X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי הכנסת בן-צור, פרץ וסופר
רפי פרץ נגד פשרות בנושא השבת:
"הוויתורים ההדדיים בנושא השבת כבר נעשו"
כינוס השבת בכנסת דורש שמירה של הסטטוס-קוו סמוטריץ': "הקידמה צריכה ללכת עם הלכה" גפני: "זה לא נושא דתי" ח"כ סופר: "להגדיר לרשויות המקומיות את גבולות הגזרה" הרב הראשי לי-ם: "כל מי שהמדינה יקרה לו - השבת יקרה לו"

לנוכח התגברות חילולי השבת במרחב הציבורי, כינס (יום ב', 11.11.19) ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) כינוס לחיזוק שמירת השבת בכנסת, אליו הגיעו חברי כנסת חרדיים, דתיים ומסורתיים ממפלגות הימין.
יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ: "הוויתורים ההדדיים בנושא השבת כבר נעשו בסטטוס-קוו, אי-אפשר להגיד שרק צד אחד מוותר. צריך לעמוד בכל הכוח ולהיות נחושים נגד הניסיון לפרום את הסטטוס-קוו, כי אכפת לנו לא רק מהשבת, אלא גם מהאחדות של עם ישראל. אם העם הזה לא יילך ביחד - בשבת, בגיור, בנישואים, בערכי המסורת, כדי שנוכל להתחתן להיות יחד".
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי): "השיח אינו על הזכות להגביל אלא על ההצדקה להגביל. יש ערכים חשובים ויש מחיר מסוים ברמת הנוחות לשמירת שבת. צריך לדבר על מרכזיותה וחשיבותה. מול הצורך להגיע ממקום למקום בכל זמן, יש את השבת. יש מחיר לאיך צריכה להראות מדינה יהודית. אנחנו חיים במדינה מתקדמת. הקידמה צריכה ללכת עם הלכה. כמו שיש תעשיה ירוקה, צריכה להיות מודעות לשבת ואפשר לשלב בין שניהם. ראיתי בתחנת הרכבת החדשה בלוד שמניחים מסילות תוך כדי שהרכבת עובדת. זה מורכב ומסובך אבל אפשרי. יש פתרונות, אבל זה דורש תשומת לב, וברוב המקרים זה ניתן.
"עיקר העשייה היא בעשה טוב - בחינוך, בתמריצים וכו'. אבל היכן שיש מנופי לחץ - להפעיל אותם. יש יחסי גומלין עם השלטון המקומי גם במשרדי הממשלה וגם בכנסת, והמבין יבין. הכל כדת וכדין. דרוש שילוב ידיים של אנשים שהשבת יקרה להם. אבי אמר לי, בפוליטיקה יש משחקים של כוח אבל להפעיל את הכוח רק כשאתה צודק, ולא כי אתה יכול. בעבודה חכמה נוכל לצמצם דרמטית את חילולי השבת".
סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה): "סטטוס-קוו זה לא מה שהיה לפני חודש וחודשיים, אלא מה שהיה פעם. שר התחבורה עושה דברים גדולים למען השבת, אבל לא הכל תלוי בידו". הוא הסכים עם ח"כ יוגב כי בהסכמים הקואליציוניים יש לדרוש נוכחות של הרבנות הראשית בוועדה למתן היתריי עבודה בשבת.
כמו יועץ להגנת הסביבה
הרב הראשי לירושלים, אריה שטרן: "שבת היא אחד הסמלים החשובים של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אם מוותרים עליה - מוותרים על המדינה היהודית. כל מי שהמדינה יקרה לו - השבת יקרה לו. זה אינטרס ברור של המדינה. לא עניין של פגיעה ברגשות של דתיים, למרות שזה עניין יפה לא לפגוע ברגשות. פרויקט ציבורי שמדינת ישראל עושה זו כפייה אנטי דתית, כי אנחנו שותפים בכך. כשם שממנים יועץ להגנת הסביבה בפרויקט של עבודה, צריך יועץ לנושא השבת. יועץ שיידע לא להחמיר בכל דבר ולא להקל בכל דבר. מרכולים ומשחקי כדורגל מקצועיים, בניגוד לחובבניים, צריך להפסיק ולא לכפות על העובדים לעבוד. מבחינת שחקנים שהיו אצלי, המשחק עבורם הוא עבודה".
ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "זהו קו פרשת המים. יש אנשים שאוהבים את המדינה אבל לא את השבת. אם לא תהיה שבת במרחב הציבורי - לא נדע להגיד לילדינו במה אנחנו מדינה יהודית. זה לא נושא דתי".
