X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: AP]

רשלנות רפואית בהריון הינה אחד התחומים שבהם מספר התביעות הוא הגבוה ביותר. מדובר בתביעות הן ביחס לתחום המוגבל של רשלנות רפואית והן בכלל. הסיבה לכך היא העובדה שהתוצאות של פעולה רשלנית מצד הצוות הרפואי בתקופת ההריון או לחלופין הימנעות מפעולה שהיה צורך לבצע במהלך התקופה, הן בעלות השלכות מתמשכות לאורך שנים רבות.
רשלנות רפואית בהריון גורמת לעוגמת נפש ולמצוקה הנמשכת לאורך כל חיי התינוק, מרגע לידתו ועד לכתו מהעולם. זאת, בנוסף על הוצאות כספיות גבוהות וניהול אורח חיים המושפע כל כולו מהבעיה הפיזיולוגית והבעיות האחרות של הוולד. מהי ההגדרה של רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בהריון בפרט? כיצד להתחיל את התהליך להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון? בהמשך המאמר נשיב לשאלות הללו בקצרה ובאופן ברור.
רשלנות רפואית בהריון - מה זה בעצם
רשלנות רפואית בהריון היא למעשה נקיטת פעולה שגויה או מנגד אי-נקיטת פעולה במקום שבו היא נדרשה, כשבעקבותיה נגרם נזק משמעותי ובלתי הפיך למטופל. רשלנות רפואית בהריון יכולה להיות נקיטת פעולה שגויה במהלך ההריון, שכתוצאה ממנה נולד תינוק שיש לו בעיות פיזיולוגיות משמעותיות שהטיפול בהן כרוך בהשקעה כספית משמעותית ובזמן ארוך. לחלופין, רשלנות רפואית יכולה להיות גם הימנעות מנקיטת פעולה שהייתה יכולה למנוע את הלידה או לחלופין למנוע נזק לעובר.
בשני המקרים, הפעולה או העדר הפעולה, חייבים לעמוד באמות מידה ברורות. אמת המידה המרכזית לצורך העניין היא האם כל רופא אחר היה נוקט בפעולה אחרת מזאת שנקט בה הרופא או היה עושה משהו במקום שבו הרופא או הרופאים שכנגדם הוגשה התביעה לא עשו דבר. אם הפעולות שבהן נקטו הרופאים המטפלים הן סבירות וכל רופא אחר היה עושה אותו הדבר, כי אז אין עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון ובכלל. לפיכך, לפני הגשת התביעה יש לבחון היטב את המסמכים הרפואיים ואת השתלשלות האירועים במטרה לוודא שלתביעה יש סיכוי סביר להתקבל.
תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית
תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון ובכלל, מתחלק לשלושה חלקים: החלק הראשון כרוך באיסוף של כלל המסמכים הנוגעים לאירוע או למהלך האירועים המוגדרים כרשלנות רפואית. החלק השני הוא בחינת הנתונים על-ידי רופא מומחה. זאת, במטרה לבדות את מידת הייתכנות להגשת תביעה כאמור לעיל והסיכויים שהתוצאות שלה יהיו טובות מבחינת התובעים. בשלב הבא מתבצעת הגשת התביעה וניהול המשפט. השלב הזה הוא השלב הארוך ביותר, ועלול להתפרש על-פני תקופה של שנים.
אם יש לכם חשש לקיומה של רשלנות רפואית בהריון, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לפנות למומחה בתחום. המומחה ינתב אתכם ויסביר לכם אילו מסמכים בדיוק יש להביא. זה המקום לציין שעל-פי חוק, מחויב המוסד הרפואי שבו התבצעה הרשלנות הרפואית לכאורה, לספק על-פי בקשה את כל המסמכים הרלוונטיים. זאת, בהתבסס על החובה של מוסדות רפואיים לשמור על מסמכים רפואיים לאורך שנים. העדר מסמך כלשהו פועל לרוב לטובת התובעים. זאת, כיוון שבמקרה כזה יוצא בית המשפט מנקודת הנחה שהצדק עם התובע. אם התובע מתקשה להשיג את המסמכים בעצמו, יכול עורך-הדין שלו לבצע את הפעולה הזאת בשמו. משהושלמה השגת המסמכים, יכול המומחה לבחון את התיק הרפואי ולקבוע את מידת הסבירות לכך שהתביעה תוכתר בהצלחה.
אם יש לכם עניין בהגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון, אתם במקום הנכון בהחלט. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך הארוכה להצלחה. אנשי המקצוע שליוו יחזרו אליכם בהקדם וילוו אתכם לאורך כך הדרך לסיומה המוצלח של התביעה.

תאריך:  16/09/2019   |   עודכן:  16/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il