X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום אילוסטרציה: יוטיוב]
ארבע עיריות בגוש-דן: נפעיל השנה תחבורה בשבת
ברשת הקווים יהיו שותפות הערים תל אביב-יפו, רמת השרון, גבעתיים וקריית אונו, אך לא רמת גן העלות השנתית לעיריות - כ-12.5 מיליון שקל וצפויה לעלות צפי לחיוב תשלום מהנוסעים בהמשך, אולי באמצעות אגודה שיתופית

ארבע עיריות הודיעו כי עד סוף שנת 2019 יחלו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. הערים בהן תופעל התחבורה העירונית הן תל אביב-יפו, רמת השרון, גבעתיים וקריית אונו. באופן מפתיע נפקד שמה של עיריית רמת גן כמשתפת פעולה עם המיזם. העירייה הודיעה כי תפעיל קו עצמאי.
מדובר ברשת קווים, בת שבעה מסלולים, שתחבר בין הערים. הרשת תשרת את מרכזי הערים ותנוע בין השכונות השונות. בהודעה משותפת מטעם העיריות נמסר כי בשלב זה השירות יהיה חינם, אך לא נמסר מתי ובאיזו היתכנות השירות יהפוך לשירות בתשלום, שכן הסעת נוסעים בשכר אסורה על-פי חוק, וייתכן שיש כוונה להפעיל את השירות באמצעות אגודה שיתופית.
ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה הערב (יום ג', 29.10.19) את התקציב הראשוני להפעלת מערך ההיסעים עד סוף 2019 העומד על כ-1.5 מיליון שקל-בתחומי העיר ת"א בלבד, כאשר העלות השנתית להפעלת המיזם (52 סופי-שבוע, ללא חגים) יחד עם שלוש העיריות האחרות מוערכת בכ-12.5 מיליון שקל (כרבע מיליון שקל בחודש) והיא צפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות. התחשיב הנוכחי מגיע מתוך הערכה שיתר העיריות ישלמו את חלקן - 18% מהעלות, כ-6% כל אחת. את חלק הארי של התשלום, כ-9 מיליון שקל (כולל עלויות נלוות) תשלם עיריית ת"א.
במקביל נעשות פעולות על-מנת לשכנע ערים נוספות בגוש-דן לצרף למיזם על-מנת להרחיב את מערך קווי השבת. לפי שעה לא נתנו העיריות עימן מתנהלים מגעים התחייבויות כספיות להשתתפות במיזם.
תדירות ולו"ז מדויק יקבעו תוך שיתוף פעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים. נוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת. מידע זמן אמת לגבי זמן הגעה מדויק לכל תחנה יועבר למשתמשים באמצעות יישומונים.
ראשי העיריות פרסמו הודעות:
  • ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו מסר כי "בעיריית קריית אונו רואים את החשיבות שבעידוד הציבור לנסיעה במערכת להסעת המונים בכל ימות השבוע. מיסוד קווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים, הינו הבסיס להפחתת עומסי התנועה בכבישים והעירייה נאלצת להיכנס לתחום אשר המדינה צריכה לספק. גם בני הנוער והצעירים בעיר, החפצים לצאת לבילוי ונופש במהלך השבת, במיוחד אלה שידם אינה משגת שכירת מונית לשם כך, ישמחו להשתמש בשירות זה. ברגע שיינתנו הפתרונות היעילים בכל ימות השבוע, יעדיפו רבים שלא לממן רכישה ואחזקת רכב פרטי, יפחיתו זיהום אוויר ויחסכו ממון רב".
  • אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "בארבע השנים האחרונות פועל ברמת השרון קו אוטובוס ייעודי בשבתות המשמש את התושבים ומעניק להם גישה נוחה למקומות מרכזיים. שיתוף הפעולה המטרופוליני נותן פתרון לצורך מהותי ואמיתי של מיליוני תושבים ויאפשר להם להתנייד בקלות ובנוחות ולנצל את ימי החופש שלהם באופן מיטבי. אני מברך על ההתארגנות המשותפת ומשוכנע כי היא תוכיח את עצמה".
  • משה פדלון, ראש עיריית הרצליה מסר כי "בהרצליה אנו מפעילים מזה מספר שנים שירות היסעים בשבת. הנושא ניבחן כעת לעומקו, על כל היבטיו".
  • רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "רשת התחבורה המטרופולינית מצטרפת לתוכנית קווי מוניות השירות של משרד התחבורה, ולמיזמים השיתופיים שמפעילה עיריית תל אביב-יפו - אוטותל ותל אופן. מטרתם לתת מענה לדרישה הציבורית ההולכת וגוברת ליצירת פתרונות התניידות לאורך כל השבוע ולייצר חלופות תחבורתיות אשר יסייעו לצמצם את הצורך של התושבים ובאי העיר ברכב פרטי ויקטינו את השימוש בו. בכך יתרמו להורדת יוקר המחיה, יקלו על בעיות התחבורה והחנייה ויאפשרו ניידות לאוכלוסיות מוחלשות שאין בבעלותן רכב פרטי".
  • רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: ״מיזם ההסעות המטרופוליני אינו צעד כנגד הציבור הדתי, אין לו קשר לנושא הדת, המיזם הוא עבור אוכלוסייה גדולה שזקוקה לפתרון תחבורתי בסופי שבוע, פתרון לביקורי משפחה, לביקור חולים, להגעה למקומות בילוי ונופש ועוד. אני מברך את עיריית תל אביב-יפו על הובלת המיזם ורתימת הרשויות בגוש-דן ומשוכנע שחלק מתושבי גבעתיים שישתמשו בקו היוצא ומגיע לעיר, לא יצטרכו להחזיק כעת רכב ויפחיתו שימוש ברכבים הפרטיים גם בשאר ימי השבוע״.

