית. בישראל השיבו ששקט ייענה בשקט כל עוד הצד השני ישמור עליו. עם זאת, רמת הכוננות הגבוהה נשארה בעינה.
הוא התייחס הגורם לדיווחים על כך שבוושינגטון לא שבעי רצון מהתקיפות שישראל מבצעת לפי פרסומים זרים בשטח עירק: "אנחנו עומדים בקשר רצוף עם ארצות הברית. כמעט על בסיס יומי. הקשר מתנהל בין שר החוץ לפומפאו, ויש לנו שיתוף פעולה מצוין איתם". הוא הוסיף שהרוסים עודכנו לגבי האירועים בצפון.
הגורם הביטחוני התייחס לאפשרות של חיסול קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של אירן, ואומר ש"דין מוות אינו בשיח של היהדות".
מהשיחה עלה שראש הממשלה הורה לפני כמה חודשים לשנות את סדרי העדיפויות של ישראל ביחס לשני האיומים בחזית הצפון. פרויקט דיוק הטילים הועלה לעדיפות הגבוהה בשל התפתחויות שחלו בו. נתניהו הורה להעלות את המאמצים והמשאבים שמשקיעה מערכת הביטחון בנושא – יותר מהמערכה נגד התבססות אירן בסוריה. עם זאת, הגרעין האירני נותר ראשון בסדרי העדיפות האסטרטגיים של ישראל".
באשר לתמונת המצב בעזה אמר הבכיר כי "יש שם גירוי מתמיד מצד הג'יהאד האיסלאמי שמסבך את החמאס. למרות זאת אנחנו רואים בחמאס כריבון".
"יש לנו קשר מצוין עם הרוסים ועם מדינות נוספות ואנו פועלים איתם כדי לקדם את הדרישות שלנו", סיפר הגורם הביטחוני הבכיר.

תאריך:  02/09/2019   |   עודכן:  02/09/2019
+צפו: רגע הפגיעה ברכב הצבאי
18:58 02/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארגון חיזבאללה פרסם תיעוד של התקרית אתמול ליד אביבים, בה נפגע כלי צבאי של צה"ל  ▪  הסרון כולל את חימוש טיל הקורנט, את מסלול הטיל ואת הפגיעה ב"זאב" שאינה נצפית באופן מובהק

הכלי שנפגע בצד שמאל למעלה [צילום: אל מנאר]
+נתניהו: האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר
17:21 02/09/19  |  

שר הביטחון, רה"מ בנימין נתניהו: "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על בטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו. האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל - בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדויקים".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
דן מרגלית
גם אם המהלך הנוכחי לא עלה יפה אני מקווה שצה"ל ימשיך לחפש תחבולות בדרכי מלחמתו גם בתחום המלחמה הפסיכולוגית
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הצליח לבצע רק חלק קטן מהיעדים שהציב לעצמו בעקבות התקיפות הישראליות בסוריה ובלבנון. סבב הלחימה הסתיים מבלי הסלמה שתוביל למלחמה אך היעד העיקרי של ישראל נותר בעינו, להשמיד את פרויקט הטילים המדויקים בלבנון בהקדם האפשרי
עידן יוסף
לאחר שרה"מ אישר כי בתקיפת חיזבאללה לא היו נפגעים של צה"ל, דווח שהפינוי תוכנן מראש על-מנת לגרום לחיזבאללה לחשוב כי הצליח לפגוע בחיילים    שר החוץ של בחריין ביקר במרומז את לבנון
איציק וולף
לא היו נפגעים בתקרית    צה"ל הנחה את תושבי היישובים המרוחקים עד 4 קילומטרים מגבול לבנון לפתוח מרחבים מוגנים ומקלטים    ירידה למקלטים - רק אם תישמע אזעקה    צה"ל משיב ירי לעבר שטח לבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il