העדפה לתחבורה ציבורית על ציר
מנחם בגין בירושלים. בשלב הראשון יבוצעו עבודות בין מחלף בנציון ל
גולדה מאיר במסלול הדרומי בלבד. הנתיב, שייקרא "שותץ" נתיב תחבורה ציבורית (בלבד) בשולי הכביש, יוקם בשולי הכביש ולא על חשבון שלושת הנתיבים הקיימים. בנוסף במקטע זה בלבד גם יהיו שוליים.
בימים האחרונים פרסמה חברת מוריה מכרז לביצוע שלב א' של המיזם, נתיב לתחבורה ציבורית באורך של כ-2.5 ק"מ. העבודות יכללו הוספת נתיב לתחבורה ציבורית, הטמנת תשתיות, בניית שלטי בקרה ומידע, סלילה, הסדרת תאורה, הסדרת מעקות בטיחות ועוד. למעשה, זוהי הפעם הראשונה בירושלים שמיזם מסוג זה מתקיים.
עבודות ללא הפרעה לתנועה
נתיב תחבורה ציבורית, המתווסף לשאר הנתיבים. כאמור, הנתיב החדש, יהיה בשוליים ולכן לא צפוי להפריע כלל לשגרת הנהגים הפרטיים.
בעקבות המהלך, לו שותפים
משרד התחבורה והעירייה, קיבולת האוטובוסים העוברים בכביש תגדל, צעד שייטיב עם הנוסעים ויקצר משמעותית את משך הנסיעה. העבודות תימשכנה כ-12 חודשים בעלות של כ-30 מיליון ש"ח. בשלבי העבודות יבוצעו הסדרי תנועה זמניים במקטע זה, כך שהתנועה תזרום תמיד ללא הפרעה.
18 ק"מ מתוכננים
אינג' מיכאל פוסטלניק מצוות תוכנית אב לתחבורה אמר כי "בכביש בגין מתוכננים כ-18 ק"מ של שות"צים (נתיב תחבורה ציבורית בשולי הכביש). במקטע הראשון לאחר סיום המיזם יתוסף נתיב לתחבורה ציבורית והצלחנו בנוסף להשאיר גם את השוליים (בצורה מצומצמת), וזאת בעקבות רוחב מסעה משמעותי שקיים בשטח. סיימנו את התכנון במקטע הראשון והצוות ממשיך לתכנן במקביל את שאר המקטעים שיבשילו בקרוב לביצוע".
ראש עיריית ירושלים,
משה ליאון, אמר כי "הסדרת נתיב תחבורה ציבורית בשדרות בגין תאפשר כניסה מהירה יותר לירושלים מכיוון צפון, ובהמשך גם מכיוון דרום, עבור נוסעי התחבורה הציבורית. הסדרת נת"צים נוספים נעשית גם במחלף גינות סחרוב, שדרות גולדה בשכונת רמות ושדרות שז"ר בכניסה לעיר".