X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממונה על אוקראינה במועצה לביטחון לאומי:

"טראמפ דרש חקירות, לא ביקש"

תגובתו של טראמפ: לעג לאלכסנדר וינדמן, על שהופיע במדים בפני ועדת המודיעין יועצת של סגן הנשיא פנס: עיכוב הסיוע לאוקראינה פגע ביכולתה להתמודד עם תוקפנות רוסית
▪  ▪  ▪
וינדמן וויליאמס בוועדת המודיעין [צילום: אלכס ברנדון, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, דרש למעשה מנשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לנהל חקירות שיסייעו לו פוליטית - נגד הנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ובעניין הטענה לפיה אוקראינה היא שהתערבה בבחירות 2016. כך אמר (יום ג', 19.11.19) לויטננט-קולונל אלכסנדר וינדמן, הממונה על ענייני אוקראינה במועצה לביטחון לאומי, בעדותו הפומבית בפני ועדת המודיעין של הסנאט.
וינדמן האזין מתוקף תפקידו לשיחתם של שני הנשיאים ב-25 ביולי, שיחה שהובילה לפתיחת חקירת ההדחה נגד טראמפ. לדברי וינדמן, זוהי הדרך בה יש לראות את דבריו של טראמפ באותה שיחה, ולא כבקשה בלבד. הוא שב ואמר, כפי שטען בעדותו בדלתיים סגורות, כי מדובר בדרישה שאינה הולמת. "החשש הגדול ביותר שלי היה לגבי האופן בו מנוהלת מדיניותנו כלפי אוקראינה", הוסיף.
לצידו של וינדמן העידה ג'ניפר ויליאמס, יועצת לביטחון לאומי לסגן הנשיא, מייק פנס. שניהם אמרו, כי לדעתם עיכוב הסיוע הביטחוני לאוקראינה פגע ביכולתה של מדינה זו להתמודד עם תוקפנות רוסית. "כל איתות או סימן ולפיו קיים הססנות לגבי הסיוע האמריקני, עלול להיראות בעיני רוסיה כהזדמנות לחזק את מעמדה שלה באוקראינה", הוסיפה ויליאמס, בהתבסס על מה שאמר זלנסקי לפנס בפגישתם ב-1 בספטמבר.
החברים הרפובליקנים בוועדה תקפו את וינדמן - קצין מעוטר שנלחם בעירק וזכה בעיטור "לב הארגמן" לאחר שנפצע - והעמידו בספק את נאמנותו לארה"ב, לאור העובדה שנולד באוקראינה. וינדמן הגיע לארה"ב עם משפחתו כאשר היה בן שלוש. בתשובה לשאלותיהם אישר וינדמן, כי משרד ההגנה האוקראיני פנה אליו שלוש פעמים בהצעה לחזור למולדתו ולעבוד עבורו, אך הדגיש, כי דחה על הסף את הפניות ודיווח עליהן מיידית לממונים עליו. הצבא והמועצה לביטחון לאומי - הכפופה לבית הלבן - לא מצאו כל פגם בהתנהגותו והוא ממשיך בתפקידו הרגיש.
חשבון הטוויטר הרשמי של הבית הלבן תקף את וינדמן שוב ושוב בעת עדותו. בשבוע שעבר צייץ טראמפ עצמו התקפה של השגרירה לשעבר באוקראינה, מארי יובנוביץ, בזמן עדותה. הדמוקרטים בוועדה וכמה פרשנים משפטיים טענו אז, כי מדובר בעבירה של הטרדת עד. לאחר עדותו של וינדמן, לעג לו טראמפ על כך שהופיע בוועדה כאשר הוא לבוש במדים וטען שכלל אינו מכיר אותו ומעולם לא שמע עליו.
קורט וולקר, שהיה השליח המיוחד של ארה"ב לאוקראינה, אמר בעדותו, כי לא ידוע לו על זיקה כלשהי בין עיכוב הסיוע הצבאי לבין החקירות שביקש טראמפ מאוקראינה לנהל. הוא תיאר את הטענות בנוגע לבחירות 2016 כ"תיאוריות קונספירציה" ו"לא משהו שצריך להיות חלק ממדיניות הביטחון הלאומי שלנו". וולקר הדגיש, כי הוא היה מחוץ למעגל של מי שטיפלו בענייני אוקראינה במישרין עבור טראמפ. הללו כללו את השגריר באיחוד האירופי, גורדון זונדלנד (אשר יעיד היום), את שר האנרגיה, ריק פרי, ובעיקר את פרקליטו של הנשיא, רודי ג'וליאני.
טים מוריסון, שהיה פקיד בכיר במועצה לביטחון לאומי והתפטר ערב עדותו הראשונה בפני חוקרי ההדחה, אמר לוועדה, כי זונדלנד עקף את בכירי המועצה בענייני אוקראינה, וכי במועצה כינו מצב זה בשם "בעיית גורדון". לדבריו, הוא החליט לעקוב אחרי מעשיו של זונדלנד ו"לא תמיד פעלתי בהכרח בנושאים שלדעת גורדון היו חשובים".

תאריך:  20/11/2019   |   עודכן:  20/11/2019
+טראמפ הורה לג'וליאני ליצור זיקה בין
היחסים עם אוקראינה לחקירות שרצה
17:19 20/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זונדלנד תרם מיליון דולר להשבעתו של טראמפ, אשר מינה אותו לתפקידו הנוכחי  ▪  עדותו היא המפלילה ביותר עד כה נגד הנשיא  ▪  טוען שעל ה"קח ותן" ידעו פנס, פומפאו ובולטון  ▪  "עבדנו עם ג'וליאני בהתאם לרצונו המפורש של הנשיא, למרות שלא רצינו בכך, אבל לא הייתה לנו ברירה"

זונדלנד היום בוועדת המודיעין [צילום: אנדרו הרניק, AP]
"זה מה שהנשיא רצה"
[צילום: איוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עוד דווח כי בקרב ההרוגים שבעה אירנים    יעדי התקיפה: סוללות נ"מ, מפקדות, מחסני נשק ובסיסים של כוח קודס האירני ושל צבא סוריה    נתניהו: מי שיפגע בנו - נפגע בו
עידן יוסף
החשב רוני חזקיהו הציג סקירה בפני ועדת הכספים, לעניין ביצוע התקציב לשנת 2019 וההיערכות לשנת התקציב 2020    לעניין מכתב ההנחיות שהפיץ למשרדי הממשלה, ציין כי המשרדים "התחילו לקבוע עובדות בשטח" בעלות השפעה על שנת התקציב הבאה    גפני קרא לחשב להמשיך לדאוג לצורכי האוכלוסיות החלשות
עידן יוסף
נתניהו: גנץ דוחה לצערי את מתווה הנשיא ומתכוון להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת    גנץ: לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים כדי להימנע מבחירות. מפלגות הגוש לא יקבעו את קווי היסוד
מחלקה ראשונה
נולדה זמרת הפופ הישראלית עופרה חזה
עידן יוסף
בפגישת ריבלין עם צוות המו"מ של הליכוד, אמר כי ״האמירות שנשמעות כלפי הרשימה המשותפת והמפלגות החרדיות חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים ומעמיקות את הקרע    ״יש לגנות בכל תוקף את הצגת כלל נבחרי הציבור הערביים כ'איום קיומי' או כ'גיס חמישי'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il