X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זונדלנד היה מתורמיו של טראמפ וקיבל בתמורה את תפקיד השגריר תיקן את עדותו המקורית בפני ועדות ההדחה בקונגרס, ואומר כעת שהבהיר לעוזרו של הנשיא זלנסקי את קיומה של הזיקה בין שני הנושאים עדות ראשונה של בכיר בממשל, המלמדת על ניצול כוחו הנשיאותי של טראמפ לצרכיו הפוליטיים
▪  ▪  ▪
זונדלנד. עדכן [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]

שגריר ארה"ב באיחוד האירופי, גורדון זונדלנד, אומר כי הבהיר לממשלת אוקראינה שהפשרת הסיוע הצבאי למדינה תלויה בהתחייבותה לנהל את החקירות בהן היה מעוניין הנשיא דונלד טראמפ. זוהי הפעם הראשונה בה בכיר בממשל מאשר את קיומו של "קח ותן" - כוונה של טראמפ לנצל את כוחו הנשיאותי למטרות פוליטיות. עדותו של זונדלנד נחשפה הערב (יום ג', 5.11.19).
זונדלנד הוא איש מלונאות עשיר ממדינות אורגון, אשר תרם סכום ניכר לוועדת ההשבעה של טראמפ ובתמורה מונה לתפקידו הנוכחי. למרות שאוקראינה אינה חברה באיחוד האירופי ולכן אינה בתחום תפקידו, זונדלנד עסק רבות בענייניה. הוא היה אחד משלושת האישים שהפעילו בשליחותו של ערוץ עוקף-ממשל לאוקראינה, לצידם של שר האנרגיה, ריק פרי, ופרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני.
בשיחתו עם הנשיא ולדימיר זלנסקי ב-25.7.19, אשר הובילה לפתיחת חקירת ההדחה נגדו, התייחס טראמפ באופן כללי לסיוע האמריקני לאוקראינה ולאחר מכן אמר: "אני מבקש שתעשו לי טובה" - לחדש את החקירה נגד הנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר ומועמד אפשרי לנשיאות, ג'ו ביידן. טראמפ ביקש מזלנסקי לעמוד בקשר עם ג'וליאני, שמצידו אישר, כי פעל הן כדי לחדש את החקירה נגד ביידן-הבן והן כדי למצוא ראיות לטענה לפיה אוקראינה והדמוקרטים "בישלו" את חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.
טראמפ טוען בתוקף, כי שיחתו עם זלנסקי הייתה תקינה לחלוטין וכי לא היה שום "קח ותן" מצידו. זאת, למרות שהבית הלבן הקפיא זמן קצר לפני כן חבילת סיוע לאוקראינה בסך 391 מיליון דולר שאישר הקונגרס. קיומו של "קח ותן" מהווה לכאורה ניצול לרעה של כוח המשרה - התנהגות הנחשבת כמצדיקה את העמדתו לדין של הנשיא בפני הסנאט ואת הדחתו האפשרית.
זונדלנד העיד בחודש שעבר בדלתיים סגורות בפני ועדות ההדחה, ואז אמר, כי בחילופי מסרונים עם הממונה על שגרירות ארה"ב בקייב, ביל טיילור, הדגיש שאין "קח ותן" עם אוקראינה. אולם בשבוע שעבר הגיש זונדלנד לוועדות עידכון בכתב של עדותו, באומרו שנזכר בפרטים נוספים לאחר שקרא את עדותם של טיילור ושל טים מוריסון, שהיה הממונה על ענייני אירופה ורוסיה במועצה לביטחון לאומי (והתפטר ערב עדותו).
העידכון מתייחס למה שאירע בשולי הפגישה בוורשה ב-1 בספטמבר בין זלנסקי לבין סגן הנשיא, מייק פנס, בה העלה זלנסקי - כפי שסיפר בעצמו - את נושא הסיוע המוקפא. לדברי זונדלנד, הוא אמר לאנדריי ירמק, יועצו הבכיר של זלנסקי, כי "קרוב לוודאי שחידוש הסיוע האמריקני לא ייצא לפועל עד שאוקראינה תתחייב בפומבי לעשות את מה שדיברנו עליו שבועות רבים". הכוונה היא לניהול שתי החקירות בהן היה מעוניין טראמפ.
זונדלנד לא אמר במפורש, כי טראמפ הוא שיצר את הזיקה בין הסיוע לבין החקירות. אולם ברור שטראמפ הפעיל את ג'וליאני כדי להביא לניהול שתי החקירות, וכי הבית הלבן הוא שהורה כאמור להקפיא את הסיוע. גם דבריו של טראמפ לזלנסקי - ההתייחסות לחקירות מיד לאחר נושא הסיוע - מלמדים שהוא לכל הפחות ידע על ה"קח ותן" אם לא יזם אותו.
בעדותו הראשונה, אמר זונדלנד כי טראמפ הפקיד את ג'וליאני על ניהול יחסיה של ארה"ב עם אוקראינה - למרות שמדובר כאמור באזרח פרטי ובמי שמשמש כעורך דינו של הנשיא; הוא לא היה מרוצה מן ההנחיה, אך ביצע אותה. לדבריו, היה זה ג'וליאני שדרש התחייבות של זלנסקי לנהל את החקירות, והוא עצמו הבין רק מאוחר יותר את משמעותן לקראת בחירות 2020.

תאריך:  05/11/2019   |   עודכן:  05/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היה "קח ותן" בין הסיוע לאוקראינה לבין החקירות בהן היה טראמפ מעוניין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתא חד צדדי בציטוטים שלך ל"ת
אמת  |  6/11/19 00:19
 
- אל תשאיר אותנו במתח!
אלטע קאקער  |  6/11/19 04:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במסגרת דיון בסוגיה, הצביעו חברי ועדת הכספים הצבעה הצהרתית, הקובעת כי יש להחזיר את המיסוי על ייבוא הטקסטיל ולהעמידו על 6 אחוזים, כפי שקובע החוק    זאת ברקע המצוקה בתעשיה המקומית, כאשר הוראת השעה המעמידה את המס על ייבוא מוצרים אלה על 0 אחוזים, תפוג בחודש בינואר
עידן יוסף
האם החלטת ניר חפץ להעביר לחוקרים את המידע המפליל נגד נתניהו נעשתה אחרי שהופעלו עליו אמצעים פסולים - כלכליים ואישיים: "אלה דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך"    המשטרה: "חלקי המידע בתקשורת - עיוות מוחלט של המציאות"
עידן יוסף
שיעור התומכים בנתניהו גבוה מאשר בגנץ, אך שיעור התומכים הימניים בגנץ גבוה משיעור מצביעי השמאל-מרכז התומכים בנתניהו
עידן יוסף
תל אביב פועלת להסדרת מספר זיהוי/רישוי לרישוי כלי רכב דו-גלגליים חשמליים ואכיפה אלקטרונית כנגד רוכבים אשר אינם מצייתים לחוק    באמצעות מספרי הזיהוי ניתן יהיה לדווח על משתמשים הרוכבים בכלים אלו בניגוד לחוק
יצחק דנון
מיה זיו-וולף תובעת 300,000 שקל ממפעילת ערוץ 13, בטענה שפוטרה בעת היותה בהריון בהודעה דרך צד שלישי וזאת ללא הנמקה ושימוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il