X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חדד. לא העז להגיש תצהיר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שבח. "העלה דרישה מן האוב" [צילום: בוצ'צ'ו]
סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב אומרת, כי חברה קדישא פתח תקוה - המיוצגת בידי חדד - "מוציאה את הנשמה" לעורך דין שהעסיקה חדד ביקש לתקן את פרוטוקול הדיון שהתקיים בפני שבח - האומרת שבסיס הבקשה היה מפוקפק ולא במקרה לא נתמכה בתצהיר ביקש ארכה למתן תשובה על הצעתה של שבח - הקובעת: "הוברר שהארכה שנתבקשה נועדה למטרה אחרת"
▪  ▪  ▪

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח, מותחת ביקורת חריפה על עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין בתיק בו ייצגו את חברה קדישא פתח תקוה. השניים הם גם מעורכי דינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
עו"ד שמואל לינצר תבע מהחברה קדישא שכר טירחה על ייצוגה במהלכים שהובילו להוספת 100 דונם לבית העלמין ירקון שהיא מנהלת. לינצר קיבל 750,000 שקל, וטען שהוא זכאי ל-1.7 מיליון דולר נוספים. המחלוקת הועברה לבוררות בפני הרב מנחם שפרן, מחשובי דייני הממונות במגזר החרדי. הוא פסק, כי לינצר זכאי לתוספת תשלום על 60 דונם והורה למנות שמאי שיעריך את שווי הקרקע - למרות שהצדדים הסכימו כבר קודם על שמאי, אשר העריך אותה ב-135,000 דולר לדונם.
השמאי המכריע קבע שהשווי הוא 100,000 דולר לדונם. בפסק נוסף קבע הרב שפרן את סכום ההוצאות שתשלם החברה קדישא ללינצר. לינצר ביקש מבית המשפט לבטל בעיקר את הקביעה לגבי שווי הקרקע; הוא הסכים עם הקביעה לפיה יקבל תשלום לפי 60 דונם בלבד ועם הקביעה לגבי סכום ההוצאות. שבח אישרה (3.11.19) את חלקי פסק הבוררות כפי שביקש לינצר, דחתה את בקשתו להסתמך על שווי הקרקע הגבוה יותר והורתה לרב שפרן לקבוע האם לינצר זכאי לתשלומים נוספים להם טען.
ביקורתה של שבח על החברה קדישא ועל חדד ומילשטיין מובעת, בצורה חריגה מאוד, כבר בפסקה הפותחת של פסק הדין: "החברה קדישא פתח תקוה 'מוציאה את נשמתו' של המבקש בדרך לקבלת שכר הטרחה המגיע לו ממנה לפי הסכם שכר הטרחה שנכרת ביניהם לפני שני עשורים. כך נהגה מאז הוקצתה לה תוספת הקרקע של 100 הדונמים לבית העלמין ירקון שבפתח תקוה, כך נהגה במהלך הבוררות שנוהלה ע"י הבורר הרב שפרן בה בוררה תביעת המבקש לתשלום שכרו והוצאותיו, וכזאת עשתה גם באותם הימים שבין הדיון שהתקיים בבית המשפט ביום 23.10.2019 לבין מועד מתן פסק הדין". היא אף מכנה התנהגות זו "התרגילים של חברה קדישא".
שבח אומרת, כי החברה קדישא התנערה מחוות דעתו של השמאי עליו הסתמך לינצר, למרות שהסכימה לשכור אותו, והתחמקה במשך 16 חודשים ממינוי השמאי המכריע שאמור היה להתמנות תוך 20 יום.
שבח גם מציינת אירוע חריג שבמרכזו עמד חדד עצמו. בדיון בפניה הוא שינה חזית: בטיעונים בכתב אמר שהבוררות הסתיימה, ואילו בעל-פה "העלה מן האוב את הדרישה הישנה לחקור את השמאי". בסיום אותו דיון נרשם בפרוטוקול מפיו של חדד: "אנחנו מבקשים לחקור את השמאי".
שעות אחדות לאחר מכן הגיש חדד בקשה לשינוי הפרוטוקול, בטענה שאמר "אנחנו מבקשים לחקור את המבקש [לינצר]". שבח משיבה: "בקשת החברה לא נתמכה בתצהיר המאמת את אדנה המפוקפק. הדעת נותנת שאיש מבאי-כוחה לא הרחיק לכת עד כדי כך". היא דחתה בו במקום את הבקשה, באומרה שאינה זוכרת אמירה כזו, שבקשה כזו הייתה אמורה לעלות כבר בתחילת הדיון, ושהיא הייתה נדחית מיד בשל האיחור בהעלאתה.
"אבל בכך לא תמה הסאגה", ממשיכה שבח. בתום הדיון היא העלתה הצעת פשרה, לינצר נענה במקום וחדד הבטיח לענות באותו יום. אבל למחרת ביקש חדד ארכה של שבוע, בנימוק שיש להביא את ההצעה לאסיפה הכללית של העמותה. אלא ששבח קובעת: "הוברר שהארכה שנתבקשה נועדה למטרה אחרת". במקום לדווח לבית המשפט על תוצאותיה של אותה אסיפה, מסר חדד שהחברה קדישא פנתה לרב שפרן בבקשה שיזמן לעדות את השמאי המכריע. בקשה זו הוגשה באמצעות הטוענים הרבניים משה מיטלמן וחנניה נאור, אשר יצרו בפני הרב שפרן את הרושם כאילו שבח מתחה ביקורת על כך שלא זימן את השמאי לעדות.
שבח אומרת, בלי לקבוע מי מבין באי-כוחה של החברה קדישא אחראי למעשה פסול זה: "איש לא הסמיך את החברה או מי מטעמה למסור לבורר (במובחן מהמצאת פרוטוקול הדיון) את התרשמות בית המשפט מאופן ניהולו את הבוררות, ודאי לא פרפראזה מעוותת לדברי בית המשפט והקשרם, ממנה אמור היה הבורר להסיק הנחיה שלא ניתנה כלל. משבית משפט הביע את דעתו כי הבוררות נסתיימה זה מכבר, גם אין מקום להיגד 'הבוררת נמשכת' בזמן הווה [שהופיע בפנייה לרב שפרן]. העברת מסר לבורר ממנו אמור היה להבין כי בית המשפט מצפה ממנו לקבוע דיון דחוף לחקירת המומחה - הינה מעשה שלא ייעשה. חוששני שזה מראה פניו של ניסיון לשבש הליך משפטי".

