X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחבורה ציבורית. ירידה ברמת השירות
משרד התחבורה מודה לראשונה:
עלייה בביטול נסיעות ובאיחורים
מנהלת בכירה ברשות לתחבורה ציבורית חושפת נתונים עגומים על מצב התחבורה הציבורית ועל ירידה באדיבות נהגי האוטובוס לנוכח החסמים מצד רשויות מקומיות הממשלה תיזום חקיקה שתתן פטור למתקני מנוחה לנהגים

ערב הקמתה של ממשלה חדשה, פורסת נעה אבירם, מנהלת אגף בכיר תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, תמונת מצב עגומה על מצב התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בהודאה ראשונה מסוגה, שחושפת בגלוי בכינוס בתל אביב (יום ה', 19.9.19) את החסמים והקשיים.
בצל שבעה מכרזי הפעלה של תחבורה ציבורית התקועים בבתי משפט, קיים מחסור ההולך ומחריף של כ-3,000 נהגי אוטובוסים, למרות מאמצי משרד התחבורה לצמצם את החוסר. המשמעות של זה היא מיידית ומורגשת בשטח.
"אנחנו יודעים שיש עלייה באי-ביצוע של נסיעות, עלייה באיחורים של נסיעות וירידה באדיבות של הנהגים. זה אולי לא ה'חומר' הכי איכותי שהיינו רוצים, אבל זה התוצר של המגבלה", הודתה אבירם.
הדוברת ציינה כי למרות שיפור ההכשרה והעלאת שכר הנהגים במאות שקלים בשנים האחרונות, קשה לשמר את כוח האדם בעיקר בגלל נקודות הקצה של הקווים בהן הם אמורים לנוח, להתפנות ולשתות קפה. "היום יש לנו 100 מבנים למנוחת נהגים שאנחנו יודעים היכן אנחנו רוצים להציב אותם, אבל עד היום הצלחנו להציב רק אחד - בגבעת זאב. אני מקווה שנצליח לפצח את האירוע הזה מול הרשויות המקומיות. במקביל, אנחנו מבינים שאם המשרד רוצה לקדם את זה, עליו לקחת את האחריות והסמכות אליו, ולשנות את החקיקה כך שיהיה פטור מהיתר בהצבת מבנים כאלה. יש פה חסם אבל גם הזדמנות. מי שהיה ביום שהציבו את המבנה בגבעת זאב, ראה את התודה וההוקרה של הנהגים ושל התושבים, שזה מחולל שינוי עבורם".

העתיד באוטובוסים חשמליים

אבירם התייחסה לחניון 4/9 בצפון ירושלים שנחנך לפני כשבועיים המיועד לאוטובוסי התחבורה הציבורית, כולל כאלה חשמליים, ומחליף את זה הנמצא מאחורי בנייני האומה. "עיריית ירושלים מתכננת שם מרכז עסקים, מרכז תיירות ומרכז תחבורתי של רכבות קלות וכבדות. חניוני אוטובוסים עבורה הם עצם בגרון וצריך לפנות אותם. במשך שנים ארוכות אנחנו מחפשים שטחים חלופיים. אין הרבה שטחים פנויים, ודאי שלא עירוניים ובמיקומים טובים שלא ייצרו קשיים תפעוליים ובזבוז של זמני הנסיעות. בסיוע העירייה ורשות מקרקעי ישראל הצלחנו למצוא ארבעה מתקנים חלופיים, וזה יביא אותנו לתוספת של כמה עשרות חניות בירושלים, תוספת של מבני ריענון לנהגים. אבל מה לעשות שמאז 2014 הנושא תקוע בגלל סבך ביורוקרטי ותביעות משפטיות מצד תושבי השכונות הסמוכות. זה מייצר לנו קשיים גדולים מאוד".
מנהלת אגף בכיר תח"ץ אמרה כי המשרד רואה את העתיד באוטובוסים חשמליים, שאותם לדבריה ניתן להסיע גם מתחת לקרקע, בניגוד לאוטובוסי דיזל הסובלים מפליטות ומזהמים את האוויר. אבירם: "נכון שהעלויות הן מעט לרעת הרכב החשמלי, אך בטווח הארוך מתחילים להשתוות. חוויית הנסיעה נוחה ושקטה יותר, גם עבור מי שמחוץ לאוטובוס. אנו מסדירים הלימה בין רכש האוטובוסים לתשתית שתכלול טעינה חשמלית. טווחי הנסיעה של האוטובוסים הנטענים קצרים, וצריך לוודא שנקודות הטעינה יהיו קרובות כדי שלא יצטרכו לנסוע פחות".
"באופן יחסי לעולם, אנחנו במצב לא רע. אבל העולם רץ קדימה", הסבירה. "מדינות כמו הולנד, ערים כמו לוס אנג'לס קבעו לעצמן יעדים שאפתניים של כניסת רכבים נקיים - בין 50 למאה אחוז של כלי הרכב שיירכשו בשנת 2025. גם השר בצלאל סמוטריץ' קבע שהיעד של ישראל לשנה זו הוא ש-60% מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים. המרחב העירוני יהיה כזה שנעים להיות בו. זה שינוי דרמטי. כדי להגיע לכך דרוש תהליך סדור של הצטיידות, פיזור, אסדרה וכו', נושאים שלהם גופים ממשלתיים רבים. זה חזון שאפתני, אבל אנחנו כאן כדי להגיע אליו", דברי אבירם.

תאריך:  20/09/2019   |   עודכן:  20/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הנסיעה למתחם התפעולי החשמלי של הרכבת בעיר היא שלב נוסף בחיבור ירושלים לגוש-דן
עידן יוסף
המשטרה תחקור נהג שתלה על חלון האוטובוס שלט בניחוח אנטישמי הדורש מחרדים לא לאכול באוטובוס    סמוטריץ' הורה על בירור וחברת קווים הודיעה כי תפטר את הנהג
עידן יוסף
בכבישים 2 ו-20 במבואות תל אביב יפטרלו שוטרים שיספרו את מספר הנוסעים ברכב ויקנסו את מי שאינם מורשים לנסוע בנת"צים    בשלב הראשון יהיו 44 ק"מ לרכב רב-תפוסה    בשלב ב' - נר"ת מנתניה לגלילות
עידן יוסף
בעוד שבועיים: נתיבי תחבורה ייעודיים לרכב עם שני נוסעים ומעלה    הלילה בחצות יחלו העבודות להכשרת הנתיבים החדשים, בקטע שבין מחלף נתניה-צפון לגשר השלום בנתניה
עידן יוסף
עובדים בסניף האומה מוחים על צמצום התשלום לנהגי החברה בירושלים ביום הבחירות    פגיעה בשירות בישובים מעלה אדומים, גבעת זאב ומבשרת ציון    ההנהלה: נהגים מתחלים בניגוד לחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il