X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

באוגוסט 2019, ובאיחור "לא אופנתי" של כארבע שנים מאז שהוכרז לראשונה, החלו בשעה טובה העבודות על פרויקט התחבורה הדרמטי של האופניים בישראל - תוכנית ה"אופנידן". מהלך שאמור לייצר רשת רחבת היקף של יותר מ-100 ק"מ של שבילי אופניים חדשים בגוש-דן.
רשת האופנידן עתידה לחבר כ-14 רשויות מקומיות באזור המרכז הצפוף, ועלותה מוערכת ביותר מ-600 מיליון שקלים. רוכבי אופניים רבים, וכך גם חנויות אופניים חשמליים, מקווים כעת כי העבודות הראשונות שהחלו בראשון לציון (שאמורה להיות הנקודה הדרומית של רשת השבילים), הן הסנונית שמבשרת את בוא האביב הדו-גלגלי.
התוכנית השאפתנית מתכתבת עם המהפכה הירוקה של האופניים החשמליים בישראל. ענף שצמח בעשור האחרון בקצב מסחרר. מכ-2,000 אופניים חשמליים שיובאו ארצה בשנת 2010, לכ-200,000 אופניים חשמליים כיום, לפי דוח מבקר המדינה מלפני כשלוש שנים.
חנויות אופניים חשמליים נפתחות חדשים לבקרים בכל קרן רחוב, רשתות אופניים משיקות מותגים משלהן, וגם חנויות אופניים "רגילים" מציעות ללקוחותיהן דגמים איכותיים המותאמים לרכיבה ישראלית.
חנויות אופניים חשמליים, איך בוחרים?
נשאלת אפוא השאלה, איך לבחור את החנות הנכונה. בפרט כאשר פועלות בישראל מאות חנויות אופניים חשמליים. התשובה הינה מורכבת ודורשת היכרות קצרה עם הענף המתפתח.
ישנם כמה וכמה סוגים של חנויות אופניים חשמליים. חלק מהחנויות הן "חנויות פרטיות" שיתרונותיהן המרכזיים טמונים בכך שהן יכולות להציג גמישות מבחינת מספר הדגמים המוצעים (אינן מחויבות למותג כזה או אחר), מאפשרות הזמנה של דגמים ספציפיים, מעניקות שירות אישי מאוד ללקוח (המבוסס על קשר ישיר בין הרוכב לבעלי החנות) ויודעות לספק גם פתרונות אטרקטיביים לשדרוג עתידי. החל ממבצעים של טרייד אין לאופניים חשמליים וכלה במכירת אופניים חשמליים יד שנייה.
סוג נוסף של חנויות אופניים בישראל הוא הרשתות. הגדולות מפעילות עשרות סניפים בפריסה ארצית, והקטנות אחראיות על מספר מצומצם יותר של סניפים, אך לרוב מתמקדות באזור ספציפי (תל אביב, השרון, נתניה וכדומה).
כשם שרכישת אופניים חשמליים מחנות פרטית מקפלת בחובה יתרונות מסוימים, כך לרכישה מרשת יש לא מעט מעלות. דבר ראשון, הרשת, מכוח גודלה, עשויה להציע מחירים אטרקטיביים גם לדגמים איכותיים ביותר. כוח הקנייה הקמעונאי של הרשת, העובדות על היקפי מכירות גדולים, מתגלגל לפתחו של הצרכן בדמות מבצעים ומחירים נוחים. שנית, לקוחות רבים מעדיפים מטבע הדברים לקנות מסניף של רשת גדולה, וזאת לנוכח תחושת הביטחון וההרגשה כי הם קונים ממותג מוכר, ותיק, עוצמתי ובעל ניסיון. שלישית, רכישה מרשת מעניקה גם הרבה שלווה בכל הנוגע לקבלת שירותי המשך.
