X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון הנכנס שלח מסר מאיים: "מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה" נמשך ירי הרקטות לדרום צה"ל החל בתגבור אוגדת עזה בכוחות חטיבת הקומנדו
▪  ▪  ▪
נתניהו. נחושים להילחם [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (יום ד', 13.11.19) למצב הביטחוני בישיבת הממשלה ואמר: "אמרתי אתמול שפנינו לא להסלמה אבל אנחנו נגיב על כל תקיפה. מוטב שהג'יהאד יבין זאת עכשיו מאשר שיהיה מאוחר בשבילו. אני מבין שהם מתחילים להבין זאת. אנחנו נחושים להילחם ולהגן. אם הם חושבים שהירי הזה יפגע בנחישות שלנו הם טועים".
עוד הוסיף נתניהו: "אנחנו נחושים להילחם ולהגן על ארצנו, ואם הם חשבו שהמטחים האלה או הפגיעות האלה יחלישו אותנו או ירפו את הנחישות שלנו - הם טועים. ולכן יש להם ברירה אחת - להפסיק את התקיפות הללו או לספוג עוד ועוד מהלומות. בחירה שלהם.
רה"מ חזר והדגיש בפני האזרחים להישמע להוראות פיקוד העורף: "אני חוזר ואומר זה יכול לקחת זמן. יש להישמע בקפדנות להוראות פיקוד העורף. אני מוסיף מעבר לזה - אנחנו רואים שבסבירות גבוהה מאוד מי שמקפיד על הוראות פיקוד העורף, לא נפגע, וכשיש נפגעים, כמעט תמיד בכל המקרים, אלו אנשים שלא שמעו לפיקוד העורף. ההנחיות הן פשוטות וברורות, ואני מבקש מכל אחד להקפיד עליהן".
קודם לכן שלח שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט מסר מאיים בהתייחסות ראשונה לאירועים הביטחונים: "אתמול לפנות בוקר ביצעו צה״ל וכוחות הביטחון פעולה חיונית לביטחון ישראל. בהאא אבו אל-עטא היה אדריכל טרור של הג׳יהאד האיסלאמי שפעל נגד אזרחי ישראל. הוא חוסל. עשינו את זה אתמול, ולא נהסס לפעול גם בעתיד".
עוד הוסיף בנט: "הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבינו, בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת".
ירי הרקטות לעבר ישראל התחדש הבוקר לאחר לילה שקט. מטחים בלתי פוסקים של רקטות לעבר ישראל. ירי רקטות לעבר מרחב בית שמש, אשקלון, שדרות, נתיבות ויישובים רבים בעוטף עזה. לראשונה בסבב הלחימה נשמעו אזעקות במבוא חורון, הראל ולטרון. צה"ל עיבה את מערך כיפת ברזל במרכז. ‏בשעות האחרונות החלו בצה"ל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות חטיבת הקומנדו שמסיירים בין היישובים ונערכים לאפשרות של חדירת מחבלים מעל פני הקרקע וממנהרות.
דו"צ תא"ל הדי זילברמן מסר הבוקר כי ההערכה היא שהג'יהאד האיסלאמי יגביר את הירי היום, וציין כי ייתכן ירי גם על גוש-דן. מתחילת ההסלמה זוהו כ-220 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות. אחוזי היירוט עומדים על כ-90%. כמו-כן יצויין כי כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.
במקביל ממשיך צה"ל לתקוף ברצועה ופגע בחוליות משגרי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה - בשתי הפעמים צה"ל מסר שזוהתה פגיעה. הפלשתינים מדווחים כי ההרוג בתקיפה הוא ח'אלד פראג', בן 38, מפקד בחטיבת מרכז הרצועה של הארגון. לאחר מכן תקף כלי טיס תקף פעיל טרור של הג'יהאד שהתכונן לשגר רקטות. זוהתה פגיעה. משרד הבריאות בעזה דיווח על ארבעה פלשתינים נוספים שנהרגו בתקיפת צה"ל בשכונת זיתון במרכז רצועת עזה. מתחילת הלחימה עלה מספר ההרוגים הפלשתינים ל-22 ומספר הפצועים ל-69.
דובר צה"ל עידכן על התקיפות הנרחבות נגד יעדי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה: "הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות טווח. כמו-כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור ומחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של הגא"פ המשמש גם לאחסון אמל"ח. במקביל, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט של הכוח הימי של גא"פ ששימש לאימונים לקראת פיגועים עתידיים בתווך הימי. כמו-כן, מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של גא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה".
‏רשת אל-ערביה דיווחה כי מצרים מתווכת בין ישראל לפלשתינים על-מנת להגיע לרגיעה ברצועת עזה. מוקדם יותר דווח כי שליח האו"ם לאזור ניקולאי מלאדנוב, יצא לשיחות בהולות בקהיר.
בתוך כך, פיקוד העורף התיר לקיים לימודים בגוש-דן, במחוז ירקון ובשפלה, אך אסר על קיום הלימודים בדרום השפלה ודרומה ממנה. לפי משרד החינוך, כ-300 אלף ילדים תלמידים נשארו היום בבתיהם.
רשות הטבע והגנים הודיעה כי לאור הנחיות פיקוד העורף פארק הבשור, הגן הלאומי תל באר שבע, והגן הלאומי בית גוברין יישארו סגורים. הגן הלאומי פלמחים ואפק ירקון יפתחו למבקרים.
משרד המשפטים עדכן כי לאור המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף לא מתקיימת קבלת קהל בלשכות משרד במחוז הדרום. במחוז תל אביב והמרכז קבלת הקהל מתקיימת כרגיל.
שר הביטחון נפתלי בנט שנכנס אתמול בבוקר לתפקידו, הכריז אתמול על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה - כולל תל אביב, ירושלים ודרום השרון. ההכרזה תקפה ל-48 שעות, אלא אם תבוטל לפני כן על-ידי הממשלה.

תאריך:  13/11/2019   |   עודכן:  13/11/2019
+אזעקות באשדוד, באשקלון ובחוף אשקלון
20:57 13/11/19  |  איציק וולף

בעקבות ירי רקטות מרצועת עזה נשמעו אזעקות באשדוד, באשקלון ובמועצת חוף אשקלון.

+חיל האוויר תקף שני מתחמים צבאיים של הג'יהאד האיסלאמי
20:31 13/11/19  |  איציק וולף

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הערב מספר יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מתחם צבאי ומתחם אימונים של חטיבת העיר עזה המשמש גם לייצור קני שיגור ורכיבי רקטות‏.
מצה"ל נמסר כי הוא רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וכי ימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל.

+דובר צה"ל: כ-90% מהשיגורים היו לעבר שטחים פתוחים
19:31 13/11/19  |  עידן יוסף

דובר צה"ל: החל מאתמול (ג') בשעות הבוקר ועד ל-17:30 זוהו כ-360 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגורים רבים ואחוזי היירוט עומדים על למעלה מ-90%. כ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים ואינם מיועדים ליירוט, על-פי מדיניות היירוט.

+בוטלו הפגנות החמאס מחרתיים ליד הגדר
19:29 13/11/19  |  עידן יוסף

הפגנות החמאס המתקיימות מדי יום שישי לא יתקיימו השבוע. בחמאס חוששים מהרוגים נוספים ומעוניינים להרגיע את השטח. ברשתות החברתיות בערבית סופג החמאס ביקורת על מדיניותו.

+מטחי ירי כבדים על ערי השפלה
19:27 13/11/19  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון, גדרה ורחובות בעקבות מטחי רקטות כבדים  ▪  זיאד נחלה זומן בדחיפות להגיע לקהיר למפגש עם גורמים במודיעין המצרי  ▪  מטוסי קרב של חיל-האוויר וספינות של חיל-הים תקפו מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה

אזעקה נשמעה גם ברחובות [צילום: טאי צבן]
+גנץ: סופה של המערכה חייב להיות בהרתעה חזקה מאוד
18:56 13/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, סייר בשדרות ובכפר עזה מלווה בשלושה מחברי סיעתו. הוא אמר כי "יש קונצנזוס בנוגע לצורך המבצעי ואני מגבה לחלוטין את הפעולה של מדינת ישראל. כשמסתכלים על רצועת עזה בצורה רחבה, המטרה היא להגיע לכך שההרתעה תחזור - סופה של המערכה חייב להיות בהרתעה חזקה מאוד. כשצריך להילחם נילחם וכשצריך להוביל ליחסי שכנות טובה - נעשה גם את זה. אסור לטעות, בצד השני נמצאים טרוריסטים ולא האחיות תרזה. הם יורים טילים על שטחים שיש בהם אזרחים בכוונת מכוון". בעניין המגעים לממשלת אחדות אמר כי "האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי חמור וקשה ככל שיהיה".

