X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת בבג"ץ, שביקשה כבר בחודש יוני ממשרד המבקר את המידע על התקשרותה של החברה עם המשטרה - אך קיבלה אותו רק בחודש אוקטובר
▪  ▪  ▪
גנץ. מידע כוזב [צילום: פלאש 90]
החברה בראשות גנץ עמדה לקבל מהמשטרה 50 מיליון ש' ללא מכרז
איתמר לוין
המשטרה התקשרה ללא מכרז עם חברת המימד החמישי בתקופה בה שימש גנץ כיו"ר שלה, ולאחר שהוא השתתף בדיון אצל אלשיך * החברה קיבלה 4 מיליון שקל תמורת הפיילוט, למרות שמסרה נתונים כוזבים בנושאים מרכזיים * שפירא העביר לחקירה פלילית 18 התקשרויות שנעשו ללא מכרז בתקופת אלשיך * ראש אגף במשטרה לא דיווח על קשריו עם היחצ"ן ליאור חורב - והמליץ להאריך את ההתקשרות עימו ללא מכרז
לרשימה המלאה

משרד מבקר המדינה העביר רק לפני חודש לפרקליטות המדינה את המידע שבידו בנוגע להתקשרותה של המשטרה עם חברת הממד החמישי, בראשה עמד בני גנץ. זאת, למרות שהפרקליטות ביקשה את המידע כבר בחודש יוני, מיד לאחר פרסומו של הדוח בנושא בידי המבקר דאז, יוסף שפירא. כך מסרה הפרקליטות בשבוע שעבר לבג"ץ.
גנץ היה יו"ר החברה, ואילו המנכ"ל שלה היה רם בן-ברק -
לשעבר המשנה לראש המוסד ומנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים, וכיום חבר כנסת מטעם כחול-לבן. החברה אמורה הייתה לקבל מן המשטרה, ללא מכרז, פרויקט של בינה מלאכותית בתחום המודיעין בהיקף של 50 מיליון שקל, וזאת לאחר פגישה של נציגיה עם המפכ"ל דאז, רוני אלשיך.
עמותת לביא עתרה לבג"ץ בבקשה לפתוח בחקירה נגד הממד החמישי (הנמצאת בפירוק) ונגד גנץ, בחשד לקבלת דבר במרמה. הפרקליטות טוענת (12.11.19), כי יש לדחות על הסף את העתירה משום שדוח המבקר אינו יכול לשמש כראיה בהליכים משפטיים. לגופם של דברים נאמר בתגובתה:
"בעקבות פניות שונות שהתקבלו אצל המשיבים לפתוח בהליך חקירה בעניין (לרבות פניית העותרת) [וכן של עו"ד פיני פישלר - א.ל], ולאחר בחינת הדברים הועברה ביום 13 ביוני 2019 פנייה ליועץ המשפטי במשרד מבקר המדינה בבקשה לקבלת חומרים מסוימים. החומרים המבוקשים הועברו מלשכת המבקר והתקבלו בלשכת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים [מומי למברגר] רק ביום 22 באוקטובר 2019, היינו לאחרונה ממש. חומרים אלו ייבחנו ולאחר מכן תתקבל ההחלטה המתאימה". הפרקליטות אינה מתייחסת לאפשרות שגנץ ימונה בקרוב לראש הממשלה - מיידית או ברוטציה - אלא אומרת ש"החלטה בנושא תתקבל לאחר בחינת הדברים ובהתאם לסדרי העבודה המקובלים".
הנקודה העיקרית המצריכה בדיקה פלילית היא האם הממד החמישי קיבלה במרמה 4 מיליון שקל מן המשטרה תמורת הפיילוט שביצעה, והאם ניסתה לקבל במרמה את הפרויקט כולו. מדוח המבקר עלה חשד לפיו נציגי החברה מסרו למשטרה מידע מהותי כוזב בעת המו"מ איתה.
שפירא לא אמר מי היו הנציגים שמסרו מידע כוזב זה. זו תהיה נקודה מרכזית בחקירה, ככל שזו תיפתח. סביר להניח שגנץ, שכאמור היה יו"ר החברה, לא מסר בעצמו את הנתונים למשטרה - אך יהיה צורך לבדוק האם היה מודע לכך שהחברה עומדת למסור אותם. אותה שאלה עולה לגבי בן-ברק, אם הוא לא מסר בעצמו את המידע. כמו-כן תעלה השאלה האם גנץ ובן-ברק נושאים באחריות למרמה לכאורה מתוקף היותם נושאי המשרה הבכירים ביותר בחברה, ומכך שהם עצמם היו יוצאים נשכרים אישית (בשכר, בונוסים ושווי אופציות) אם החברה הייתה מבצעת עבודת ענק זו עבור המשטרה.
המידע הכוזב נגע למועד הקמתה של החברה ולמצב עסקיה בשנת 2016, כאשר ניהלה את המו"מ עם המשטרה. אם ההתקשרות הייתה במסגרת מכרז, אין ספק שמידע כוזב זה היה מוביל מיד לפסילתה של הממד החמישי. ההתקשרות הייתה ללא מכרז ובאה בעקבות פגישה בין גנץ ובן-ברק לבין אלשיך - שלדברי שפירא היה בה טעם לפגם.
שפירא כתב: "ועדת המכרזים הסתמכה בהחלטתה על חוות דעת מקצועית של מנ"ט [מינהל הטכנולוגיות במשטרה] מאוקטובר 2016, שנכתבה עבור הוועדה, ובה פורט מידע עסקי מהותי על חברה א' [הממד החמישי]: משך חיי החברה 'קיימת - ארבע שנים' (כלומר, הוקמה בשנת 2012); לקוחות החברה - 'לחברה יש כחמישה לקוחות, גופים ביטחוניים. כיום אין לחברה לקוח שאינו גוף ביטחוני'; מידת המוכנות של המוצר - 'מוצר מדף כבר מזה שנה וחצי'. חוות הדעת נכתבה על סמך נתונים שמסרה למנ"ט חברה א' והסתמכה על מסמך פנימי של מנ"ט, המתאר פגישה עם נציגי החברה, ובה נמסרו נתונים זהים.
"ב-12.11.17 הורה השר לביטחון פנים [גלעד ארדן] למשנה למנכ"ל משרדו, 'לבצע בחינת עומק של המשרד' בנושא חברה א'. ב-11.1.19 פרסם המדען הראשי במשרד לביטחון פנים דוח המציג את ממצאי הבחינה. מהדוח עלה, כי חברה א' נוסדה שלוש שנים לפני כן (כלומר, בשנת 2014); עד כה עסקה בפיתוח המוצר; לא ביצעה מכירות או התקנות ורק במועד זה 'הם מרגישים מוכנים לשיווק והטמעה'. יצוין, כי גם על-פי נתוני החברה במרשם של רשם החברות, חברה א' נוסדה במאי 2014 וכך גם על-פי תשובתה למשרד מבקר המדינה מדצמבר 2018.
"יוצא אפוא שהתשתית העובדתית שהציג מנ"ט לוועדת המכרזים בעת קבלת החלטתה לבצע רכש בפטור בשווי 4 מיליון שקל מחברה א', ולפיה יש לחברה א' לקוחות שהם גופים ביטחוניים וכי החברה קיימת ארבע שנים (במקום שנתיים), לא הייתה נכונה.
"המשטרה מסרה בתשובתה למשרד מבקר המדינה, כי לא היה במידע זה כדי להטות את החלטת הוועדה. עם זאת, הוסיפה המשטרה, כי נכון היה לבסס את הנתונים גם על מקור אחר, ולא להסתפק בנתונים שמסרו נציגי החברה.
"העובדות ולפיהן שום גוף לא רכש את המערכת מחברה א' וממילא אין לה חמישה לקוחות המוגדרים גופים ביטחוניים, הן עובדות משמעותיות ורלוונטיות לקבלת החלטה בעניין ביצוע רכש בפטור ממכרז, ולפיכך עובדות אלו היו חייבות להיות מובאות לידיעת חברי ועדת המכרזים שנדרשו לבחון את הנושא ולקבל החלטה".
מדבריו של שפירא עלה, כי אם ועדת המכרזים הייתה יודעת את האמת על הממד החמישי - ייתכן שהחלטתה הייתה שונה. לאור כל זאת, יש לכאורה צורך בחקירה מעמיקה כדי לברר מי מסר את המידע הכוזב, מי אישר את מסירתו ומה הייתה השפעתו על ההחלטה - שכאמור העבירה לממד החמישי 4 מיליון שקל ללא מכרז, ועמדה להעביר לה 50 מיליון שקל באותה צורה.

תאריך:  17/11/2019   |   עודכן:  17/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות קיבלה את החומר על הממד החמישי
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מצבו המשפטי של גנץ גרוע מאוד
אקטואלי  |  17/11/19 14:54
 
- זה הרבה מעבר למימד החמישי
שי 1883  |  17/11/19 21:38
2
טמבל או
נוכל?  |  17/11/19 15:09
 
- טיפש נוכל עילג עלוב מושחת שקרן ל"ת
גם וגם  |  17/11/19 16:13
3
אחלה הגיון יש לפרקליטות
משפ  |  17/11/19 15:44
 
- במדינת אינקויזציה עובדות בטלות
שמישלי  |  5/12/19 17:07
4
אפשר להרגע
באום  |  17/11/19 16:04
5
לפרקליטות אין אינטרס לבדוק
רננה  |  17/11/19 16:26
6
מיניתם מלטף מדינה - קיבלתם
אלטע קאקער  |  17/11/19 17:25
 
- יש גורמים מחבלים במשרד המבקר.. ל"ת
מכיר מבפנים  |  18/11/19 01:20
7
המשטרה תחקור את עצמה ?!
דן ד  |  17/11/19 18:17
8
רגע אחד.
7_7_7.  |  17/11/19 19:28
9
האם תהיה חקירה אמתית??
אקטואלי  |  17/11/19 20:05
 
- בלתי אפשרי לקרא את הכתוב
קוראת  |  5/12/19 17:47
10
בשנת 2028 יפרסם ממלא מקומו
אברהם 101010  |  17/11/19 21:31
11
שוב, מאפיית רשויות האכיפה!!
אע  |  18/11/19 01:16
12
שי ניצן משקר כהרגלו
אזרחית  |  20/11/19 08:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
ראש עיריית אשקלון לשעבר הורשע בקבלת 150,000 שקל מיזמים וקבלנים, למימון דמי שתיקה לנשים שהתלוננו על הטרדה מינית מצידו - 15% מסכום האישום
איתמר לוין
ברויאר שימש במשך 25 שנה כמנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון, וניצל את שליטתו בה כדי למשוך סכומי עתק שלא כדין    קיבל משכורת עודפת ורכב יוקרתי, והעביר מיליונים לעמותה אחרת בה שלט
איתמר לוין
יעקב פרץ נעצר במסגרת החקירה הנרחבת שהחלה הבוקר    חשודים נוספים: שמואל סיסו, לשעבר ראש עיריית קרית ים וכיום יו"ר הוועדה הקרואה תל מונד; ואבישי כהן, מנכ"ל חברת יפה נוף
עידן יוסף
התנועה למשילות ולדמוקרטיה בעקבות התחקיר של אלי ציפורי ב-News1: מעשה שכזה על-ידי פרקליטה, יש בו כדי לערער על העקרונות הבסיסיים ביותר של שלטון החוק, ולפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק
אלי ציפורי
מקורביה של פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן-ארי, איימו על עו"ד טלי נג'רי, שכיהנה כמשנה שלה (תפקיד בו זכתה במכרז), בנוכחותה של בן-ארי: תפרשי או שנכין עלייך חוות דעת קטלניות ותצאי מהפרקליטות מוכה וחבולה    נג'רי הגישה תביעה לבית הדין לעבודה; בן-ארי הגישה בתגובה תצהיר שקרי והכחישה את האיומים, בלי שידעה שהשיחות הוקלטו    התצהיר השקרי של בן ארי נחשף כאן לראשונה    פרקליט המדינה שי ניצן נתן לבן-ארי גיבוי אוטומטי למרות השקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il