ח"כ אופיר סופר (האיחוד הלאומי): "40% מהמסחר עובד בשבת. רב קיבל שאלה האם ממאבטח האם הוא יכול לאבטח מרכול שפתוח בשבת. דרוש ביטול המסחר בשבת. כמו גן, הנושא הוא גבולות הגזרה של השלטון המקומי. מול הבריונות בטבריה, יש בריונות מסוג צווארון לבן בתל אביב. כשם שעירייה לא יכולה להחליט לא לבנות דירות למעוטי יכולת, אין לה זכות למחוק את צביונה של מדינת ישראל. חובת השלטון המרכזי להילחם על גבולות הגזרה של השלטון המקומי. לתת לא רק לקולות הצעקניים להישמע, אלא לרוב השקט".
ח"כ יואב בן-צור (ש"ס): "עלינו להתעורר עכשיו, שלא נתעורר יותר מאוחר. הקברניטים שייסדו את המדינה אמרו שזכותנו לשבת בארץ בזכות השבת, כעם יהודי בארץ ישראל. פגשתי יהודים שעלו מבוכרה ואמרו לי: אם היינו רוצים שבת אחרת היינו נשארים בבוכרה. מעבר להיותה שבת קודש היא גם סוציאלית. ישבתי בכנסת עם 13 ראשי ועד בתחבורה הציבורית, כולל ערבים, וכולם אמרו שהם לא רוצים לעבוד בשבת, אלא להיות עם המשפחה. מאלצים עובדים לעבוד בשבת אחרת ירמזו להם בעדינות או שלא בעדינות, שאין מקומם בחברה. השכבות החלשות נפגעות. צריך לוודא שלא יהיה משתלם לעבוד בשבת. צריך לשקול את סוג המחאה. לפעמים כדאי לשתוק, והתחבורה בשבת תגווע מאליה בתוך שבועיים כפי שקרה באחת הערים".
ח"כ משה אבוטבול (ש"ס): ״הצורך בשמירת השבת במרחב הציבורי הוא גם עבור הנוער בישראל לחנכם שידעו על מהות השבת שהיא יסוד היהדות. ואני שואל: איך הורים שאינם שומרי תורה ומצוות וירצו להסביר לילדיהם מהי השבת ואיך היא נראית, איך יעשו זאת? אם אפילו במרחב הציבורי ולא רק הפרטי יש חילול שבת״. הוא קראל לשומרי התורה והמצוות להתחזק בשמירת השבת, ולצרוך רק במקומות ובאתרי בילוי רק של שומרי שבת, כדי שתהיה התעוררות גם בצד שכנגד כדי שיובן עד כמה חשובה השבת לציבור הדתי, "כמו שאדם לא נכנס לקנות בחנות כשיודע שבעל החנות נותן סטירת לחי לאביו בכל פעם שאביו בא לרכוש שם - כך גם כן לא ניתן לקנות אצל אותם חנויות שנותנות סטירה לאבינו בשמיים בחילול השבת שלהם״.
יגאל ביבי: לאו מוחלט למסחר בשבת
חבר הכנסת לשעבר יגאל ביבי (מפד"ל): "יש להאבק בכל הכוח על השבת. בטבריה אישרתי כראש עיר חוק עזר על פתיחת בתי קפה ומסעדות בלבד, לא מכולות ולא חנויות. הוריתי לא לפתוח בערב לפני שיוצאים מבתי הכנסת, ובבוקר לא לפני 11, לפני שיוצאים מבתי הכנסת. כשנבחרתי טבריה הייתה חילונית ממש, והיום הרוב מסורתיים. אסור לאפשר שום חנות ומרכול - להילחם בלי פשרות. רצו הסעות לים בשבת, אז פתחתי בריכת שחייה בטבריה עילית ואיפשרתי שחייה חינם. צריך לסמן את ראשי הערים שהורסים את השבת ולא לאפשר להם להיבחר".
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "הייתי הולך עבר לכל אורכה של רמת גן כדי למנוע פתיחת מכולות בשבת לפני צאת השבת. השבת אינה רק של היחיד, אלא של המרחב הציבורי. התקשורת עושה שטיפת מוח, אבל אני לא יכול לקדוח חור בתא שלי בספינה. קשה לנציגים הדתיים ברשויות המקומיות. דרוש פורום של נציגי הרשויות המקומיות, שבו הם שומעים על הקשיים ומקבלים חיזוקים זה מזה. פורום שיסייע לייצג את דרך התורה בנאמנות. לתת בידם אמצעים הסברתיים ומשפטיים".
ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה): "שמירת השבת אינה מאבק חרדי אלא חברתי. אנשים נאלצים לעבוד בשבת אחרת יפוטרו. שבת היא סמל, וכמו שאיש אינו מעלה על דעתו לרמוס את הדגל אין סיבה לפגוע בשבת. יש חוק ברור שאסור מסחר בשבת. אני מבקש גם כן לחזק את שר התחבורה שפועל בעניין".
קריספיל: לאתגר את השלטון המקומי בתקציבים.
סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה): "אני מציע להשקיע משאבים רבים בהסברה כדי ליצור דעת קהל בנושא, ולהעיר את הניצוץ היהודי שיש בכל אחד בעניין החשיבות של שמירת השבת".
ח"כ מיקי זוהר שיזם בעבר את חוק השבת (חוק שכלל המלצות לפשרות בנושא השבת, לרבות הפעלת תחבורה בשבת ופתיחת עסקים): "הוויכוח היה מי ירוויח יותר - בעלי הרשתות הגדולים או בעלי העסקים הקטנים שלא רוצים לעבוד. בכל מקום בעולם יודעים לכבד את יום המנוחה, פרט לישראל. באירופה לא פותחים חנויות לפני 12 או אחת בצהריים, וגם אז פותחים חנויות מסוימות. הליכוד בעד מסורת ישראל, אנחנו ולא מפנים עורף ליהדות. מסורת ישראל לא זרה לנו, ולא נוותר עליה כ"כ מהר, כדי לקדם את מה שרוצים כחול לבן וליברמן. דרכנו היא הצלחה כי היא דרך האמת. זו הדת המיוחדת והחכמה ביותר שיש. אפשר ללמוד ממנה המון". גם ח"כ שלמה קרעי ציין שהליכוד שומר על מסורת ישראל, ואמר: "השבת מייחדת את עם ישראל וזה נושא נפרץ והגיע הזמן להאבק עליו".
מזכיר ועדת הרבנים למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף: "חייבים להפסיק תקציבים ממשרדי החינוך, הבריאות ומוועדת הכספים. השבת אינה שלנו - חולדאי לא נלחם בנו אלא בשבת ובקב"ה. חוסמים את ת"א באמצע השבוע למרוץ, אבל את גשר יהודית בנו בשבת עובדים יהודיים שעשו קידוש באתר העבודות".
ח"כ מוטי יוגב סיכם את דברי נוכחים וקרא להמשיך ולאחד כוחות.

תאריך:  12/11/2019   |   עודכן:  12/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / osama  saadi  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורלי פרומן / orly  fruman  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלכס קושניר / Alex Kushnir  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אריה שטרן  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  ג'אבר  עסאקלה  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  היבה יזבק / Heba  Yazbak  ווליד טאהא / Waleed Taha  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יגאל ביבי  יהדות התורה והשבת  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוגב מרדכי  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יעל גרמן / Yael  German  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman  מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק איפראימוב / Mark   Ifraimov  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר ברקת / Nir  Barkat  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit  קרן ברק / Keren  Barak  רדיר כאמל / Radir Kamal  רויטל סויד / Revital Swid  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רם שפע / Ram Shefa  רפי פרץ / Rafi  Peretz  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הוויתורים ההדדיים בנושא השבת כבר נעשו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החוצפה בהתגלמותה, מה קורה
קובגר  |  13/11/19 07:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 22
מירב ארד
נתניהו משתתף בדיון בכנסת לציון 25 שנים לשלום עם ירדן    ציין: "אנחנו עוזרים למלך ירדן בדרכים גלויות ולא גלויות"    על הפלשתינים: "חצי עם שלהם זה חמאס ורוצה להשמיד אותנו"
עידן יוסף
שר המשפטים אוחנה במליאת הכנסת: "המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט, כך נוצרת שחיתות שלטונית"    דוחה את האשמות השמאל לפיהן הוא מנצל חסינותו להפר צו איסור פרסום
מירב ארד
ח"כ גדעון סער מגיש בפעם השלישית הצעת חוק המסמיכה את בתי המשפט לפסול ראיה שהושגה באמצעים פסולים
עידן יוסף
במסגרת דיון בסוגיה, הצביעו חברי ועדת הכספים הצבעה הצהרתית, הקובעת כי יש להחזיר את המיסוי על ייבוא הטקסטיל ולהעמידו על 6 אחוזים, כפי שקובע החוק    זאת ברקע המצוקה בתעשיה המקומית, כאשר הוראת השעה המעמידה את המס על ייבוא מוצרים אלה על 0 אחוזים, תפוג בחודש בינואר
מירב ארד
הצעת החוק כוללת הוראת שעה, שתחילתה רטרואקטיבית מחודש מאי, המעגנת פיצויים לענפים אלה, בסכום של עד 5 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il