X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכבת ישראל מובילה את חוד החנית בתחום הטכנולוגיה הרכבתית העולמית ומחזקת את מעמדה כמובילה עולמית בתחום הסבר הרכבתי
▪  ▪  ▪
מרכז הניטור הקיברנטי של הרכבת

רכבת ישראל חונכת מרכז ניטור קיברנטי רכבתי (Rail soc) ראשון מסוגו בעולם. מרכז הניטור כולל הטמעת מערכות איתות פורצות דרך המבוססות סלולר, המתוספת להנעה חשמלית בעזרת המערכות החדישות ביותר, עולם המינהור והגישור וקליטת צי נייד מהמתקדמים בעולם.
במיזם נבנתה מתודולוגיית תפעול ותגובה בשיתוף עם יחידת הסבר של הרכבת. צוות SOC ייעודי אשר גויס והוכשר ע"י רפאל, יפעיל את ה-SOC בהנהלתו של מנהל SOC מהרכבת. המיזם בוצע בשיתוף חברת מטריקס כקבלן משנה.
בטקס חנוכתו של ה-Rail Soc החדש (יום א', 15.9.19), בירך מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר את עובדי הסבר ברכבת, תחום אותו מובילים מנהל אגף התיאום והאסטרטגיה, ד"ר אלכס דן, יעל מור מנהלת יחידת הסייבר ועובדי ה-Soc החדש. בדבריו הודה המנכ"ל לרפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי, על שותפות הדרך והעשייה המשותפת, וכן לחברת רפאל, אשר הקימה ומתפעלת את המרכז החדש, על המערכות המתקדמות שבו, וביניהן מערכת הניטור QRadar של I.B.M.
בנוסף לברכות, ציין מנכ"ל הרכבת כי "מרכז הגנת הסבר החדש, מהמתקדמים בעולם בתחומו, מהווה נדבך חשוב בהקמת קשת התשתיות הטכנולוגיות של רכבת ישראל, המהווה מרקם של מערכות תפעוליות וטכנולוגיות. המרכז יופעל כמו כל מוקדי הרכבת במתכונת של 24/7 וישדרג את יכולות הסבר של הרכבת, שתפקידן להבטיח הגנה מיטבית על המערכות ובטיחות תנועת הרכבות".
רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי, אמר: "רכבת ישראל השלימה היום נדבך חשוב בהגנת הסבר. היכולת לגילוי וזיהוי מוקדם בשילוב מעגלי ההגנה הנוספים, שמים את רכבת ישראל בחזית ההגנה והקידמה הטכנולוגית להגנת סבר בתחבורה יבשתית. זהו חלק חשוב ממהלך לאומי שלם של מערך הסייבר להגנה בתחום התחבורה. רכבת ישראל היא חלוצה עולמית בהגנת סבר ומדינות ותעשיות רבות מתעניינות במודל הישראלי לאבטחת הסבר בתחבורה".
אושרי לוגסי, סמנכ״ל שיווק ישראל ברפאל, בירך על השלמת המיזם ואמר: ״מיזם הגנת הרכבת הוא מיזם ייחודי בעולם מבחינת התפישה המערכתית שלו, ומתבסס על מיטב הטכנולוגיה המובילה בשוק שמביאה לידי ביטוי את הידע הרב שנצבר ברפאל. כזכור, זהו פרויקט הסבר השלישי במספר אותו מובילה רפאל בהגנה על תשתיות לאומיות, קדמו לו חמ״ל הסבר הלאומי בבאר-שבע, והגנה על מאגר האשראי של בנק ישראל״.
בעשור האחרון הכפילה רכבת ישראל את מספר הנסיעות המבוצעות בה, והפכה לגורם תחבורה חיוני ומוביל במשק הישראלי. במקביל הפכה רכבת ישראל לקטר הטכנולוגיה הרכבתית העולמית, עם ניצול תהליך הפיתוח המואץ אותו מבצעת החברה להטמעתן של מערכות פורצות דרך. בשנים האחרונות מפעילה הרכבת מספר מנהרות ארוכות, המשלבות מערכות בקרה ותפעול מהמתקדמות והבטוחות בעולם. במקביל פועלת להטמעת מערכת איתות מבוססת סלולר (GSM-R), שישראל היא מהמדינות הראשונות בהן היא תותקן. פרויקט החישמול אותו מבצעת החברה כולל התקנת מערכות הולכה ובקרה תשתיות חשמל חדישות, והצטיידות בצי הנייד החשמלי החדיש ביותר.
תהליכים אלה, לצד חניכת המרכז היום, שמים את רכבת ישראל במוקד העשייה הרכבתית העולמית, ומביאים כבר היום לנסיקה בכמות שיתופי הפעולה הנרקמים בין רכבת ישראל לחברות רכבת מקבילות בעולם.
הטכנולוגיות המוטמעות כיום, לצד מערכות ותיקות יותר אשר הפכו מאנלוגיות לדיגיטליות, מגדירות את רכבת ישראל כ"תשתית מדינה קריטית" בהתאם להנחיות מערך הסייבר הלאומי. אגף הסייבר ברכבת, שבנייתו מושלמת בימים אלה, וכולל את מרכז הניטור החדש, מספק מענה הן לאיומי סבר (סייבר) מצד תוקפים משמעותיים (מדינות וארגונים) והן מצד גורמי טרור.

תאריך:  16/09/2019   |   עודכן:  16/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושק מרכז הניטור הקיברנטי של הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עומר מואב
אצל מירב מורן החיים פשוטים. צריך תחבורה ציבורית בניהול מלא של המדינה, ללא תחרות ללא יוזמות פרטיות, ללא תחבורה שיתופית, עם כבישים פקוקים, ונתיבי תחבורה ציבורית
יצחק דנון
איתן וחגית גרוסי תובעים 2.2 מיליון שקל מהרכבת וחברות אוליצקי ואשטרום, בטענה לנזקים כבדים בשל אבק שהגיע תקופה ממושכת מאתר העבודות להנחת המסילה לאופקים
עידן יוסף
איתמר לוין
רכבת ישראל מתרחבת - לכל הפחות בהתעללות בנוסעיה. ראו מעשה שאירע הבוקר להסעית האמורה לספק שירות לתל אביב במקומה של תחנת נתב"ג הסגורה
עידן יוסף
המיזם יבוצע על-ידי אלקטרה תשתיות ומתוסף לצבר עבודותיה שהסתכם בסוף אוגוסט בכ-14.4 מיליארד שקל    משתרע על פני 5.5 ק"מ ומהווה חלק מחיבור קו הרכבת תחנת ראשונים למודיעין ולקו הרכבת המהיר לירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il