X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר כחול לבן הודיע כי יפעל כראש ממשלה להפיכת עצרת השמאל לכזו שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם טוען כי גם לעג למבקרים בקברי צדיקים הוא הסתה ועורך הקבלה בין ערבים התומכים ברוצחי ילדים ליהודים שמהללים פעולות תג מחיר נגד רכוש
▪  ▪  ▪
גנץ. "מנהיגים מקדשים את השנאה" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

11 פעמים הזכיר יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הנואם המרכזי בעצרת השמאל בכיכר רבין את המילה שנאה, ושש פעמים את המילה הסתה. "ילדי ישראל לא יגדלו יותר למדינה שחלק ממנהיגיה מקדשים את השנאה. השנאה הפכה שוב לנשק מסוכן בידי פוליטיקאים חסרי גבולות. אזרחי ישראל לעולם לא ישפילו את מבטם מול סוכני השנאה", אמר (מוצ"ש, 2.11.19) בנאום לוחמני ופוליטי.
לטענת גנץ, 24 שנים אחרי רצח רבין ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער, אך אינה שייכת בבלעדיות למחנה פוליטי או למגזר. מבחינתו, דברי ד"ר מרדכי קידר על כך שלא יגאל עמיר רצח את רבין נכללים בגדר הסתה ואפילו אנשי שמאל הלועגים למבקרים בקברי צדיקים. גנץ ערך הקבלה בין אלה המהללים, כלשונו, את מבצעי תג מחיר מבלי לנקוב במי מדובר ל"אלו הרואים ברוצחי ילדים את גיבוריהם הלאומיים", כשהכוונה לתומכי הרשימה הערבית המשותפת.
"חובתם של מנהיגים מהימין, מהמרכז, ומהשמאל לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור ומילותיהם מזינות את תוף הכדורים וממתינות לרוצח הבא הממתין לשעתו", אמר גנץ. "זוהי חובתי. זוהי חובתם של מנהיגי הליכוד. זוהי חובתם של ראשי הציבור הדתי לאומי, חובתם של מנהיגי השמאל וחובתם של מנהיגי הציבור הערבי. הסתה אינה חופש ביטוי, וקריאה לפגיעה באדם אחר מחייבת השתקה. זוהי חובה מוסרית, חוקית וערכית".
הוא התחייב כי אם יכהן כראש ממשלה ישאף ויפעל להפוך את העצרת לזכר רבין לעצרת ממלכתית ורשמית המשותפת לכלל החברה הישראלית. "חובתנו לאזן את הכיכר, כך שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם וירגישו נוח לבוא ולהתאבל על הרצח הנורא", אמר ח"כ גנץ.
"בשנה הבאה אני מתחייב, כראש ממשלת ישראל, להזמין את ראש האופוזיציה ולעמוד כאן יחד - גם אם אנו אולי חלוקים בדעותינו, נעמוד כאן שלובי ידיים ומאוחדים במסר של תקווה ופיוס פנימי".
בביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשזרה לכל אורך נאומו, אמר גנץ מבלי לנקוב בשמו: כי רבין ויצחק שמיר ניהלו מערכות בחירות קשות וכואבות, אבל "לא נתנו לאף אדם להרים יד על יריב פוליטי", ו"לא שכחו את אחריותם לגורל האומה ואזרחיה. הם היו אנשי מוסר, ומנהיגים צנועים שלא שכחו לרגע אחד שכולנו אחים".
עוד אמר יו"ר כחול לבן, בעקיצה לנתניהו כי הממשלה אותה הוא מבקש להקים היא ממשלת אחדות ליברלית ופיוס, שמקבלת כל אחד כפרט וקבוצה, "בלי פסטיבלים של סיסמאות ובלי התלהמות שחצנית".
אל העצרת בתל אביב הגיעו כמה עשרות אלפי משתתפים. שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בממשלת רבין, אמר בעצרת: "בלילה שהתחיל באור גדול בכיכר מלכי ישראל והסתיים בחושך גדול, עמדתי בלב שבור ואמרתי 'הלכה לי המדינה'. אבל הערב, כשאני נמצא על במה אחת עם בני גנץ, אני אומר בלב שלם - חזרה לי המדינה".

תאריך:  02/11/2019   |   עודכן:  02/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ בעצרת לזכר רבין: "חובתנו לאזן את הכיכר"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שחר של יום חדש
באום  |  2/11/19 23:29
2
פסטיבל שינאה והסתה.
א.ל. רמת-גן  |  3/11/19 00:28
3
עצרת רבין,ניצול פוליטי
שמחה חן  |  3/11/19 06:59
4
בתגובה לדברי ההסתה של גנץ מנחם
קורןנאוה טבריה  |  3/11/19 07:28
5
Welcome to the club
ארי כספי  |  3/11/19 07:49
6
רוצים להשכיח מאתנו את מעשה
בן נאמן  |  4/11/19 20:52
7
רבין הורה לשבור ידיים ורגלים
בן נאמן  |  4/11/19 21:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
איתמר לוין
וילנר דחתה את בקשתו של עמיר לערער על פסק הדין, בו נדחתה עתירתו נגד שלילת הטבות בשל שיחת הטלפון עם "הצל" בה ביקש להקים מפלגה שתפעל לשחרורו
איתמר לוין
בית המשפט דחה את עתירתו של יגאל עמיר נגד האמצעים המשמעתיים שהופעלו נגדו, לאחר שניסה לעניין את "הצל" בהקמת מפלגה שתפעל לשחרורו: הצעדים מידתיים וננקטו כדין
עידן יוסף
אשתו לריסה מודה שהשביתה של רוצח רבין נועדה לצרכים תקשורתיים    האשימה את התקשורת בהתעלמות משביתת הרעב של בעלה
עידן יוסף
רוצח רבין מוחה על עונש שהוטל עליו לשלילת שיחות טלפון למשך חודשיים בשל שיחה עם "הצל" ועל החזקתו בבידוד במשך שנים    הסרט על יגאל עמיר התקבל לפסטיבל טורונטו
יצחק דנון
מי שהיה ראש המועצה האיזורית שומרון תובע 300,000 שקל מאברמוביץ' ומידיעות אחרונות, בעקבות מאמר בו טען אברמוביץ' שקצובר הסית נגד פרס ורבין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il