X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ המשפטי לכנסת מפרסם:

טפסי המלצה למועמד לרה"מ

חברי הכנסת יכולים להמליץ על יותר מאשר מועמד אחד בשלושת השבועות הקרובים; ריבלין יוכל להטיל עליו את הרכבת הממשלה בלא להמתין לסיום התקופה
▪  ▪  ▪
ריבלין. ללא התייעצויות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חברי הכנסת יכולים להמליץ על יותר מאשר מועמד אחד להרכבת הממשלה בשלושת השבועות הקרובים. כך קובע (יום ד', 20.11.19) היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, בהנחיות שפרסם לקראת האפשרות השלישית והאחרונה להרכבת ממשלה.
לאחר שבנימין נתניהו ובני גנץ לא הצליחו להרכיב ממשלה, יכולים 61 חברי כנסת להודיע לנשיא ראובן ריבלין על מועמדים משלהם להרכבת הממשלה. לרשות המועמד יעמדו שבועיים להרכיב ממשלה ולקבל את אמון הכנסת (ברוב רגיל, ללא צורך ב-61 תומכים). ריבלין יכול להטיל את המשימה מיד כאשר יצטברו 61 תומכים ואינו צריך להמתין לתום שלושת השבועות. חברי הכנסת הממליצים אינם חייבים לתמוך בממשלה שירכיב אותו מומלץ, מציין ינון. לריבלין אין שיקול דעת בנושא, הוא לא יתייעץ עם הסיעות וחובתו להטיל על התפקיד על מי שיקבל 61 ממליצים.
מאחר שמדובר בפעם הראשונה בה עולה אפשרות זו, הפיץ ינון טופס שעליו יחתמו הממליצים. נאמר בו: "אני חבר הכנסת הח"מ, מבקש/ת מנשיא המדינה, בהתאם לסעיף 10 (א) לחוק יסוד: הממשלה, להטיל את התפקיד להרכיב ממשלה על ח"כ [פלוני]". על חברי הכנסת לחתום במו ידיהם על הטופס ולציין בו את התאריך ואת השעה. על המועמד לחתום על טופס משלו: "אני חבר הכנסת הח"מ, נותן בזאת את הסכמתי, בהתאם לסעיף 10 (א) לחוק יסוד: הממשלה, לכך שנשיא המדינה יטיל עלי את התפקיד להרכיב ממשלה".
עוד קובע ינון, כי אם יושג הרוב הדרוש - יפרסם בית הנשיא את שמות הממליצים באתר האינטרנט שלו. חבר כנסת יוכל לחזור בו מן ההמלצה רק עד שההמלצה תוגש לריבלין ועליו להודיע על כך למועמד בו תמך. אם יתברר שאין 61 חתימות כשרות, ניתן יהיה להגיש המלצה חדשה בתוך אותם 21 יום.

תאריך:  20/11/2019   |   עודכן:  20/11/2019
+דרושה מהפכה
09:54 21/11/19  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

קיויתי שמנהיגי האומה יתעלו על עצמם, על האגו המנופח שיש להם לכולם, ויצליחו למצוא מכנה משותף, צר שבצרים, ולעבוד ביחד

נתניהו. תמיד אשם [צילום: Ronen Zvulun/Pool Photo via AP]
+עמית סגל צייץ, כהונת לפיד הוארכה
09:39 21/11/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כהונת יאיר לפיד כיו"ר מפלגת יש עתיד הוארכה עד לסוף הכנסת ה-25  ▪  ההודעה התפרסמה לאחר שהעיתונאי עמית סגל צייץ תזכורת מתקנון יש עתיד שקבע עד היום שכהונת לפיד היא עד סוף הכנסת ה-22

לפיד. הליך טכני לאור הנסיבות [צילום: איציק וולף]
+ח"כ טיבי: "המלצנו לנשיא על גנץ לא מאהבת מרדכי"
09:35 21/11/19  |  מירב ארד

ח"כ אחמד טיבי בראיון לכאן ב': "אנחנו המלצנו לנשיא על גנץ לא מאהבת מרדכי. אחת המטרות שלנו הייתה לסיים את כהונתו של נתניהו".

+מנכ"ל בית הנשיא: "אפשר עדיין להקים ממשלה- הפערים לא כ"כ גדולים"
09:02 21/11/19  |  מירב ארד

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, בראיון לגלי צה"ל: "לא מחפשים אשמים בתקופה הזו, אפשר עדיין להקים ממשלה כי הפערים לא כ"כ גדולים. ריבלין ימשיך להיות גורם פעיל כדי למנוע בחירות".

+לפיד: "פעילי ליכוד תלו שלטים שהיו מוכנים ימים מראש"
08:53 21/11/19  |  מירב ארד

יאיר לפיד כותב (יום ה') בחשבון הטוויטר שלו: "כל מי שהאמין שביבי ״ניהל משא-ומתן בתום לב״ קיבל הבוקר הוכחה שהוא דחף לבחירות מהרגע הראשון: פעילי ליכוד תלו הלילה בכל רחבי הארץ שלטים שהיו מוכנים ימים מראש"

+שקד: "מי שלא יודע גם להתפשר לא יכול להצליח בפוליטיקה"
08:36 21/11/19  |  מירב ארד

ח"כ איילת שקד מהימין החדש לכאן ב': "אין באמת פערים. מי שלא יודע גם להתפשר לא יכול להצליח בפוליטיקה. זה פער מדומה - אם הולכים לבחירות - נתניהו הוא רה"מ עוד שבעה חודשים, ואם מקבלים את מתווה הנשיא אז נתניהו יהיה רה"מ עוד 11 חודשים".

