X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוחלת החיים בישראל עומדת על 82.6 שנים, בעוד תוחלת החיים הממוצעת ב-OECD היא 80.7 שנים בלבד התחזית - בעשור הקרוב עלול להיווצר מחסור אקוטי במשאבים בעיקר במקרה של גידול פתאומי בתחלואה
▪  ▪  ▪
מחצית מהרופאים עברו את גיל 55 [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

ארגון ה-OECD פרסם (יום ה', 7.11.19) את דוח "מבט על הבריאות" אשר סוקר אחת לשנתיים את תוצאי הבריאות בהשוואה בינלאומית, ובוחן את המגמות העתידיות בכל מדינה.
נתוני הבריאות של ישראל מציגות תמונה מורכבת של מערכת הבריאות הישראלית. מהדוח עולה כי תוחלת החיים בישראל גבוהה ועומדת על 82.6 שנים, בעוד תוחלת החיים הממוצעת ב-OECD היא 80.7 שנים בלבד.
עוד קובע הדוח כי 7.5% מהישראלים שאושפזו עקב התקף לב מתו בתוך חודש ימים זאת בהשוואה לממוצע ב-OECD, העומד על 9.1% של מקרי פטירה מהתקף לב תוך 30 יום.
נתונים חיוביים אלו מושגים באמצעים כספיים פחותים משמעותית ביחס לשאר מדינות ה- OECD, מה שמראה על יעילות גבוהה במיוחד מערכת הבריאות. ההוצאה הלאומית כאחוז מהתמ"ג היא נמוכה ביחס למדינות ה-OECD. בעוד שההוצאה הלאומית הממוצעת לבריאות ב-OECD עומדת על 8.8% מהתמ"ג, ההוצאה הלאומית בישראל עומדת על 7.5% מהתמ"ג בלבד. שיעור ההוצאה הציבורית בישראל עומד על 63.6% מההוצאה הלאומית לבריאות, זאת לעומת שיעור של 73.6% בשאר מדינות הארגון. המשמעות היא, שבעוד שבישראל ההוצאה לבריאות על כל נפש הוא 2,780 דולר בממוצע, אזי בממוצע מדינות ה-OECD, סכום ההוצאה לנפש עומד על כ-4,000 דולר בשנה.
נתוני ה-OECD חוזים כי בעוד עשור, ההוצאה הלאומית הממוצעת לבריאות במדינות ה- OECD תעמוד על 10.2% מהתמ"ג. במטרה לשמר את מקומה הנוכחי בקרב מדינות הארגון, בעודעשור, על ההוצאה הלאומית בישראל לעלוך ל-8.8% מהתוצר, כלומר נדרשת תוספת תקציב משמעותית למערכת הבריאות על-מנת לשמר את מצוינותה ויעילותה.
על אף השיפור המשמעותי בשיעור האחיות בשנים האחרונות, מחצית מהרופאים בישראל עברו את גיל 55, חלקם בגיל פנסיה או קרובים לכך, מה שיוביל למחסור חמור ברופאים בעתיד. הדוח מזהיר כי רמת התשתיות הנמוכה בישראל, יחד עם רמת הנצילות הגבוהה במיוחד ביחס למדינות ה- OECD, עלולה לייצר מחסור אקוטי במשאבים במערכת הבריאות בעשור הקרוב - בעיקר במקרה של גידול פתאומי בתחלואה, בתקופת החורף או במקרה חרום.
ממצאים נוספים העולים מהדוח קובעים כי שיעור ההשמנה בישראל בקרב בוגרים נמוך מהממוצע, בעוד ששיעור הילדים בהשמנת יתר, גבוה באופן יחסי, עניין המחייב המשך התמודדות לאומית עם התופעה.
סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, התייחס לפרסום הדוח ואמר: "אני מברך על ממצאי הדוח המצביעים שוב על מצוינות המערכת, כמו גם על האתגרים הצפויים בשנים הקרובות. אני סמוך ובטוח כי בכוחנו לתת מענה לאתגרים אלה באמצעות יישום התוכנית הלאומית שגיבשנו במשרד. אני מחויב לפעול ליישומה עם כינון הממשלה החדשה".

תאריך:  07/11/2019   |   עודכן:  07/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח ה-OECD: תוחלת חיים גבוהה לצד מחסור ברופאים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ובחורבן ההסתדרות ננוחם.. ל"ת
דר דוליטל  |  7/11/19 13:33
2
מסקנה - הרפואה המודרנית מקצרת  ל"ת
יוחנן הסנדלר  |  7/11/19 13:38
3
אם תוחלת החיים גבוהה
באום  |  7/11/19 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עיריית תל אביב-יפו תקים יחידת אכיפה ייעודית לעבירות תנועה של אופניים חשמליים וגלגינועים במדרכה    היחידה תמנה 25 פקחים
איציק וולף
במסגרת הסכם פשרה בין החברה הממשלתית קצא"א למשרד להגנת הסביבה ולגורמים נוספים הוסכם על תשלום בסך כולל של כ-100 מיליון שקלים בשל זיהום שמורת עברונה ב-5 מיליון ליטר נפט גולמי בשנת 2014    לא נפסקו הוצאות אישיות על-אף אחד מנושאי התפקידים בקצא"א
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי גזר 45 חודשי מאסר על נהג שגרם לתאונה בה נהרגו שלושה בני אדם; העליון קבע: ירצה 66 חודשים    אלרון: יש צורך בענישה מחמירה ומרתיעה בעבירות תנועה חמורות
איתמר לוין
צעיר ושני קטינים נעצרו ללא עילה בשל מחאה על סגירת הר-הבית, השוטרים פעלו באלימות בלתי מוצדקת, העצירים הוצעדו אזוקים בפרהסיה ונותרו אזוקים בעת חקירתם
איציק וולף
ניסתו לתוקף של ההסכם - שנחתם בין ההנהלה להסתדרות העובדים הלאומית לאחר שמונה ועד עובדים חדש - מותנה בקבלת אישור דירקטוריון אמיליה פיתוח, שעתיד להתכנס בימים הקרובים ולדון מחדש גם בסגירת המפעל בירוחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il