X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו: שום סובלנות כלפי פורעי חוק" הרמטכ"ל בתגובה: "התנהגות עבריינית". קרא למצות איתם את הדין לוחם גולני נפצע קל מיידוי אבנים סמוך ליצהר הפצוע קיבל טיפול רפואי במקום צה"ל הגיב בירי לאוויר כדי לפזר את המתקהלים מחאת המתיישבים בשל מעצר תושב במהלך השבת תושבים ביצהר מארגנים הפגנת תמיכה בצה"ל
▪  ▪  ▪
התנחלות יצהר שבשומרון [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו גינה (יום א', 20.10.19) את תקיפת חיילי צה"ל סמוך ליישוב יצהר. "אני מבקש לחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שעושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של כל אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל. אני מגנה בתוקף כל תקיפה של חיילי צה"ל. לא תהיה שום סובלנות כלפי פורעי החוק שירימו ידם על חיילינו", אמר נתניהו.
גם הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי גינה את תקיפת חיילי צה"ל וקרא למשטרה למצות אם המתפרעים את הדין. בהודעה שפרסם דובר צה"ל נאמר כי כוכבי "מוקיע ומגנה את תקיפת חיילי צה״ל ורואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית שומרון".
הרמטכ"ל הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין. עוד הוחלט בתום הערכת מצב בפיקוד מרכז להסיט כוחות קיימים של מג"ב בשומרון (בעיקר מאלה שתופסים את מרחב תפוח) לאזור יצהר. הכוחות ימוקדו באבטחת המסיק ויפעלו במוקדי חיכוך.
בתקיפת החיילים נפצע באורח קל לוחם גולני כתוצאה מיידי אבנים סמוך ליצהר שבשומרון.
במהלך הלילה התפתחה הפרת סדר בהשתתפות כ-30 מתיישבים אשר יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וניקרו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו. הפצוע קיבל טיפול רפואי במקום. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר כדי לפזר את המתקהלים.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מספר מתיישבים התקהלו וחסמו רכב צבאי בכניסה ליצהר. אחד המתיישבים פתח את דלת הרכב ואיים על היושבים בתוכו. צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירוע זה בחומרה רבה".
בליל שבת, ‏רכבו של מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני, סא"ל איוב כיוף, נחסם בידי שני רכבי מתנחלים שהחלו מקללים אותו ומאיימים על יושבי הרכב. כעשרה מתנחלים חסמו את רכבו של המג"ד שירד מרכבו והבריח אותם. כיוף הגיש תלונה במשטרה שעצרה במהלך השבת חשוד במעשה.
בכאן חדשות דווח כי בהתנחלות יצהר אומרים כי האירוע לא כלל תקיפה של הקצין, וכי "האירוע כלל ויכוח מילולי בלבד, גם אם טיפס לטונים גבוהים, ובשום שלב לא נטען כי התושב תקף פיזית, או ידע שמדובר במג"ד. החלטת המשטרה לבצע מעצר בארוחת ליל שבת ובחיק המשפחה, תוך פגיעה חמורה בזכויות הפרט ובקדושת השבת, היא מקוממת וחמורה".
במקביל, ארגנו תושבים ביישוב הפגנת תמיכה בחיילי צה"ל. בהודעה שנשלחה לתושבי יצהר נמסר כי "רבים בישוב מאמינים שנחצה פה קו אדום ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום ולהמשיך בשגרה". בצהריים יצאו תושבים להפגין בש.ג. עם שלטי תמיכה בחיילי צה"ל וכוחות הביטחון.
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "כל תושבי השומרון וגם תושבי יצהר מוקיעים פגיעה בחיילינו היקרים. הקומץ שעשה את זה הם נערים שברובם הגדול הגיעו מחוץ לישוב. אנו נפעל בכל הכלים שבידינו כדי להעיף אותם מכאן".
יו״ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ גינה את אלימות המתנחלים מול חיילי צה״ל: ״לא מדובר במקרה בודד, זה ריטואל חוזר ונשנה בה קבוצה אלימה ובלתי נשלטת מפעילה טרור נגד אותם חיילים שמשימתם היא לשמור עליהם. מול הפגיעה בחיילי צה״ל חייבת לבוא תגובה בלתי מתפשרת ופעולה מקיפה למעצרם של הטרוריסטים היהודים. שתיקת המנהיגות הישראלית מראש הממשלה ומטה מול אירועי יצהר מעידה על-כניעה מוחלטת לגורמים הקיצוניים שמנסים להדליק את האזור."
יו"ר כחול לבן, בני גנץ על התקרית ביצהר: "כרמטכ"ל לשעבר וכמפקד בצה"ל לאורך עשרות שנים אני שולח מסר לכל החיילים והמפקדים ששומרים עלינו גם בערב החג - בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון ובכל מקום ברחבי הארץ: עם ישראל ואזרחי ישראל תומכים בכם ומחזקים אתכם. לא נעבור לסדר היום על שום פגיעה בחיילי צה"ל".
שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "‏יורד מאגרא רמא של תפילת הושענה רבה המרגשת לבירא עמיקתא של הידיעה המתסכלת על האלימות החמורה שהופעלה הלילה נגד חיילי צה"ל. אני מצטרף לאמירה הברורה של תושבי יצהר שגינו בכל תוקף את האירוע החמור בידי קומץ אלים ובלתי מייצג. האחראים למעשה חייבים להיתפס ולבוא על עונשם במלוא החומרה. ‏חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הם אחינו ובננו, וההתיישבות כתמיד מחבקת ועוטפת אותם ומוקיעה כל אלימות נגדם".

הפגנת תמיכה בחיילי צה"ל בישוב יצהר
תאריך:  20/10/2019   |   עודכן:  20/10/2019
+בכירי צה״ל סיירו ביצהר ונפגשו עם ראש מועצת שומרון
16:55 20/10/19  |  

מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף יניב אלאלוף ומפקד החטיבה המרחבית "שומרון" אלוף-משנה שגיב דהן סיירו באזור היישוב יצהר בשומרון. על פי הודעת דובר צה״ל, ״המפקדים קיימו הערכת מצב בה דנו בעיקרי תמונת המצב העדכנית, וכן סיירו ביישוב יצהר שבגזרה. במהלך הסיור נפגשו המפקדים עם יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ודנו באירועים האחרונים״.

+מתנחלים פורעים במוסקים פלשתינים וישראלים
16:49 20/10/19  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

הצטערתי לשמוע מחברי על "חוויות" מפגש עם האלימות הפיזית הקשה וביטויי האלימות המילולית גסת הרוח של המתנחלים במיוחד כלפי הפלשתינים וגם כלפי חבריהם הישראלים

הצבא חסר אונים [צילום: נווה השלמון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתום הערכת מצב: פלוגת מג"ב תועבר לאזור יצהר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא זורקים אבנים על חיילים.אבל
כל יום עשרות תקרי  |  20/10/19 12:42
2
זאת ההודעה שאני מקבל לפחות חמש
פעמים ביום, שנים  |  20/10/19 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
לו זכינו, ושתי המפלגות הגדולות, ליכוד וכחול-לבן, היו מכלילות את תוכנית אלון בשלמותה בקווי היסוד של ממשלה משותפת, היה עם ישראל נהנה בפעם הראשונה מזה הרבה שנים מאחדות לאומית של ממש
איתן קלינסקי
גם אם קשה לי אעשה הכל כדי לסייע לאחי הפלשתינים למסוק את זיתיהם הסופגים קללות וגידופים וגם מטחי אבנים
יוני בן-מנחם
מלכת ירדן ראניה פירסמה, בצעד חסר תקדים, איגרת לציבור הרחב שבה היא מכחישה את כל ההכפשות נגדה ונגד משפחת המלוכה בשנים האחרונות    נראה כי הצעד נועד לנסות ולהקהות את העוקץ של גל ההתמרמרות והביקורת העממית על המלך עבדאללה ורעייתו בעקבות המצב הכלכלי הקשה בירדן
איתמר לוין
שר התחבורה תוקף בחריפות את טענותיו של המשנה ליועץ המשפטי בדבר התערבות של נתניהו באכיפת הבנייה ביו"ש: מדובר בנושא מדיני בו מכריע הדרג הנבחר על-פי שיקולים מדיניים
איתן קלינסקי
הפסקת רכישת עגלים בישראל על-ידי הפלשתינים ועצם העזתם להגביר גידול עגלים בשטחי פלשתין ולחפש שווקים אחרים בעולם לספק בשר לשטחי הרשות, מתקבל על-ידי ישראל כפעולת חרם פלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il