אבירם התייחסה לחניון 4/9 בצפון ירושלים שנחנך לפני כשבועיים המיועד לאוטובוסי התחבורה הציבורית, כולל כאלה חשמליים, ומחליף את זה הנמצא מאחורי בנייני האומה. "עיריית ירושלים מתכננת שם מרכז עסקים, מרכז תיירות ומרכז תחבורתי של רכבות קלות וכבדות. חניוני אוטובוסים עבורה הם עצם בגרון וצריך לפנות אותם. במשך שנים ארוכות אנחנו מחפשים שטחים חלופיים. אין הרבה שטחים פנויים, ודאי שלא עירוניים ובמיקומים טובים שלא ייצרו קשיים תפעוליים ובזבוז של זמני הנסיעות. בסיוע העירייה ורשות מקרקעי ישראל הצלחנו למצוא ארבעה מתקנים חלופיים, וזה יביא אותנו לתוספת של כמה עשרות חניות בירושלים, תוספת של מבני ריענון לנהגים. אבל מה לעשות שמאז 2014 הנושא תקוע בגלל סבך ביורוקרטי ותביעות משפטיות מצד תושבי השכונות הסמוכות. זה מייצר לנו קשיים גדולים מאוד".
מנהלת אגף בכיר תח"ץ אמרה כי המשרד רואה את העתיד באוטובוסים חשמליים, שאותם לדבריה ניתן להסיע גם מתחת לקרקע, בניגוד לאוטובוסי דיזל הסובלים מפליטות ומזהמים את האוויר. אבירם: "נכון שהעלויות הן מעט לרעת הרכב החשמלי, אך בטווח הארוך מתחילים להשתוות. חוויית הנסיעה נוחה ושקטה יותר, גם עבור מי שמחוץ לאוטובוס. אנו מסדירים הלימה בין רכש האוטובוסים לתשתית שתכלול טעינה חשמלית. טווחי הנסיעה של האוטובוסים הנטענים קצרים, וצריך לוודא שנקודות הטעינה יהיו קרובות כדי שלא יצטרכו לנסוע פחות".
"באופן יחסי לעולם, אנחנו במצב לא רע. אבל העולם רץ קדימה", הסבירה. "מדינות כמו הולנד, ערים כמו לוס אנג'לס קבעו לעצמן יעדים שאפתניים של כניסת רכבים נקיים - בין 50 למאה אחוז של כלי הרכב שיירכשו בשנת 2025. גם השר
בצלאל סמוטריץ' קבע שהיעד של ישראל לשנה זו הוא ש-60% מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים. המרחב העירוני יהיה כזה שנעים להיות בו. זה שינוי דרמטי. כדי להגיע לכך דרוש תהליך סדור של הצטיידות, פיזור, אסדרה וכו', נושאים שלהם גופים ממשלתיים רבים. זה חזון שאפתני, אבל אנחנו כאן כדי להגיע אליו", דברי אבירם.