X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האן. רוב הכסף אבד [צילום: יוטיוב]
חרסט. "רישומים כוזבים" [צילום: לה"ב]
האן הייתה שותפה לגילוי חלבון שהוביל לייצור מספר תרופות, והתמלוגים שקיבלה הסתכמו ב-150 מיליון שקל שמואל חרסט היה יועץ המס שלה, ואחד ההסכמים איתו נחתם על שמו של בנו עורך הדין טוענת: חרסט הוציא במרמה 6.3 מיליון שקל, בעיקר באמצעות דיווח כוזב על יתרות מס מנופחות - ואז קיבל תשלום על "הצלחתו" להפחית אותן
▪  ▪  ▪

ד"ר טליה האן, מן המדעניות המצליחות והמתוגלמות ביותר במכון ויצמן, טוענת, כי יועץ המס שמואל חרסט ובנו עו"ד אסף חרסט גנבו ממנה 6.3 מיליון שקל. האן ובעלה, אולג האן, הגישו תביעה נגד השניים בסכום זה (7.10.19) לבית המשפט המחוזי מרכז.
לפני עשרות שנים הייתה האן בין הראשונים בעולם שהצליחו לבודד את החלבון TNF, האחראי על הרס תאים בגוף, שעד אז קיומו היה מוטל בספק. היא עשתה זאת באמצעות נוגדן שפיתחה כנגד TNF, נוקה, עבודה שהובילה לפיתוח תרופות ("רמיקייד" ו"הומירה") נגד דלקת פרקים שגרונית, דלקות מעי כרוניות ופסוריאזיס. כמו-כן, היא נטלה חלק בפיתוח התרופה "אנברל ויומירה" נגד מחלות דלקתיות.
על-פי התביעה, תמלוגיה של האן לאורך השנים הסתכמו ב-150 מיליון שקל. אולם לדבריה היא נפלה קורבן לתרמיות של עו"ד יורם יוסיפוב ועו"ד דניאל אזוגי, ולכך נוספה התרמית שהיא מייחסת לבני משפחת חרסט. לטענת האן, בשורה התחתונה היא איבדה את רוב כספה. שמואל חרסט היה יו"ר מרחב דרום בלשכת יועצי המס וממלא-מקום נשיא לשכה זו, ומשמש כסגן נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאים). האן מייחסת לו את עיקר המעשים המתוארים בתביעה.
בתביעה נאמר, כי בשנת 2011 יצר פרקליטם דאז של בני הזוג האן, עו"ד אשר אפריאט, את ההיכרות בינם לבין שמואל חרסט, והם שכרו אותו לטיפול בענייני המס שלהם (באמצעות שתי חברות שבבעלותם) תמורת 5,000 שקל בחודש. התביעה מגלה, כי בשנים 2013-2012 היה להאן רווח לצורכי מס של 25.8 מיליון שקל, וכי בשנת 2014 היא קיבלה תמלוגים של 80 מיליון שקל. בגין תמלוגים אלו הנחה חרסט את בני הזוג להפריש 4 מיליון שקל לכיסוי חבות מס אפשרית נוספת.
האן טוענים, כי חרסט הגיש את דוח 2014 רק ב-2016, וניצל את העובדה שהם שכחו את הפרטים עליהם שוחחו בזמן אמת. באוגוסט 2016 הגיע חרסט להסכם עם פקיד שומה רחובות, לפיו ישלמו 1.9 מיליון שקל לסגירת השומות לשנים 2013-2011. אולם הוא הציג בפניהם מצג שווא, לפיו יידרשו לשלם 21 מיליון שקל בגין שנים אלו, ובהמשך טען שהצליח להפחית את התשלום ל-9.5 מיליון שקל.
חרסט הצליח לשכנע את האן להסכים לשלם סכום זה, מתוכו העבירו במישרין 4 מיליון שקל לרשות המיסים, ועוד 5.5 מיליון שקל הופקדו בידיו בנאמנות. במקביל נחתם עימו הסכם שכר טירחה, שהעניק לו תשלום בהתאם לסכום המס אותו יצליח להפחית; בצורה יוצאת דופן הופקד ההסכם בידי אפריאט, והאן נדרשו לשמור עליו בסוד. בפועל, טוענים בני הזוג, חשיפת המס המירבית שלהם הייתה 4.25 מיליון שקל; ובהתחשב בכך שהפסידו 13.5 מיליון שקל בעסקות שונות - היא הייתה עשויה לרדת כמעט לאפס. אלא שהנתונים הכוזבים שהציג חרסט, היו אמורים לזכות אותו בשכר טירחה של 7.6-3.4 מיליון שקל.