מעבדת תיקונים לאופניים חשמליים זה לא רק פנצ'רים
אופניים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר ועניין. חנויות אופניים חשמליים מציעות אפוא לא רק דגמים למכירה, אלא גם שירותי מעבדה. כל רוכב או רוכבת המתניידים עם אופניים חשמליים בישראל, יודעים היטב שחלק בלתי נפרד מהתענוג הוא להגיע לתיקונים שוטפים. החל מתיקונים הנוגעים לבעיות נקודתיות כמו פנצ'רים או חיזוקי בלמים, וכלה בתיקונים אקוטיים כדוגמת בעיות חשמל בסוללה, שבר בשלדה, החלפת רפידות בלמים, בעיות בצג, רעשים חשודים מהמנוע וכדומה. בקניית אופניים חשמליים מרשת גדולה, הלקוח יכול לקבל את השירות בכל אחד מהסניפים השונים (או לכל הפחות, ברוב הסניפים).
עם זאת, בעניין זה יש להדגיש, כי חנויות אופניים חשמליים נוהגות לספק שירות גם לאופניים שלא נרכשו במקום. כולל במצבים שבהם החנות כלל לא משווקת את המותג הספציפי. מנגד, כאשר השירות ניתן על-ידי החנות שבה הצרכן רכש את האופניים, הרוכב נהנה לרוב מיחס אישי אמיתי. החנות רואה בו "לקוח" גם לאחר הרכישה, ולעיתים הדבר יבוא לידי ביטוי בפתרונות במחירים נמוכים (עד כדי ללא עלות) כאשר המענה איננו דורש עבודה מרובה ו/או חלפים יקרים.
הדגם או החנות? הביצה או התרנגולת?
בחירת חנות אופניים חשמליים בישראל לא נוגעת רק לחנות עצמה. תחום האופניים החשמליים התפתח מאוד בשנים האחרונות, וכשם ששבילי אופניים נסללים, כך גדל בקצב מסחרר גם מספר המותגים המשווקים לצרכן. לצד יבואנים גדולים ומוכרים (הפועלים ברשתות ייעודיות ובאמצעות מפיצים), ישנם לא מעט מותגים פרטיים. כולל אפילו מותגים שלא משווקים באינטרנט אלא בחנויות אופניים חשמליים און-ליין.
המגמה הזה הולידה תופעה שבה רוכבים ורוכבות מחפשים דגמים ספציפיים. לעיתים, לאחר סקר שוק אינטרנטי וקריאת מדריך אופניים חשמליים, הלקוח "ננעל" על שניים-שלושה דגמים מדויקים. במצב זה, הוא יחפש קודם כל חנות המשווקת את הדגמים המבוקשים, ורק לאחר-מכן יחליט בין החנויות שסוננו.
צרכנות זו עשויה להיות צרכנות נבונה, שכן דגמי האופניים החשמליים שונים זה מזה. ההתאמה של האופניים החשמליים לצרכים של הרוכב היא קריטית לגבי ההנאה והפונקציונליות של הכלי לאורך זמן.
לדוגמה, אם הרוכב או הרוכבת מתכוונים להשתמש באופניים החשמליים לנסיעות יומיומיות לעבודה, והם אמורים לגמוע מרחק של כ-50 ק"מ בשבוע. רצוי מאוד להקפיד על רכישת אופניים עם סוללה חזקה (V48 לפחות) ואמפר בהתאם (12 לפחות). כך גם אם מדובר על רוכב שמתגורר בדירה שכורה בקומה גבוהה ללא מעלית, סביר להניח שסוגיית המשקל תעלה על הפרק כפרמטר בעל משקל (תרתי משמע). במילים אחרות, מציאת הדגם הנכון לאור אפיון הצרכים, משפיע במידה רבה על מציאת חנות אופניים חשמליים.

תאריך:  04/09/2019   |   עודכן:  04/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
מה תפקידו של עורך-הדין בליווי הלקוח
גלי צבי-ויס
סיפור חייך הפתלתול? זה המתרוצץ לך בראש? רב המכר הבא?
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מאת אנטון רובינשטיין מנכ"ל טרגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il