+תושבי העוטף הונחו לא לצאת מבתיהם
18:23 13/11/19  |  עידן יוסף

החמרה נוספת בהנחיות לתושבי עוטף עזה: התושבים התבקשו לא לצאת מבתיהם. מזה שעה ארוכה נשמעות התראות צבע אדום בישובים אלה.

+64 נפגעים טופלו בבי"ח ברזילי; 5 מאושפזים
17:55 13/11/19  |  עידן יוסף

מבית החולים ברזילי נמסר כי עד כה פונו למרכז הרפואי 64 נפגעים: 43 במצב קל ו-20 חרדה 1 בינוני. 5 מאושפזים (3 נפגעי חרדה ו-2 קל).

+עלה ל-24 מספר ההרוגים בעזה
17:49 13/11/19  |  עידן יוסף

משרד הבריאות בעזה: "מספר השהידים עלה ל -24 הרוגים, ולמעלה מ -70 פצועים כתוצאה מהתוקפנות הישראלית המתמשכת בעזה".

+כוננות לירי מסיבי לעבר העוטף
17:46 13/11/19  |  עידן יוסף

תושבי עוטף עזה בטווח 7 ק"מ הונחו להימצא קרוב מאוד למרחבים המוגנים בעקבות התראה בטווח זמן מיידי לירי מסיבי מהרצועה.

+נגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי
17:29 13/11/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו: "לא רוצים בהסלמה, אבל סיכמנו על צעדי ההמשך"  ▪  השר בנט: "נראה שהג'יהאד האיסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים. זו החלטה שלהם"

בנט ונתניהו בפיקוד הדרום [צילום: אריאל חרמוני]
+ישראל במסר תקיף לחמאס: נפיל
רבי-קומות בעזה אם תצטרפו
15:49 13/11/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פאוזי ברהום הבהיר שהזרועות הצבאיות של שני הארגונים - חמאס והג'יהאד האיסלאמי - מגויסות באופן מוחלט כדי להגן מפני "התוקפנות" הישראלית ואמר כי "הניסיונות לתקוע טריז בין הפלגים לא יצלחו"  ▪  משרד הבריאות העזתי דיווח על 23 הרוגים

סוללת תותחים בגבול רצועת עזה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אשקלון: פגיעה ישירה במעונית לקשישים עם פצועה קל
15:34 13/11/19  |  עידן יוסף

אשקלון פגעה רקטה פגיעה ישירה במעונית לקשישים. אישה כבת 70 נפגעה באורח קל משברי זכוכית, ופונתה לבי"ח ברזילי. שני נפגעי חרדה באירוע.

+נתיבות: רקטה נחתה ליד בית ספר
15:22 13/11/19  |  עידן יוסף

רקטה יורטה מעל נתיבות. רקטה נוספת נחתה ליד בית ספר, שהיה ריק מיושביו. לא נשלחה התראה לפני הירי עקב תקלה.

+משגרים של הג'יהאד חוסלו; נזק לקו של מקורות ולחממה
14:36 13/11/19  |  עידן יוסף

צה"ל חיסל חוליית שיגור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה. ככל הנראה שי שני הרוגים. בתוך כך דווח על פגיעות רקטה בקו מים ראשי של מקורות ובחממה בחבל אשכול.

+צה״ל תקף שני פעילי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועה
13:55 13/11/19  |  מירב ארד

דובר צה"ל: כלי טיס תקף שני פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ"ט.

+אזעקת צבע אדום באשקלון
13:40 13/11/19  |  מירב ארד

+ליברמן: "נתניהו העניק פטור לחמאס שאינו אחראי לדבר בעזה"
12:30 13/11/19  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף בדברים שכתב בדף הפייסבוק את מדיניות רה"מ בעזה: "משלשום נתניהו העניק פטור לחמאס. החמאס כבר לא נושא בשום אחריות קטנה או גדולה בעזה וכל ירי לעבר ישראל על ידי ״סוררים״ אינו ענינו של החמאס כלל ועיקר. עם כל הכבוד וההערכה לצה״ל ומערכת הבטחון על הסיכול החשוב של בהאא אבו אל-עטא, שדרשתי לסכל אותו עוד לפני שנה, ברור שסבב נוסף של ירי זו רק שאלה של זמן. סיכלנו בעבר את שייך אחמד יאסין ואחמד ג׳עברי ואנחנו עדיין רחוקים משקט ויציבות בעוטף עזה. סיכולים ממוקדים הם תנאי הכרחי אבל לא מספיק כדי להתגבר על בעית הטרור. לצד הסיכולים הממוקדים שדרשתי להחזיר, יש לגבש מדיניות בנוגע לעזה. עד היום אף אחד חוץ ממני לא ניסה לתת תשובה על השאלה מה יהיה בסוף עם עזה."

