ועדת הכספים האריכה (יום ג', 19.11.19) בשנתיים נוספות את הוראת השעה, המעגנת הטבת שווי השימוש לרכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין וחשמליים. ההטבה שעמדה לפוג בסוף השנה, תחול עד לסוף שנת 2021.
במקביל סיכמה הוועדה כי רשות המיסים תגיש לאישורה הארכה בת שנתיים לעניין מיסוי מוגדל של רכבי יוקרה. במהלך הדיון קראו חלק מחברי הוועדה שלא להסכים לאישור הארכת המיסוי המוגבר על-רקע ייקור מס הקניה על רכישת רכבים אלה, מנגד הציגה רשות המיסים כי אישור הטבת שווי השימוש תלוי בכך. לאחר דין ודברים, אישרו חברי הוועדה את הטבת שווי השימוש, לאחר שהסכימו להצעת פשרה שהעלה יו"ר הוועדה, לפיה מיסוי רכבי היוקרה יאושר לשנתיים בלבד ולא באופן קבוע כפי שביקשה רשות המיסים, וכי יתקיים דיון והרשות תציג נתונים לעניין הרכבים ההיברידיים. ההסכמה הושגה לשם מניעת פגיעה במחזיקי הרכבים ההיברידיים, שעה שהטבת שווי השימוש תפוג בסוף השנה.
הטבת שווי השימוש מעניקה הנחה בזקיפת שווי השימוש, בגובה של 500 שקל לרכבים היברידיים ו-1,000 שקל לרכבי פלאג-אין וחשמליים.
הוראת השעה לעניין מס על רכבי יוקרה, בכללם רכבי יוקרה היברידיים וחשמליים, קובעת כי מס הקניה על רכבי יוקרה, יחול על רכבים שעלותם מעל 300,000 שקל, כולל כלי רכב היברידיים וחשמליים.
מס הקניה המוגדל על רכבי יוקרה נכנס לתוקף כהוראת שעה בספטמבר 2013 ומאז הוארך מידי תקופה, כאשר שיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון גדול יותר מ-300,000 שקל. ככל שמחיר הרכב לצרכן גבוה יותר כך המיסוי עליו גדול יותר, כאשר המקסימום יכול להגיע ל-20% מיסוי גבוה יותר מהמס הבסיסי העומד על 83%, קרי 103%.