X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו מגיב במתקפה חסרת תקדים:

"ניסיון של הפיכה שלטונית"

טוען שמדובר ב"תהליך חקירות מזוהם, תפירת תיקים ויצירת עבירות חדשות" דורש להקים ועדת חקירה חיצונית למשטרה ולפרקליטות אומר שמנדלבליט נכנע ללחציו של ניצן
▪  ▪  ▪
נתניהו הערב. "עלילות שווא" [צילום: גרשון אליסון, פלאש 90]
למען המדינה, לחקור את החוקרים
בנימין נתניהו
נאום התגובה של ראש הממשלה ממעונו בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בתיקים 1000, 2000 ו-4000 [כ"ג במרחשוון תש"ף, 21.11.2019]
לרשימה המלאה

"זהו ניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה". כך מגיב (21.11.19) בנימין נתניהו על כתב האישום נגדו. נתניהו תקף בחריפות חסרת תקדים את המשטרה והפרקליטות, והאשים אותם בתפירת תיקים, אכיפה בררנית וזיהום חקירות.
לאחר שאמר שהוא מכבד מאוד את רשויות המשפט, המשיך נתניהו: "צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה למשטרה ולפרקליטות. זהו ניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה בעלילות שווא ובהליך חקירות מזוהם ומגמתי". הוא האשים את היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, בכך שקיבל את ההחלטה "במהירות שיא ובעיתוי הרגיש ביותר בתולדות המדינה" - הכאוס בהרכבת הממשלה - וטען שיש לראות זאת כהמשך לפרסום כתב החשדות ערב הבחירות הקודמות.
"עובדות אלו ממחישות עד כמה התהליך נגוע בשיקולים זרים. הוא נועד להפיל ראש ממשלה של הימין, אותי", האשים. לדברי נתניהו, למהלך זה שותפה "התקשורת המגויסת", החוששת מכך שהוא רוצה שוק חופשי גם בה ובתחום הדעות. "כדי שהמדינה שלנו תשגשג, כדי שהמדינה שלנו תתקיים - צריך שלטון חוק אמין וחסר פניות", הוסיף.
נתניהו טען, כי מדובר ב"תהליך חקירות מזוהם, תפירת תיקים ויצירת עבירות חדשות. זה מזעזע המוני אזרחים בישראל, ולא רק בצד ימין של המפה. התהליך המזוהם מעורר שאלות נוקבות ביחס לעבודת המשטרה והפרקליטות. הציבור מאבד בהן אמון ובצדק". נתניהו הזכיר את החקירות נגד ראובן ריבלין, יעקב נאמן ורפאל איתן; את פרשת רות דוד; ואת התפטרותה של הילה גרסטל מתפקיד נציבת הביקורת. "כל אלו אינם סתם תקלות. זו שיטה. זה תהליך מזוהם וחייבים לשים לזה סוף".
נתניהו המשיך: "כשיש רצף כזה - אתם צריכים לדרוש שיחקרו את החוקרים. הגיע הזמן שהציבור יקבל תשובות ברורות לגבי המקרים הללו והחקירות המזוהמות נגדי. לא חיפשו את האמת; חיפשו אותי. סחטו את העדים כדי שיגידו דברי שקר, שיגידו מה שהחוקרים רצו. סחטו את ניר חפץ, כמו ארגון פשע. הסתירו את הסחיטה הזאת מהיועץ המשפטי ואחר כך הטילו עליה צו איסור פרסום. האם ליאת בן-ארי ידעה זאת? האם שי ניצן אישר? מה עוד מסתירים מהציבור על האמצעים בהם גייסו עדי מדינה והסיתו אותם לעדות שקר? רק אתמול שמענו, שגם על שלמה פילבר עשו תרגיל עברייני, וגם הוא כמובן הוסתר מאיתנו".
לדברי נתניהו, "כל מי ששומע אותי עכשיו צריך להיות מזועזע. איפה יכול להיות דבר כזה? אני מכיר משטרים שבהם זה קורה, אבל באיזו דמוקרטיה? מה עשו נגד זה? כלום. באיזו דמוקרטיה פרקליט המדינה מוציא אימיילים לשופטים מכהנים ומדריך אותם לפעול נגד ראש הממשלה? יש עוד אין-ספור דוגמאות לזיהום של ההליך נגדי, כמו החדירה לפלאפונים של העוזרים שלי. החוקרים יודעים שזה בלתי חוקי, אבל הם מצפצפים.
"אלו אותם חוקרים שבכוונת מכוון חקרו רק אחד מבין 43 חברי הכנסת שתמכו בהצעת החוק נגד ישראל היום. הם לא נשאלו אפילו שאלה אחת על הסיקור המלטף שקיבלו מידיעות אחרונות. הרי לפי מה ששמענו הערב - זה שוחד! לזה קוראים: אכיפה בררנית. ואני קורא לזה: אכיפה בררנית על סטרואידים. לזה קוראים: תפירת תיקים.
"תופרים פה חליפה מיוחדת, רק בשבילי. בפעם הראשונה בעולם, בפעם הראשונה בהיסטוריה, חוקרים את היחסים בין התקשורת לפוליטיקאים, אבל חוקרים רק אדם אחד - אותי. אין אדם במדינה שאינו יודע כמה תקשורת שלילית קיבלנו, אני ומשפחתי - ואותי מאשימים בסיקור חיובי? זה אבסורד זועק לשמים".
לטענת נתניהו, "התיקים המזוהמים שוחקים את אמון הציבור. חייבים לשים לזה סוף, ויש רק דרך אחת: להקים ועדה חיצונית בלתי תלויה שתחקור את החוקרים ותשים לזה סוף. הגיע הזמן לחקור את הפרקליטות שמאשרת את החקירות המזוהמות הללו. אלו שסורחים במשטרה ובפרקליטות אינם מעל החוק. הביקורת עליהם אינה פגיעה בשלטון החוק, אלא היא היא שלטון החוק".
לדעת נתניהו, "מנדלבליט לא עמד בלחץ של ניצן וכמה פרקליטים אחרים. גם הוא נכנע לאותה מערכת שהוא יצא נגדה בחומרה כה רבה" (בפרשת הרפז). לדברי נתניהו, דמם שלו ושל משפחתו נשפך מדי יום "בארסיות וברשעות שאין כדוגמתם", אך הוא אינו מוכן לוותר על עקרונותיו כפי שהיו מי שהציעו לו.
נתניהו סיים באומרו: "לא אתן שבמדינה שלנו יהיה זיהום חקירה כזה, אכיפה בררנית כזו, עיוות דין כזה. אני לא אתן לשקר לנצח. אמשיך להוביל את המדינה לפי החוק, באחריות ובמסירות. למען המדינה, הדמוקרטיה ושלטון החוק - צריך סוף-סוף לחקור את החוקרים".

מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ, נוני מוזס / כתב אישום
כתב האישום בתיקים 1000, 2000 ו-4000
תאריך:  21/11/2019   |   עודכן:  21/11/2019
+הסכנה האמיתית היא הזניית התקשורת
08:32 22/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שחיתות ציבורית, ודאי בדרגים הבכירים ביותר, היא תופעה מסוכנת שיש לעקור מן השורש. אך כאשר מו"לים מוכנים לשעבד אמצעי תקשורת לצרכים מסחריים - הדמוקרטיה עצמה בסכנה  ▪  נתניהו מתגלה כאדם שאובססיבי לתקשורת חיובית, ושני בני הזוג הם נהנתנים שלא רוצים להוציא אגורה מכיסם

אלוביץ. התערב שוב ושוב [צילום: פלאש 90]
נתניהו. במה הוא מתעסק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+נתניהו הזמין פנימה את המפגינים ליד ביתו
23:19 21/11/19  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו הזמין במפתיע לבית רה״מ את המפגינים שעמדו כל הערב על המדרכה ממול ביתו והפגינו בעדו.

+בנט: לנתניהו עומדת חזקת החפות
23:03 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט: ״‏לילה כואב לעם ישראל. ‏רבים חשים שמה שקרה הערב לא מגיע לראש הממשלה נתניהו, אדם שהקדיש את כל חייו למען מדינת ישראל, ‏למעננו. ‏בערב זה חשוב לזכור את זכויותיו הגדולות. ‏הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, ועומדת לו חזקת החפות. ‏בתקופה סוערת זו נמשיך לשמור על ישראל בטוחה, מאוחדת וחזקה״.

+סמוטריץ': המחשבה שמערכת המשפט תקבע אם נתניהו ימשיך - מפחידה
22:45 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ': "המחשבה שמערכת המשפט שהחליטה על הגשת כתב האישום היא גם זו שתחליט האם נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה (היועץ ייצג את 'המדינה' מול בג"ץ שיישר קו עם עמדתו), בלי שלמערכת הדמוקרטית תהיה יכולת השפעה על כך היא מפחידה, לא דמוקרטית, וסותרת את עקרון הפרדת הרשויות במובן הכי בסיסי שלו. הוראות חוק היסוד בעניין הזה הן ברורות, וקביעה 'משפטית' הפוכה תהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית ואסור יהיה לאפשר אותה. הימין הוא הרוב הגדול בעם והוא יצלח בעזרת השם גם את המשבר הזה וייצא ממנו מחוזק. תרימו את הראש, חברים. גם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה - בסופה אנחנו ננצח".

סמוטריץ. סיכול ממוקד [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+גנץ: אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון
22:27 21/11/19  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "יש לי אמון מלא בגורמי אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה. אני בטוח כי הם עושים את עבודתם נאמנה, ביושר ובמקצועיות. אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון. נתניהו בהופעתו הוכיח שהוא חייב לסיים את תפקידו וללכת ולהתמקד בענייניו המשפטיים. גם הוא יודע כי האתגרים הגדולים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל גם בזירה הביטחונית וגם בזירה החברתית והכלכלית, מחייבים ראש ממשלה שישקיע בהם את כל זמנו, מרצו וכוחו".

גנץ. אמון מלא בגורמי החוק [צילום: אבשלום שושני/פלאש 90]
+לוין: מדובר בתיקים שלא היו צריכים להיפתח
22:22 21/11/19  |  עידן יוסף

השר יריב לוין: "העוול שנעשה לנתניהו זועק לשמיים. מדובר בתיקים שלא היו צריכים להיפתח, בטענות שאין בהן אבק פלילי ושמקומן לכל היותר במישור האתי. ההליך כולו היה פסול, מזוהם מיסודו ונגוע לכל אורכו באכיפה בררנית ומפלה באופן קיצוני. ההחלטה היום אינה מעידה על ראש הממשלה ועל דרכו. היא כן מעידה על הכשל העמוק והיסודי, על נורמות פסולות ועל כהות חושים שדבקו בחלק ממערכות אכיפת החוק החשובות לכולנו. זו העת להתלכד".

+ברק: נתניהו מנסה לשרוף את המדינה; להפגין בכל דרך אפשרית
22:19 21/11/19  |  עידן יוסף

אהוד ברק: "בנאום נואש והזוי, נתניהו מנסה להוביל הפיכה כנגד הדמוקרטיה הישראלית. זהו נסיון פתטי ׳לשרוף את המועדון/המדינה׳. נדרשת תגובה מהירה, חדה ובלתי ניתנת לפרשנויות, שתבהיר שאין אדם שהוא מעל החוק. נקודה. אני קורא לפרקליטיו להתפטר. ליועמ״ש לקבוע חד משמעית שח״כ שהוחלט להגיש נגדו כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים איננו יכול להקים ממשלה בישראל. אני קורא לחכ״י ומובילי הליכוד: לסער וישראל כץ, לדיכטר ולעוזי דיין, לצחי הנגבי, ארדן, גלנט ואחרים- להודיע שלא יתמכו בהמרדת אזרחים כנגד המדינה ומערכת המשפט. ולליכוד לבחור לעצמו ראש חדש. נתניהו נהנה עדיין מחזקת החפות, אך לא מהזכות להסית אזרחים כנגד המערכת המשפטית וחוקרי המשטרה. אני קורא לאזרחי ישראל להענות לכל קריאה ולהפגין בכל דרך אפשרית כנגד הנסיון הנואל, קצר ימים אני מקווה, לקעקע את יסודות החברה כדי להימלט מאימת הדין ומהחקירות הנוספות הממתינות לנתניהו במורד הדרך".

+ש"ס: מתפללים שהמדינה תצא מהמשבר חזקה ומאוחדת
22:15 21/11/19  |  עידן יוסף

ממפלגת ש״ס נמסר: "אנו תומכים ומחזקים את ידיו של בנימין נתניהו, איש בעל זכויות עצומות בביטחון ובבניין מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה, אנו מאמינים ובטוחים שחפותך תוכח והצדק יצא לאור. חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל. אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת".

+לפיד: אם נתניהו לא יתעשת - זה ייגמר באלימות
22:11 21/11/19  |  עידן יוסף

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "אם מישהו רצה הוכחה לכך שביבי לא יכול לכהן אפילו דקה אחת נוספת תחת כתב אישום - הוא קיבל אותה הערב. נתניהו כבר יצא במתקפת הסתה אלימה נגד המערכת המשפטית כולה. נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים משתלח בחוקרים בפריים טיים, אל מול פני האומה. למה? כי הוא יכול. אם נתניהו יישאר בתפקידו, ככה זה יהיה מעכשיו. בבוקר טילים מסוריה, בצהריים פגישה עם עורכי דין. לקראת ערב משבר בחדרי המיון, מיד אחר כך התקפה בשידור חי על עדותו האחרונה של ניר חפץ. רגע ראש ממשלה בחליפה, רגע נאשם מרוט עצבים. מה שהכי נורא, היא שלא נדע להבדיל מתי הוא הראשון ומתי השני. במקום ללכת לטפל בענייניו המשפטיים (ולחזור אם יזוכה), הוא גורר את כל המדינה אחריו לתהום. אם הוא לא יתעשת, זה ייגמר באלימות".

+למען המדינה, לחקור את החוקרים
21:54 21/11/19  |  בנימין נתניהו   |   לרשימה המלאה

נאום התגובה של ראש הממשלה ממעונו בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בתיקים 1000, 2000 ו-4000 [כ"ג במרחשוון תש"ף, 21.11.2019]

[צילום: עודד בלילטי/AP]
+בנימין נתניהו ביקש סיגרים; שרה נתניהו ביקשה שמפניה
20:37 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כתב האישום בתיק 1000: קופסאות סיגרים וארגזי שמפניה בשווי כולל של 680,876 שקל, וגם תכשיטים לשרה לפי דרישתו של ראש הממשלה ב-10,900 שקל

מילצ'ן. שליח לאדלסון ומוזס [צילום: AP]
+דיווח: שר בכיר נוסף בליכוד יתמודד מול נתניהו
20:22 21/11/19  |  עידן יוסף

בכיר נוסף בליכוד, מלבד גדעון סער, צפוי להודיע על התמודדותו לראשות הליכוד. כך דווח בכאן חדשות.

+הטענה לפיה אין שוחד אם אין כסף - משוללת יסוד
19:58 21/11/19  |  אביחי מנדלבליט   |   לרשימה המלאה

דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עם הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו [כ"ג בחשוון תש"ף, 21.11.2019]

מנדלבליט על תיקי נתניהו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+אלוביץ לישועה: "תוריד מיד, זה ימנע את אישור yes"
19:46 21/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כתב האישום כולל עשרות דוגמאות להתערבות של נתניהו בתכני וואלה - כולל התקפה על בנט, דרישות לפרסום ידיעות ותמונות, הנחיות להצניע ידיעות ואף למחוק אותן

ישועה. קיים את ההוראות [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ניסיון של הפיכה שלטונית"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תירוצים במשטרה
הירונימוס  |  21/11/19 22:10
2
צודק נתניהו
באום  |  21/11/19 22:39
 
- מזדהה לחלוטין עם דברי באום,
אלי נמט  |  22/11/19 05:25
3
ה0מול מנסה להמליך אתה הבובה ל"ת
גנץ  |  22/11/19 00:48
4
מפאי ההסטורית השתלטה שוב על המ ל"ת
נירה  |  22/11/19 05:39
5
הפיכה שלטונית מאורגנת וכנראה
סביר להניח  |  22/11/19 12:18
6
צריך להיות טיפש כדי לבחור ...
אבי יאיר  |  22/11/19 15:47
7
צריך להיות טיפש כדי לבחור ...
אבי יאיר  |  22/11/19 15:51
8
אדון לוין
שמחה חן  |  22/11/19 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
כתב האישום בתיק 1000: קופסאות סיגרים וארגזי שמפניה בשווי כולל של 680,876 שקל, וגם תכשיטים לשרה לפי דרישתו של ראש הממשלה ב-10,900 שקל
אביחי מנדלבליט
דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עם הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו [כ"ג בחשוון תש"ף, 21.11.2019]
איתמר לוין
כתב האישום כולל עשרות דוגמאות להתערבות של נתניהו בתכני וואלה - כולל התקפה על בנט, דרישות לפרסום ידיעות ותמונות, הנחיות להצניע ידיעות ואף למחוק אותן
איתמר לוין
כתב האישום בתיק 4000: נתניהו פעל ללא הרף לטובת אלוביץ, במקביל להתערבות בוטה שלו בתכני וואלה    שלמה פילבר ביצע חלק ניכר מן הפעולות בשליחותו של נתניהו
איתמר לוין
שאול אלוביץ ואשתו איריס אלוביץ יואשמו במתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה בתיק 4000    המדינה: היה קשר ישיר בין הסיקור שקיבל נתניהו באתר וואלה לבין החלטותיו בענייני בזק    נוני מוזס יואשם בעבירה של הצעת שוחד בתיק 2000    מנדלבליט: לא נמצא ממש בטענות שהעלה נתניהו בשימוע   
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il