שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, דנה כהן-לקח, מאפשרת להתקדם בביצוע מכרז הרכבת הקלה בירושלים. כהן-לקח דחתה (יום א', 27.10.19) את בקשתה של קבוצת שיכון ובינוי לצו ביניים נגד מימוש זכייתה של קבוצת שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית, וקבעה שהדיון בעתירה עצמה יתקיים במארס הבא. שו"ב הייתה המתמודדת הנוספת היחידה, כך שמשמעות קבלת עתירתה תהיה שהיא תזכה במכרז.
מדובר במכרז בהיקף של מיליארדי שקלים, הן להפעלת הקו הנוכחי (האדום) אותו מפעילה כיום סיטיפס, הן להארכתו עד נווה יעקב ובית החולים הדסה עין כרם, והן לסלילת הקו הירוק לשכונות מלחה וגילה. הוא כולל הקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות, תכנון וייצור של 100 קרונות, הקמת מתחם מרכזי ובו חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים. הזכיין יפעיל את הרשת במשך 15 שנים עם אופציה לעשר שנים נוספות ויתחזק את הרשת במשך 25 שנה.
טענתה המרכזית של שיכון ובינוי - אשר התמודדה באמצעות חברת ג'יי לינקס - היא שההצעה של שפיר ו-CAF (קבוצת TransJerusalem) אינה עומדת בתנאי הסף בנוגע לניסיון הקודם של המתמודדות. עוד נטען, כי החברה המפעילה - קייב-פס-טרנס האוקראינית - מואשמת בעבירות שוחד במדינה זו.
כהן-לקח מזכירה, כי כבר דחתה את בקשתה של שו"ב לאסור על האוצר לחתום על ההסכם עם TransJerusalem וההסכם אכן נחתם. כעת היא דוחה את הבקשה למנוע צעדים ממשיים ליישום ההסכם, משורה של נימוקים. הראשון והעיקרי הוא, שהמתמודדים במכרז הסכימו שלא לנקוט הליכים משפטיים שיעכבו את העבודות; כהן-לקח אינה מקבלת את טענתה של שו"ב, לפיה העלימה ממנה
בתום לב התניה זו. די היה בכך כדי לדחות את הבקשה.
עוד אומרת כהן-לקח, כי מדובר במכרז סבוך במיוחד ובעל חשיבות רבה, כאשר העבודות ממילא אינן צפויות להתחיל בשנה הקרובה - אשר תוקדם לסגירה הפיננסית של הפרויקט. לכן, לא ייגרם לשו"ב נזק בלתי הפיך אם מימוש המכרז יימשך. ואילו במישור של סיכויי העתירה אומרת כהן-לקח, כי הטענות נראות בשלב זה כחסרות בסיס מספק. בין היתר היא מציינת, כי שו"ב עצמה לא גילתה במכרז את קיומם של הליכים פליליים נגד בכירים בה [בחשד לשוחד באפריקה], וכי לאוצר ול-TransJerusalem יש טענות סף משמעותיות. שו"ב חויבה בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל.