X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לכולנו קשה לבחור את התחום שנרצה ללמוד, זוהי כבר לא המגמה שצריך להרחיב בתיכון ובטח לא הגיוס שלנו לצה"ל. והרי הקורס, התואר או כל דבר אחר שנשקיע בו לא מעט מהזמן שלנו - הוא בהחלט במטרה להשקעה לטווח הרחוק. אבל האם זה באמת נכון? מה חשוב לדעת רגע לפני שאנחנו בוחרים מסלולי לימודים, קורס היי-טק או כל דבר אחר? בכתבה הבאה, נציין את שלושת הדברים החשובים ביותר כשחושבים על איזה מקצוע ללמוד.
לפני כמה שנים, המון אנשים הניחו שההתקדמות הטכנולוגית תחליף את בני האדם בשוק העבודה. ובעקבות כך יהיה הרבה פחות משרות בשוק ואפשרויות תעסוקה. עם השנים, כל אחד הבין כמה ההשערה הזאת הייתה שגויה ולא נכונה.
ואם נהפוך הוא, כי בזכות ההתפתחות של עולם הטכנולוגיה והדיגיטל, נכנסו לשוק אלפי משרות חדשות. שהן הרבה יותר איכותיות מהקודמות שהיו בתעשיה, הן מבחינת העניין בהן והן מבחינת המשכורת. אז רגע לפני שאתם שומעים על קורסים מומלצים מהחברים הקרובים או "מה הכי כדאי ללמוד במכללה או באקדמיה", קחו לעצמכם את הטיפים הבאים בתשומת לב יתרה, ואולי זה מה שיעזור לכם לבחור את התחום אותו תרצו ללמוד.

כלל ראשון - ללמוד את מה שאתם אוהבים
[צילום: 123RF]

נשמע הכי קלישאתי, הכי אובייס והכי שחוק. אבל כשאתם חשובים על מקצוע לעתיד, לא משנה מה יהיה, בין אם זה רפואה, פיתוח, עיצוב גרפי, פרסום, שיווק או כל דבר אחר, עדיף שתבחרו בקריירה שתוכלו ליהנות בה.
כמובן שאין באמת עבודה חלומית שתיהנו בה מהרגע הראשון שאתם דורכים במשרד ב-9:00 בבוקר ועד שעות הערב המאוחרות, תמיד יהיו קשים, זה תמיד יהיה לא פשוט, מאתגר ובמקרים מסוימים אפילו תאמרו לעצמכם: "בשביל מה אני צריך את זה?". אבל, כשבוחרים בתחום שבאמת מתאים ושאוהבים אותו, "שביזות יום א'" תהיה הרבה פחות שכיחה (וכמה שאנחנו זוכרים את זה מצה"ל, נכון?), רוב הסיכויים שנאהב את החבר'ה והסביבה שלנו יותר ושפשוט נהיה הרבה שבוזים.
אני אוכל לספר קצת על עצמי, עד לפני כשנתיים לא באמת עשיתי את מה שאני אוהב, עד שהגעתי למשרה שבאמת התאימה לי, עם צוות מדהים וברוב הזמן (שוב – רוב הזמן) אני באמת נהנה ממנה, ברור שיש ימים קצת מעצבנים, אבל בתמונה הגדולה – אני מאושר מהמקום בו אני נמצא. אבל איך אפשר באמת לדעת את זה? איך יודעים איזה מקצוע יתאים לנו ככפפה ליד? ובכן, התשובה אף פעם לא תהיה ברורה ב-100%, כי אין לנו כדור בדולח.
כשאני בחרתי להפוך לאיש סושיאל מדיה ותוכן, לא ידעתי שאני כל-כך אהנה מהג'וב הזה. מה שכן ידעתי זה שאני אדם קריאייטיבי, אוהב לכתוב ומחבב מאוד את הרשתות החברתיות, כך שיערתי שהמקצוע (כנראה) יוכל להתאים לי.
עשו מחקרים באינטרנט, התייעצו עם גוגל, דברו עם חברים, היכנסו לקבוצות שונות בפייסבוק שקשורות לתחום (ולא חסרות כאלה בכל מקצוע אפשרי), תראו אם האופי שלכם יוכל (פחות או יותר) להתאים לתחום שאתם רוצים ללמוד. זה לא הליך פשוט, אבל תמיד אפשר לנסות, יש המון קורסים מומלצים או מסלולי לימוד בהם ניתן לעשות בדיקה אם הלימודים יתאמו לכם, זה יכול להיות בשיעורי ניסיון, קורס קצרצר ללא עלות גבוהה או מדי או כל דבר אחר (הכל בהתאם למרכז ההכשרה או המכללה).
כלל שני – כמה מרוויחים שם?
במציאות של היום, קצת קשה לתפקד אם לא מגיעים לסכומים של חמש ספרות, לכן, אם חשבתם לפצוח בקריירה חדשה או בתחום אחר, פשוט תבדקו שבאמת מרוויחים "כמו שצריך", אני יודע שעוד קודם כתבתי שחשוב לעשות את מה שבאמת אוהבים, אבל לדעתי - לא פחות חשוב זה לבחור במקצוע שמכניס לכם כסף – ובהרבה.
אחד מהתחומים בהם מרוויחים את המשכורות הגבוהות ביותר הוא בהיי-טק, בין אם זה משרות של תכנות ופיתוח, בדיקות תוכנה, רשתות וזולג בשנים האחרונות לעולמי הקריאייטיב והעיצוב, כשזה כולל תפקידים של מנהלי מדיה חברתית, מנהלי דיגיטל, אנימטורים ומעצבים גרפיים.
ברוב מקצועות ההיי-טק, ניתן להגיע למשכורת בעלת חמש ספרות תוך כמה חודשים ספורים בתפקיד, אבל המשכורת היא אינה העיקר בעולם ההיי-טק, אלא גם תנאי הזהב שקיימים שם, שכוללים בין היתר: חופשות לחו"ל, כרטיס "תן ביס", מענקים שונים, מתנות בחג ועוד.
כלל שלישי – לקבל את ההכשרה הנכונה
קיימים אנשים שמצליחים "להשיג" קריירה מבלי שהם למדו בכלל, אבל מדובר במספרים זעירים בתעשיה. ייתכן שאפילו שהם אפילו מהווים רק אחוז אחד או שניים מכלל העובדים. אחרים יעדיפו את האקדמיה, שכוללת לימודים ארוכים ותאורטיים לרוב.
ברוב הזמן, אדם אשר ירצה להתקבל אל האקדמיה, יצטרך לעבור בהצלחה מכינה או פסיכומטרי, תהליך הלימודים, הכולל גם את המבחנים וגם את הלימודים עצמם והקבלה לעבודה, לרוב יקח כארבע עד חמש שנים עד שאותו האדם מגיע לקריירה.
בשנים האחרונות התפתחה מגמה אחרת, במיוחד עבור אלו הרוצים להיכנס לתעשיית ההיי-טק, הפרסום והדיגיטל ואלו מכללות או מרכזי הכשרה ללימודי היי-טק (המעבירות קורסי היי-טק), ההתמקדות העיקרית של מקומות אלה היא הפרקטיקה, זאת אומרת, שבמרבית בזמן מהלימודים, הסטודנטים יבצעו בפועל את הנדרש מהם בתחום. אחד ממרכזי ההכשרה המומלצים ביותר הוא האקריו – המרכז להכשרה והשמת עובדים בהיי-טק.
לצורך העניין, אם סטודנט בחר בקורס סייבר ואבטחת מידע, בזמן השיעורים עצמם, הוא באמת יצטרך לבצע פריצות מסוג שונות, להעמיד מערך הגנה (גם אם זה בצורה מדומה) ועוד. כך שצוות המרצים ייראה בלייב ויוכל לתת הערות בהתאם.
בזכות כך, אותם הבוגרים של הקורסים הללו, מגיעים בדיוק עם הידע והיכולות הנדרשות למקומות העבודה, ובכך הרבה יותר קל להתקבל. בנוסף לכך, קורסי היי-טק ודיגיטל לרוב באורך של מספר חודשים עד לשנה (לכל היותר), ניתן לבחור מסלולים מגוונים (בוקר או ערב) ובחלק ממרכזי ההכשרה, קיימת אפילו הבטחה למציאת עבודה בסמוך למועד סיום הקורס.
חושבים על קורסים מומלצים? קיימים המון שכאלה, המובילים הם אלו שבפיתוח אתרים, סייבר ואבטחת מידע, שיווק דיגיטלי, עיצוב גרפי, ניהול רשתות ועוד.

תאריך:  06/11/2019   |   עודכן:  06/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
עומר כהן
הפרסומים על פרשיות השחיתות הרבות במספר רב של רשויות מקומיות בישראל, נותנים רושם כללי שהשלטון המוניציפלי בישראל מסואב ומנוון    שוחחנו עם המומחה לרשויות מקומיות, ד"ר ג'קי זבולון, על החשיבות של אמון הציבור ברשויות המקומיות, כדי להבין לעומק את התופעה
כתיבת המומחים
אדריאן הראל
אבחון זעזוע ונזק מוחי הוא קשה, יקר ולרב לא זמין. אין בעולם ערכה ניידת, מידית וזולה שיכולה לסייע לרופא או אחות, באבחון הבעיה בקלות תוך מתן טיפול הולם בסמוך לזמן הפציעה. על כן, יש צורך אמיתי בערכת אבחון קלה לשימוש וזולה, לזיהוי מהיר של מצב הפצוע בשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il