+אדוני היועץ, חכה
08:05 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההחלטה הנכונה והחכמה תהיה לפרסם את ההכרעה לאחר שיסתיימו שלושת השבועות בהם יכולים 61 חברי כנסת לבחור את ראש הממשלה הבא. פרסום ההכרעה כעת רק יגרום נזק נוסף לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שגם כך מצוי בשפל

דרוש מבט רחב יותר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+דף המסרים של כחול לבן:
להאשים נתניהו בכשלון גנץ
23:45 20/11/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לראשונה בתולדות המדינה יודיע הנשיא ליו"ר הכנסת כי לא עלה בידו של אף מועמד להרכיב ממשלה  ▪  הח"כים של כחול לבן יטענו כי לא ניהלו מו"מ עם החרדים ושלא התכוונו להקים ממשלת מיעוט

גנץ. מסרים אחידים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+נתניהו לגנץ: לא התעקשותך לפרק את הגוש מנעה הקמת ממשלה
20:58 20/11/19  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו בסרטון שפרסם: "בני גנץ, לא אתייחס לכל הדברים המופרכים שאמרת עליי הערב וגם על הכישלון שלך בהקמת ממשלת אחדות. זה לא כי התעקשת לפרק את הגוש. הרי כפי שאריה דרעי חשף היום, אתם בעצמכם פניתם למפלגות החרדיות וניסיתם לשדל אותן בכל, כדי שיצטרפו אליכם לשלטון. וחוץ מזה היית מוכן להקים ממשלת מיעוט עם תומכי טרור שמקבלים את ההנחיות שלהם מאויבי ישראל, ולכן, בוא לא נספר סיפורים. אבל דבר אחד אמרת נכון: ישראל זקוקה לממשלת אחדות. הרי כולם רואים מול מה אנחנו עומדים היום. אנחנו במערכה מול אירן בחזיתות שונות. לכן, למען ביטחון ישראל, למען רצון העם, למען הפיוס בעם, אנחנו אכן צריכים להקים ממשלת אחדות. יש לנו הזדמנויות היסטוריות, אבל יש לנו גם אתגרים כבירים. ואסור לאבד אף רגע. ולכן אני עונה לך בצורה הבאה - אני מוכן בלי תנאים מוקדמים להיכנס איתך לשיח מיידי עוד הערב, כדי להקים ממשלת אחדות. אם נלך יחד נצליח".

+דף המסרים בכחול לבן: פנינו לא היו לממשלת מיעוט או לחרדים
20:21 20/11/19  |  

בדף המסרים של כחול לבן המופץ בדקות אלה נכתב: לא תכננו להקים ממשלה בשום שלב עם הערבים ולא ניהלנו מו"מ עם החרדים מעולם (כאן חדשות).

+הערכה בליכוד: סער ידרוש לקיים בחירות לראשות הליכוד
20:20 20/11/19  |  עידן יוסף

בליכוד מעריכים: סער יעמוד על קיום בחירות מקדימות לראשות המפלגה. הבחירות המקדימות לרשימה אמנם בוטלו אבל נערכו רק לפני כמה חודשים ואילו נתניהו זכה לאמון המתפקדים בפעם האחרונה לפני בחירות 2015 ומאז נכשל פעמיים בהקמת ממשלה (חדשות 12). השבוע נועד סער עם נתניהו.

+גנץ מאשים את תל"ם בכשלונו
20:16 20/11/19  |  

גנץ בביקורת חריפה בחדרים סגורים: ״בגלל יועז (הנדל) וצביקה (האוזר) אני לא ראש ממשלה״. הכוונה להתנגדותם של שני הח״כים לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים והימנעות ליברמן. התנגדות השניים מנעה רוב למהלך (חדשות 12).

+גנץ החזיר לנשיא את הסמכות להרכיב ממשלה
19:48 20/11/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הודיע לריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה  ▪  גנץ לבוחריו: "לו הייתם יודעים את עומק הנכונות ייתכן שחלקכם אף היה כועס עלי"  ▪  "ניסיון להפוך את רוב העם לבן ערובה של קומץ קיצוניים"

גנץ. יורד מהבמה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
הודיע לריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה    גנץ לבוחריו: "לו הייתם יודעים את עומק הנכונות ייתכן שחלקכם אף היה כועס עלי"    "ניסיון להפוך את רוב העם לבן ערובה של קומץ קיצוניים"
עידן יוסף
ראש הממשלה קורא ליו"ר כחול לבן להשתחרר מהווטו של יאיר לפיד, לחדול מן הפסילות האישיות ולהצטרף לממשלת אחדות במקום ללכת לבחירות    "אין פערים גדולים. אפשר לפתור אותם בנקל"
אברהם בנמלך
ריבלין ילחץ את ידי הנשיא בנענועים עזים וכשהוא יטפח על גבו של הנשיא תישמט המעטפה מידו ותיפול על הרצפה    השליש יורה לשומר הראש להרים את המעטפה, השליש ינער אתה ויגיש לנשיא
מירב ארד
הבהיר: "אין סיכוי שאצטרף לממשלת ימין צרה או לממשלת מיעוט"    סיפר על המו"מ: "שמו בפנינו פיתויים גדולים מאוד: ממלא-מקום רה"מ, רוטציה בשנה האחרונה, חצי מלכות"
בעז שפירא
שמעתי את בני גנץ מסביר לאחמד טיבי (בכנסת) כי צה"ל מטפל ב"אויבינו" הלא הם אויבי ישראל - חמאס אירן וחיזבאללה    פנייתו זו מעידה על ליקוי המאורות בו שרוי גנץ ועמו ככל הנראה לא מעטים בשמאל הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il