X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
בדיקת מחיר בסיס שערכה ועדת המחירים לפי המתודולוגיה החדשה למוצר קמח כשר לפסח המיוצר על-ידי חברת "אם החיטה" הביאה להחלטה לייקר את הקמח הכשר לפסח כך שגם מחירי שגם עוגיות ומאפים יעלו
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת המחירים המשותפת למשרד הכלכלה והתעשיה ומשרד האוצר סבורה כי יש לייקר את הקמח המשמש לאפיית מצות ולייצור מוצרי מאפה כשרים לפסח, וכבר בחג הקרוב (פסח התש"ף) צפוי מחירו של קמח המצות לעלות ב-2.2%.
הוועדה, הפועלת מתוקף חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, ביצעה בדיקת מחיר בסיס (לפי מתודולוגיה חדשה) למוצר קמח כשר לפסח המיוצר על-ידי חברת "אם החיטה". היא מצאה כי מחיר המכירה המרבי ליחידה, נכון לשנת 2017 (ללא קידום המחירים לרמת המחירים הנוכחית) צריך להיות 2,124 שקל לטון קמח כשר לפסח.
במסגרת הבדיקה נבנה סל תשומות - הוועדה קבעה מרכיבים ומשקלות לסל תשומות חדש לצורך עידכון מחירים שוטף מעת לעת, וכן לצורך קידום המחיר שחושב לרמת המחירים הנוכחית. הוועדה קבעה מקדם ההתייעלות שנתי של 0.5%, וזאת במטרה ליצור תמריצים להתייעלות, על-פי השיפור התקופתי הצפוי בפונקציית הייצור (או בטכנולוגיה) לייצור המוצר המפוקח. הוועדה החליטה לעדכן את מחיר המוצר ב-2.2% ובכך יעמוד מחיר טון קמח כשר לפסח על 2,170 שקלים.
נכון להיום לא מתקיים ייצוא של קמח כשר לפסח. עם זאת, מתקיים ייצוא של מצות. אשר לייבוא, מנתוני משרד הכלכלה לא ניתן לקבוע האם קיים ייבוא של קמח כשר לפסח לישראל, ואם קיים - מה היקפו.
התפנית בענף
עד שנת 2016 פעלה בענף טחנת קמח כשר לפסח אחת, טחנת קמח יפו (1972) בע"מ. קמח יפו הוכרזה כמונופול והייתה הספקית היחידה של קמח מסוג זה. חברת אם החיטה, העוסקת בין היתר באפיית מצות תחת המותג "מצות ראשון לציון" היוותה לקוח אינטגרלי של קמח יפו, ורכשה כ-60% מהכמות המיוצרת, כ-7,000 טון.
במהלך שנת 2017 חל שינוי בענף, כאשר אם החיטה החלה גם היא לייצר קמח כשר לפסח. בעקבות זאת, בפסח 2017 הפסיקה אם החיטה לקנות קמח כשר לפסח מטחנת קמח יפו והחלה לצרוך לשם אפיית המצות את הקמח הכשר לפסח שהיא עצמה מייצרת. למעשה, נוצרה אינטגרציה אנכית - אם החיטה היא גם מאפיית מצות וגם יצרנית גדולה של קמח כשר לפסח הטוחנת את הקמח הכשר לפסח לצריכה עצמית. רוב הקמח הכשר לפסח שייצרה חברת אם החיטה לפסח 2017 שימש לצריכה עצמית אם כי היו מספר מכירות בודדות. כתוצאה מכך, בשנת 2017 קטן הייצור של קמח יפו ביותר ממחצית.
נוכח כניסתה של מתחרה חדשה לענף, ב-20 בדצמבר 2017 החליטה ועדת המחירים לבצע בדיקת בסיס חדשה למחיר הקמח הכשר לפסח לפי המתודולוגיה החדשה לפיקוח על המחירים, אשר פורסמה בראשית אותה השנה; לא לבצע עידכון שוטף למחיר הקמח הכשר לפסח; וכן לבחון אפשרות להעביר את המוצר למודל אחר של פיקוח.
בשנת 2018 הפסיקה קמח יפו לייצר קמח כשר לפסח, וזאת בטענה כי ללא כמות ייצור מינימלית, אין זה כדאי עבורה להחזיק טחנת קמח שתהיה כשרה לפסח. משמעות הדבר היא כי הקמח הכשר לפסח מסופק כיום כולו על-ידי אם החיטה שמחזיקה גם בחברה לייצור מצות.
בטרם תיתן הוועדה את המלצתה האמורה, פונה הוועדה לגורמים הנוגעים בדבר ומבקשת לקבל את התייחסותם בנוגע להחלטה זו. ניתן להעביר התייחסות כתובה לוועדה שלא תעלה על 5 עמודים לכתובת הדוא"ל rimonac@economy.gov.il עד ל-26 בספטמבר 2019.

תאריך:  13/09/2019   |   עודכן:  13/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
טובי דיקמן
הוא משקף עולם של שמירה והרמוניה עבור הדבורים ועבורנו בני האדם    צריכה של דבש אורגני מבטיחה דבש בריא וטעים והמשך שמירה וטיפול בדבורים בסטנדרטים הוגנים ומכבדים לדבורים ולאדם    מהו דבש אורגני ומדוע כדאי להעדיף אותו על פני מוצרי דבש אחרים? על כך במאמר שלפניכם
חניאל פרבר
דרשות חסידיות לחג הסוכות    הרעיונות המובעים הינן בסגנון חסידי מבית סטרליסק ובית סטרטין מבית הורי אמו, והדברים מובאים בשפה פשוטה, ברורה וקלה להבנה
שמחה סיאני
לעיתים נדמה לכם, שאם תצומו ותתפללו מן השפה ולחוץ, תצעקו אל בורא עולם: "חטאנו, עווינו, פשענו...", יכופרו לכם כל עוונותיכם. ובכן, טעות בידכם רעיי. אם לא תתפללו בכוונה גדולה, כל אחד על-פי דרכו, תיוותרו עם כל החטאים והעוונות שלכם משנה שעברה
יצחק מאיר
אילן, יש לו אביב, ויש לו קיץ, ויש לו פרי, ויש לו קטיף, ויש לו שלכת, ויש לו חורף בו הוא עומד ערום וענפיו שואלים מאין יבואו חיי, והשמים שקדרו מעל מתבהרים אט אט שוב, ובבדיו זורמת חיות מתחדשת, ושלכת היא לפתע מבשרת אביב
גלית יצחק-אוגנוב
משרד הבריאות הודיע על מספר חריגות מהתקן הישראלי לדבש (ת"י 373) שהתגלו בשתי המעבדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il