עוד נאמר בתביעה, כי כאשר החלו האן לחשוד במעשיו של חרסט, הם שכרו את משרד רו"ח יהודה ברלב (העוסק בביקורת חקירתית). בדיקתו העלתה, כי לחרסט היה הסכם סודי עם אפריאט שהבטיח לו מחצית משכר הטרחה ששילמו האן; הוא החתים אותם על הסכם עם בנו, כדי לעקוף את ההסכם עם אפריאט; הוא אמר שבני הזוג הם "רפי שכל ויחתמו על כל דבר שיתן להם מבלי לקרוא ולהבין". בדיקתו של ברלב העלתה, כי חרסט קיבל שכר טירחה של 4.6 מיליון שקל על בסיס מצגי המרמה שלו.
בהמשך התביעה נטען, כי חרסט הוציא במרמה מבני הזוג למעלה מ-500,000 שקל תמורת מה שהציג כהחזר מס - והיה למעשה רק השבת מקדמות ששולמו ביתר. חרסט גם קיבל הלוואות של 600,000 שקל מאחת החברות של בני הזוג על חשבון שכרו, לא הוציא חשבוניות בגינן ולאחר מכן גרם שאחת מהן תירשם כחוב של האן לחברה. עוד נטען, כי חרסט נטל מחברה נוספת שכר טירחה בסך 670,000 שקל - למרות שהיה זכאי לקבל ממנה 150,000 שקל בלבד - וביצע רישומים כוזבים בספריה כדי להסתיר עובדה זו.
על חלקו של אסף חרסט נאמר בתביעה, כי הוא טען שמעשיו היו תקינים ועמד על זכותו לקבל מיליוני שקלים במסגרת הסכם שכר הטרחה שנחתם על שמו. בני הזוג האן מייחסים לחרסט (האב ובנו) גניבה, מרמה, מצגי שווא ושקרים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יואב אוסישקין ושי כהן, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  10/10/2019   |   עודכן:  10/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדענית בכירה במכון ויצמן: יועץ מס ובנו עורך הדין גנבו ממני מיליונים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לא כולם. כבר היו דברים מעולם ל"ת
יועצי מס?  |  10/10/19 09:05
2
אם זה נכון.
7_7_7.  |  10/10/19 12:52
3
איפה החקירה.
7_7_7.  |  10/10/19 13:03
4
האם !!???:
עוד סתם אזרח  |  10/10/19 13:23
 
- ####כפשטות האמת:
עוד סתם אזרח  |  10/10/19 15:59
5
KDEI LEHAVIN PE'ILUT CHARTANIM
Haim Mevin, NYC  |  10/10/19 14:54
6
עובדת במכון ווייצמן
גד....  |  10/10/19 18:09
7
במילה אחת-שחיתות.
7_7_7.  |  10/10/19 22:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר סמוטריץ' הורה על ביטול הנת"ץ מנתניה עד צומת אודים    התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנר"ת
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו שב להציע הקמת ממשלת אחדות של מפלגתו עם כחול לבן והליכוד    אחרי שיוסכמו קווי היסוד ויאושר תקציב 2020 יוזמנו מפלגות נוספות לממשלה    הליכוד: ליברמן לא מחדש דבר
איציק וולף
ב-17 בדצמבר תערוך בואינג טיסת ניסוי ראשונה לתחנת החלל הבינלאומית    המטרה - יצירת פלטפורמה אמריקנית עצמאית להובלת אסטרונאוטים לחלל מבלי שארה"ב תזדקק לשיתוף פעולה עם רוסיה
מחלקה ראשונה
נחטף החייל נחשון וקסמן
איציק וולף
נשיא טורקיה הודיע לפנות ערב על המבצע שנועד "למנוע יצירת מסדרון טרור לגבול הדרומי של טורקיה ולהביא שלום לאזור"    מייד לאחר מכן החלו מטוסי קרב להפציץ מטרות בסוריה    הכורדים טוענים שמטרות אזרחיות מופצצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il