X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רחוב תחבורה ציבורית הראשון בשרון במסגרת מיזם "מהיר לעיר" נחנך בהרצליה המקטע באורך של כ-400 מטר יקצר את זמני הנסיעה לאוטובוסים המגיעים מהרצליה פיתוח ובחזרה בסיום העבודות יחצו את העיר ממזרח למערב נתיבי תחבורה ציבורית שיובילו למרכזי התעסוקה המסחר והבילוי בעיר וייצרו ציר רציף לת"א
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

התקדמות במיזם מהיר לעיר של משרד התחבורה ועיריית הרצליה באמצעות חברת נתיבי אילון: במעמד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', נחנך (יום ב', 28.10.19) המקטע הראשון של רחוב התחבורה הציבורית (רת"צ) בהרצליה. אורכו כ-400 מטרים מתחנת הרכבת בהרצליה לצומת משה דיין (שדרות שבעת הכוכבים), ובעתיד יגיע הרת"צ עד למחלף הסירה. עם סיום מיזם מהיר לעיר בהרצליה, יחצו את העיר נתיבי תחבורה ציבורית ממזרח למערב שיובילו למרכזי התעסוקה והבילוי בעיר וייצרו ציר רציף לתל אביב.
המקטע החדש אשר ייפתח מחר (ג') יקצר את מסלול הנסיעה של אוטובוסים המגיעים לתחנת הרכבת מכיוון אזור התעסוקה בהרצליה פיתוח ומערב העיר וכן עבור תחבורה ציבורית הנוסעת בכיוון ההפוך, שלא יצטרכו מעתה לעשות מעקף דרך רחוב בן ציון מיכאלי.
בעקבות פתיחת הרת"צ ' יחולו שינויים במסלול ובתחנות העצירה של קווי האוטובוס המגיעים לתחנת הרכבת בהרצליה. קווי אוטובוסים הנוסעים לכיוון הרצליה פיתוח ומערב העיר יסעו דרך הרת"צ ויעצרו בתחנה חדשה ומתקדמת בסמוך לתחנת הרכבת. קווי האוטובוס הנוסעים לכיוון מרכז הרצליה וערי השרון יעצרו בתחנת האוטובוס שממול לתחנת הרכבת (צפונית לתחנה ובסמוך לכיכר).
"היום אנחנו פורסים שטיח אדום לאוטובוסים בהרצליה ונפרוס את השטיח גם במקומות נוספים בארץ", אמר השר סמוטריץ'. "אנחנו ממשיכים לדהור קדימה עם מהפכת התחבורה הציבורית. מיזם מהיר לעיר, שכולל רחובות ונתיבים ייעודיים לתחבורה הציבורית, הוא נדבך מרכזי במדיניות העדפת התחבורה הציבורית שעליה הכרזנו, והוא יאפשר למשתמשי התחבורה הציבורית להגיע באופן אמין, מהיר ובלי פקקים ממקום למקום. רשויות מקומיות שתשתפנה פעולה עם משרד התחבורה תסייענה לתושביהן ליהנות מהר יותר מהאפשרויות שתציע התחבורה הציבורית, תפחתנה את הפקקים בתחומי הרשות ותשפרנה את איכות החיים של תושביהן. אני מברך את ראש העיר על ההירתמות לפרויקט לטובת תושביו ומקווה שעוד ועוד ראשי ערים ילכו בעקבותיו ויפנימו את העובדה שהעדפת תחבורה ציבורית היא מחויבת המציאות. אני מבקש להודות לשר התחבורה הקודם, השר ישראל כ"ץ, שהניח את המסד למיזם החשוב הזה, לעובדי משרד התחבורה המסורים ולחברת נתיבי איילון על הביצוע".
איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון: "רחוב התחבורה הציבורית החדש הוא אירוע משמח לתושבי הרצליה ואזור השרון והישג של עיריית הרצליה והעומד בראשה שמגלים חזון ומנהיגות. פתיחת המקטע היא בשורה של ממש עבור העובדים באזור התעשיה במערב העיר והיא תאפשר לתושבי הרצליה והשרון ליהנות מחיבור מהיר לאזורי התעסוקה, המסחר והבילוי. בעתיד הקרוב ייפתחו מקטעים נוספים והציבור יוכל בהדרגה לוותר על הרכב הפרטי ולבחור בתחבורה ציבורית יעילה, מהירה וזמינה."
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה: "הרצליה ממשיכה בתנופת השיפור למען קידום התחבורה הציבורית בעיר לנוחות ציבור הנוסעים ולמען איכות הסביבה של כולנו. נתיבי התחבורה הציבורית הם אמצעי חשוב שבאמצעותם נוכל לצמצם את העומסים בכבישים וליצור זרימה שוטפת ומהירה של התנועה".
מיזם "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ו- 19 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב, הוא מיזם לאומי מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בגוש-דן. שנת 2019 הוגדרה כשנת מעבר לביצוע של "מהיר לעיר"' כאשר מרבית מקטעי המיזם ב-13 רשויות יהיו בביצוע עד סוף 2019. תשעה מקטעים כבר נפתחו לתנועה לרבות 3 מקטעים בתל אביב. בשאר הרשויות העבודות תחלנה בתחילת 2020.

תאריך:  28/10/2019   |   עודכן:  28/10/2019
+בקרוב: קווים מביתר עילית לחיפה, לכפר חב"ד ולטבריה
21:59 28/10/19  |  עידן יוסף

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נפגש עם ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין במשרד התחבורה, ודן עימו בחיזוק מערך התחבורה הציבורית בעיר. בפגישה עלתה בקשה לפתיחת קווי תחבורה סדירים מביתר לכפר חב"ד, לחיפה ולטבריה. סמוטריץ' השיב כי מיועד סכום גדול בסך 180 מיליון ש"ח לתוספות שירות וקידום התחבורה והבטיח שיכלול בתוכו את אישור שלושת הקווים החדשים. רובינשטיין הודה לשר על האכפתיות וההירתמות.

[צילום: דוברות עיריית ביתר עילית]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש בהרצליה: רחוב לתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
נדחתה בקשתה של שיכון ובינוי לצו ביניים נגד מימוש זכייתן של שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית במכרז: העלימה את התחייבותה שלא לנקוט הליכים וסיכויי העתירה אינם גבוהים
עידן יוסף
כמחצית מן התלונות נגר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמצאו מוצדקות    כשליש(!) מהן עסקו באי-מענה    בממצאים: תשובות כלליות, שימוש לא מספק בסמכויות המשרד ועוד
בצלאל סמוטריץ'
כל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן, וכל ההתחלות קשות    שר התחבורה פורש את חזונו לגבי התחבורה הציבורית ועונה לטענות שעולות לגבי הנר"תים (נתיבים רבי-תפוסה) החדשים
עידן יוסף
דורשת משר הפנים להפסיק להשתמט מחובתו, ולהתחיל להפעיל את הסמכות שהקנה לו החוק ולאכוף את החוק הקיים על העיריות במקום להטיל את האחריות על אחרים    ראש עיריית רמת גן הודיע על חידוש פעילות קווי השבת
יוסי ברנע
שני מושגים לניתוח מדיניות התחבורה בתל אביב (ולא רק באשמת העירייה)    יש לציין שרוכבי הקורקינטים הניתנים להשכרה, כמו גם הולכי הרגל שיפגעו מהם, אינם מבוטחים!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il