תאריך:  04/11/2019   |   עודכן:  04/11/2019
+ח"כ זוהר: "תיקי נתניהו יורדים לטמיון"
09:17 05/11/19  |  מירב ארד

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר בראיון לגלי צה"ל: "כל תיקי נתניהו נסמכו רק על עדי מדינה. ברור כעת שהם יורדים לטמיון".

+המשטרה איימה על חפץ בחשיפת המאהבת;
נאלץ לאשר בדותות שהוכתבו ע"י החוקרים
01:48 05/11/19  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ניר חפץ הוא עד מפתח בשלושת תיקי נתניהו  ▪  סחיטתו באיומים מטילה צל כבד על תוכן עדותו  ▪  שי ניצן נותן גיבוי לחוקרי המשטרה למרות שנקטו אמצעים בלתי חוקיים נגד ניר חפץ כדי לסחוט ממנו מידע ו/או הצהרות  ▪  היועמ"ש מנדלבליט הגיב שהוא לא ידע ולא אישר פעולות אלה  ▪  המידע הסנסציוני הוצג במהלך השימוע על-ידי פרקליטיו של נתניהו אך היועמ"ש נמנע עד כה מהנחיה לחקור פרשה זו

ניר חפץ. נסחט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ניצן. גיבוי לחוקרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התרגיל הפסול שבוצע על ניר חפץ
23:18 04/11/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד המשפטים ביקש למנוע פרסום על-אודות לחץ פסול שהופעל על עד המדינה בתיק 4000 אשר כלל זימון אדם שאינו קשור לתיק וחשיפתו למידע לא רלוונטי לחקירה  ▪  וגם: מה קרה בשעה שבין יציאת חפץ והחוקר מחדר החקירות לבין ההיזכרות המפתיעה שלו בתאריך הפגישה של נתניהו ואלוביץ'

חפץ. פשפשים בתא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עימות חזיתי בין מנדלבליט לבין אוחנה
18:05 04/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מנדלבליט: ההתקפות נגד חברי הצוות שלי אינן ראויות; חלק מהדברים אינם אמת וחלקם מזעזעים  ▪  אוחנה: מנסים כרגיל לבלום ביקורת על המערכת

התקפות הדדיות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת חריפה של ביהמ"ש המחוזי על עו"ד עמית חדד בייצוג חברה קדישא
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לוין כהרגלו ...
א.ל. רמת-גן  |  4/11/19 20:24
2
אז שבח אמרה, נו אז... ל"ת
עורך דין  |  4/11/19 21:22
3
תלמיד מוכשר
אוריק  |  4/11/19 22:03
 
- עמית חדד חושב שפה זה צנעא
צינמון נחום  |  5/11/19 07:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
מנדלבליט: ההתקפות נגד חברי הצוות שלי אינן ראויות; חלק מהדברים אינם אמת וחלקם מזעזעים    אוחנה: מנסים כרגיל לבלום ביקורת על המערכת
ד"ר חיים משגב
ריח רע עולה בשל התנהלות קלוקלת של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה    גופים אלה מזלזלים ברצונם של מיליוני בוחרים    פתיחת החקירה נגד יועצי ראש הממשלה הגדישה את הסאה    זאת השעה לעשות מעשה - על שר המשפטים למנות ועדת בדיקה ממשלתית
איתמר לוין
ראש הממשלה וחסידיו מפזרים עוד ועוד טענות נגד ההליך נגדו - אך בדיקה מקרוב מוכיחה שאין בהן ממש. הם נראים כמו כדורגלן שלא יכול להתמודד עם הכדור, ולכן מנסה לכסח את הרגליים
אפרים הלפרין
כאשר התובעת הראשית בתיק נטשה את השימוע לטובת נסיעה פרטית לחו"ל אמרו שממילא זה היועץ המשפטי לממשלה שמחליט בשימוע    אז האם הם עברו לשיגוע? או אולי לשיסוע? כעת מחליטה התובעת שהייתה רק בחצי שימוע?
איתמר לוין
בית המשפט: המשטרה תפסה את הטלפונים וחיפשה בהם בכוונה תחילה ללא צו כדין - אך כעת תוכל לערוך חיפוש מצומצם בפיקוח הדוק של בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il