תאריך:  29/10/2019   |   עודכן:  30/10/2019
+חסרי סמארטפון ישלמו באוטובוס באמצעות צמיד
23:55 29/10/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מדובר במענה שנועד בעיקר לחרדים שלא יוכלו לשלם באמצעות ישומונים  ▪  ועדת הכספים אישרה עשרות העברות בסכום כולל של כ-5 מיליארד שקלים  ▪  בין היתר אושרו 320 מיליון ש"ח לפתרון משבר התחבורה הציבורית  ▪  בנוסף אושרה העברת למעלה מ-1.1 מיליארד שקל

השר סמוטריץ' (משמאל) בדיון בוועדה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבע עיריות בגוש-דן: נפעיל השנה תחבורה בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
לאחר השלמת התשתית החשמלית בלוד יצאה רכבת חשמלית ראשונה מהמתחם התפעולי החשמלי בלוד לשירות בקו המהיר לירושלים    בימים האחרונים נקלט קרון כוח וניהוג המותאם להנעה חשמלית
עידן יוסף
רחוב תחבורה ציבורית הראשון בשרון במסגרת מיזם "מהיר לעיר" נחנך בהרצליה    המקטע באורך של כ-400 מטר יקצר את זמני הנסיעה לאוטובוסים המגיעים מהרצליה פיתוח ובחזרה    בסיום העבודות יחצו את העיר ממזרח למערב נתיבי תחבורה ציבורית שיובילו למרכזי התעסוקה המסחר והבילוי בעיר וייצרו ציר רציף לת"א
איתמר לוין
נדחתה בקשתה של שיכון ובינוי לצו ביניים נגד מימוש זכייתן של שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית במכרז: העלימה את התחייבותה שלא לנקוט הליכים וסיכויי העתירה אינם גבוהים
עידן יוסף
כמחצית מן התלונות נגר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמצאו מוצדקות    כשליש(!) מהן עסקו באי-מענה    בממצאים: תשובות כלליות, שימוש לא מספק בסמכויות המשרד ועוד
בצלאל סמוטריץ'
כל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן, וכל ההתחלות קשות    שר התחבורה פורש את חזונו לגבי התחבורה הציבורית ועונה לטענות שעולות לגבי הנר"תים (נתיבים רבי-תפוסה) החדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il