X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שהקמת מתחמי חמץ תוביל לדרישה להקמת גם מתחמי טריפה ולזליגת החמץ ליתר חלקי בתי החולים, וכי שימוש בכלים חד-פעמיים נפסל בידי גורמי הבריאות
▪  ▪  ▪
ייחודיות של האיסור [צילום: שלומי כהן, פלאש 90]

הרבנות הראשית סבורה, כי אין מנוס מהמשך האכיפה הנוכחית של איסור הכנסת חמץ לבתי החולים הממשלתיים בחג הפסח. לדבריה, הפתרונות שהציע בית המשפט העליון - מתחמי חמץ וכלים חד-פעמיים - יובילו לבעיות קשות מיידיות ואף עלולים ליצור מדרון חלקלק בעתיד.
כיום דורשים מאבטחי בית החולים מן המבקרים שלא להכניס חמץ ובסמכותם אף למנוע זאת. הרבנות מציינת, כי לדעתה אין חובה שאכיפת האיסור תבוצע בידי מאבטחים, וכל איש צוות בבית החולים יכול לעשות זאת. בפני בג"ץ תלויות ועומדות שתי עתירות בנושא, ועמדתה של הרבנות מובעת בתשובתה המעודכנת לעתירות שהוגשה השבוע (13.10.19). את שני הפתרונות הציעו השופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן ועופר גרוסקופף, והפרקליטות תומך בפתרון מתחמי החמץ.
לדברי הרבנות, יש להימנע ככל הניתן מיצירת "גטאות" חברתיים, ולכן ברמה העקרונית אין להסכים למצב בו בחלק מאותו בית חולים יישמרו דיני הפסח, ובחלק אחר יהיה פטור מהם. היא עומדת על ייחודם של בתי החולים מבחינת אופיים, תפעולם והשירות שהם נותנים, ואומרת שמכך נגזר גם הצורך בהסדר ייחודי בנושא החמץ. עוד מדגישה הרבנות את חומרתו המיוחדת והמתמשכת של איסור החמץ, ושהיא מחויבת לפעול אך ורק על-פי שיקולים הלכתיים ולהימנע ממראית עין של אישור כשרות למקום שאינו ראוי לכך.
הרבנות ממשיכה וטוענת, כי הנוהל הנוכחי קיים מזה עשרות שנים, וכי בניגוד לגרסת העותרים - אין המדובר בחידוש של השנים האחרונות. לדעת הרבנות, יצירת "מתחם חמץ" עלולה להוות מדרון חלקלק, כאשר בהמשך הדרך עלולה לעלות דרישה ליצירת מתחם לאוכל טרף או לשתיית משקאות חריפים, שגם הם אסורים כיום בבתי החולים. עוד היא טוענת, כי לא תהיה כל דרך למנוע זליגה של החמץ ליתר חלקי בית החולים, והמשמעות תהיה שהם לא יהיו כשרים. הרבנות גם מזכירה, כי מנהלי בתי החולים הבהירו שאין היתכנות טכנית ותקציבית להקמת מתחמים כאלו. לגבי ההצעה להשתמש בכלים חד-פעמיים לאכילת חמץ בכל חלקי בתי החולים - הרבנות אומרת, כי גורמי הבריאות מתנגדים לכך מטעמים רפואיים.
לדברי הרבנות, איסור החמץ אכן מהווה פגיעה בזכויות יסוד - אך הוא נעשה לתכלית ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש. לטענתה, הוא גם מונע פגיעה ברגשות דת ואפליה של שומרי כשרות - שאף הם ערכי יסוד. לבסוף היא מזהירה, כי ויתור בנושא החמץ עלול לסכן את הכשרות כולה בבתי החולים ולגרום לחיכוכים ומריבות נרחבים בהרבה. עמדת הרבנות הוצגה בתצהירו של ראש אגף הכשרות, הרב יעקב סבג, שהוגש באמצעות עו"ד אביעד הכהן.

תאריך:  17/10/2019   |   עודכן:  17/10/2019
+כ-8,000 איש הגיעו לסוכת הנשיא
23:09 17/10/19  |  עידן יוסף

מספר שיא של מבקרים מכל קצוות הארץ הגיעו להתארח היום בסוכת הנשיא. מעל ל-8,000 אזרחים הגיעו אל הבית הפתוח שאירח נשיא המדינה ראובן ריבלין עד השעה 16:00. השנה התקיים האירוע בסימן "מגלים אוצרות בסוכת הנשיא", בשיתוף המשרד לירושלים ומורשת. במהלך היום יצא מדי פעם הנשיא לברך את האורחים הרבים בברכת חג שמח ושנה טובה, עמד בסבלנות בזמן שאלפי תמונות 'סלפי' צולמו ושוחח עם חלק מהמבקרים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להמשיך איסור החמץ בבתי החולים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגובת הרבנות לא משכנעת
אורח  |  17/10/19 18:12
2
אנטי דת נוצר מאונס החילונים ל"ת
זינגלה  |  19/10/19 10:13
3
מאבטחים של משמרות המהפיכה
גיטלה  |  19/10/19 15:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
ריבלין קישט את סוכתו והזמין את אזרחי ישראל לבוא ולהתארח בה בחול המועד, באירוע שיערך בנושא "מגלים אוצרות בסוכת הנשיא"
שמחה סיאני
יום כיפור הוא עבורי יום של צום ומחשבה על כל החטאים, הגדולים והקטנים, שחטאתי לאורך כל השנה    על כך אני חושבת ומכה על חטא רק בראשית ערב יום הכיפורים ולאחריו, אני מתמסרת לקריאת עיתונים וספרים ושינה מתוקה חליפות
חגי קמרט
כאשר אדם נמצא בין קהל מתפללים עטופי טליתות והחזן כשליח ציבור מקריא את תפילת יום הכיפורים נוצרת אווירה מסוימת של אחדות והזדהות קולקטיבית עם קדושת היום
הרצל חקק
על קובץ האגדות 'מסביב לשנה' - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על החגים ומעגלי החיים - שערך בני דון יחיא
גלית יצחק-אוגנוב
סדרת מנות השף יימכרו במחלקת האוכל הביתי ברשת חצי חינם    בין המנות: ארטישוק ירושלמי ברוטב של לימון, כוסברה וציר ירקות, פרגיות ממולאות בשפונדרה ושקדי עגל ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il