+צה"ל: "הותקף מפעל לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום הרצועה"
12:13 13/11/19  |  מירב ארד

דובר צה"ל עידכן על התקיפות הנרחבות נגד יעדי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה: "הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות טווח. כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור ומחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של הגא"פ המשמש גם לאחסון אמל"ח. במקביל, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט של הכוח הימי של גא"פ ששימש לאימונים לקראת פיגועים עתידיים בתווך הימי. כמו כן, מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של גא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה".

+"חלק מהח"כים מקדשים את פשעי המלחמה"
12:05 13/11/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

טיבי: "ההסתה של נתניהו נגדנו לאחרונה הביאה לגל הסתה לרצח נגדנו"  ▪  טיבי הוצא מהמליאה ע"י הסדרנים  ▪  נתניהו: "עושים עוול לצה"ל ומפקידו שעושים מאמץ לצמצם פגיעה באזרחים"

עימות בין נתניהו לטיבי [צילום: עדינה ולמן]
נתניהו. עוול למפקדי צה"ל [צילום: עדינה ולמן]
+הפלשתינים: תקיפת אופנוע בשכונת שג'אעיה ברצועת עזה
11:41 13/11/19  |  מירב ארד

הפלשתינים מדווחים על תקיפת אופנוע בשכונת שג'אעיה ברצועת עזה. ככל הנראה שני פצועים במצב אנוש.

+יהודים בשירות האויב הערבי
10:09 13/11/19  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

הנזק הנגרם למדינת ישראל בשל ביקורת כזו הנאמרת מבית הוא בל ישוער  ▪  למרות מעמדנו הבינלאומי הטוב לאין ערוך יחסית לימים עברו האו"ם הוא אותו האו"ם, האיחוד האירופי אורב לנו בכל פינה ושאר שונאי ישראל נתלים בכל תירוץ מזדמן, בכל שקר ובכל עלילה על-מנת להכות בנו ככל יכולתם

שפיר. מאוסה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+דיווחים בעזה: מל"טים תקפו בית במערב הרצועה
09:24 13/11/19  |  מירב ארד

+סיכול ממוקד חרישי
09:21 13/11/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כאשר הוחלט לחדש, ולו רק פעם אחת, את הסיכול הממוקד שלא נעשה בו שימוש זה כבר כחמש שנים, צריך היה למצוא מועד מתאים לבצעו

חיסול בהאא אבו-אלעטא [צילום: חליל חמרה/AP]
+מה בעייתי בחיסול בהא אל עטא
09:04 13/11/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי שיגר את ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת אל יושב-ראש ועדת הבחירות השופט חנן מלצר להודיעו כי ייתכן מהלך צבאי כה גדול שיהיה צורך לדחות את מועד הבחירות

נתניהו. הפריז [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+משרד הבריאות בעזה: הרוג נוסף בתקיפות צה"ל
08:28 13/11/19  |  מירב ארד


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: "הג'יהאד התחיל להבין אותנו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
כך מאיים דובר הארגון, שמבטיח כי המילה האחרונה טרם נאמרה    חוליית מחבלים חוסלה ברצועה    בכיר בחמאס מאיים כי ארגונו עשוי להגיב    צה"ל תוקף יעדים
איציק וולף
שירות בתי הסוהר פינה כמה מאגפי הכליאה בקומה השנייה של בית המעצר 'שקמה' שבאשקלון לבית הכלא בבאר שבע בשל ההסלמה במצב הביטחוני ובהתאם להערכת המצב שנערכה בשעות הצהריים
איציק וולף
יותר מ-50% מן הרקטות שירו היום מחבלי הג'יהאד האיסלאמי פגעו בשטחים פתוחים    לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות רקטות
איציק וולף
מנכ"ל משרד החינוך הודיע כי במשרד עורכים דיונים עם גורמי הביטחון והבהיר שאם לא יהיה שינוי במצב הביטחוני - לא יתקיימו מחר לימודים בדרום, בגדרה וביבנה
איציק וולף
בין השעות 9:00 ל-15:00, שהם שעות הפעילות העיקריות בכרטיסי אשראי, נרשמה היום הוצאה בגובה של 1 מיליארד שקל לעומת 1.1 מיליארד שקל בלבד באותן השעות ביום שלישי בשבוע שעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il