X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא טורקיה הכחיש זאת ארצות-הברית, שיזמה את הפסקת-האש, תבדוק את הטענות הכורדים הסוריים וארגוני זכויות אדם מדווחים על בריחה המונית של אזרחים מאזור ראס אלע̤ין, הנמצאת במרכז עיקר המתקפה הטורקית ארצות-הברית מנטרת את המצב בצפון סוריה באמצעות כטב"מים, שהיא משגרת לאזור
▪  ▪  ▪
[צילום: אמרה גורל, AP]

"טורקיה הפרה את הפסקת-האש בצפון סוריה", כך האשימו ביום שישי הכורדים הסוריים. לדבריהם, חייליהם התכתשו עם הכרוחות הטורקיים באזור העיר ראס אלע̤ין, שמופגזת בהתמדה על-ידי הטורקים - למרות שטורקיה הסכימה להפסקת-אש לחמישה ימים, שיזמה ארצות-הברית.
רֶגֶ'פּ טָאיפּ ארדואן, נשיא טורקיה, הכחיש, שכוחותיו ניהלו לחימה אחר מועד תחילת הפסקת-האש. לדבריו, הכוחות הכורדיים החלו להיסוג מהאזור - טענה, שהוכחשה על-ידי הכורדים. ארצות-הברית מחכה לאימות הדיווחים על קרבות באזור ראס אלעין אחרי תחילת הפסקת-האש, או להכחשתם, בידי גורמים אובייקטיוויים.
עיקר המתקפה הטורקית כולל את המרחב מראס אלעין לתל אבּיאד, הנמצאת 125 ק"מ ממערב לראס אלעין, ונכבשה על-ידי הטורקים. הכורדים הסוריים וארגוני זכויות אדם מדווחים על בריחה המונית של אזרחים מאזור ראס אלעין.
לפני הפסקת-האש הצליחו הכוחות הטורקיים לכתר את העיר, ולחמו בהתנגדות עזה של הכוחות הכורדיים במקום. לדברי משקיפים, הם ממשיכים לירות על ראס אלעין, ולהפגיזה. הסהר האדום הכורדי דיווח, כי אינו מסוגל להיכנס לראס אלעין, ולפנות ממנה פצועים.
לדעת הכורדים הסוריים, כמה מסעיפי ההסכם בין ארצות-הברית לטורקיה מצריכים דיון נוסף והבהרות אמריקניות. הכורדים אינם מסכימים לסעיף העיקרי בהסכם - נסיגת כוחותיהם מאזור הגבול עם טורקיה.
ניטור ע"י כטב"מים
למרות שמרבית החיילים האמריקניים פונו מסוריה, ממשיכה ארצות-הברית לנטר את המצב בצפון סוריה באמצעות כטב"מים, שהיא משגרת לאזור.
ביום רביעי השמיד זוג מטוסים אף-15 של חיל-האוויר האמריקני מאגרי תחמושת, שהשאירו הכוחות האמריקניים, שפונו מצפון סוריה לכווית, לעירק וכנראה לירדן. המאגרים היו בבית-החרושת למלט לאפארג' בדרום העיר קובאני, ששימש מרכז לתיאום בין כוחות הקואליציה ובין הלוחמים הכורדיים, שפעלו עמם נגד דאעש.
האמריקנים לא הגיבו לידיעה, כי שיגרו עוד כוחות ביטחון להגן על מאגר הפצצות הגרעיניות שלהם בבסיס האוויר אינצ'ירליק בטורקיה.

תאריך:  19/10/2019   |   עודכן:  19/10/2019
+ננסי פלוסי נפגשה בירדן עם המלך
08:36 20/10/19  |  עידן יוסף

יושב-ראש בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, וחברי קונגרס נוספים ביקרו בירדן ונפגשו עם המלך עבדאללה ועם גורמים נוספים בירדן. בהצהרה שמסרה פלוסי בתום הפגישות אמרה: "הביקור התקיים בזמן קריטי לביטחון האזור ויציבותו. עקב המצב בסוריה, ניהלנו דיונים על היציבות האזורית".

+דיווח: מטות אמריקניים ממולכדים לפני פינוים
21:05 19/10/19  |  

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית: כוחות אמריקניים ממלכדים את המטות שלהם באזור המחבר בין תל-תמר לקמישלי בצפון סוריה לפני פינויים. עוד דווח על עימותים בין הכוחות הכורדיים לכוחות טורקיים בעיירת הגבול ראס אל-עין.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טורקיה הפרה את הפסקת-האש בצפון סוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
איתמר לוין
לטענת השבועון הבריטי, טראמפ גורם לכך שהן אויביה והן ידידיה של ארה"ב לא יוכלו לסמוך עליה    סין ורוסיה עלולות לצאת הזוכות - וזהו עולם עוין למערב
איתמר לוין
הנסיגה המלאה מסוריה וניתוק הקשר עם הכורדים מחייב את ארה"ב למצוא דרכים למנוע מדאעש לשוב ולהתבסס בשטח. חלק מהפתרון הוא פעילות אווירית ממדינות סמוכות
איציק וולף
גורמים במערכת הביטחון חוששים שארצות הברית תיסוג בהפתעה גם מאזור מעבר הגבול שבין עירק לסוריה המשמש כנקודה משמעותית בציר הברחות הנשק מאירן לסוריה וללבנון    הבוקר ייפגשו נתניהו ושר החוץ האמריקני בירושלים
מחלקה ראשונה
על-פי ההסכם, המבצע הצבאי הטורקי ינצור את האש לחמישה ימים בעוד הכורדים יפנו את אזור החיץ בגבול שאותו טורקיה מעוניינת לתפוס    ארה"ב תסיר את הGHMUNHO על אנקרה    טראמפ: "מודים לכורדים. זה לא היה מושג ללא האהבה הקשוחה שהראינו לטורקיה"
איתמר לוין
בית הנבחרים גינה ברוב עצום את החלטתו של טראמפ לנטוש את הכורדים    טראמפ: אם רוסיה רוצה להתערב - זה עניינה    סנאטורים רפובליקנים בכירים נגד טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il