X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"המשימה הדחופה ביותר: להביס את טראמפ"

רשמית: בלומברג מתמודד לנשיאות

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, שהונו מסתכם ב-56 מיליארד דולר, יפנה למתונים שבקרב הדמוקרטים הקשיים העיקריים: התבטאויות עבר בעייתיות ועמדות שונות מאלו של הדמוקרטים במספר סוגיות מפתח
▪  ▪  ▪
בלומברג בשבוע שעבר. יהודי חם [צילום: AP]
בלומברג "יקנה" את הבחירות?
איתמר לוין
ברני סנדרס ואליזבת וורן כבר תוקפים את ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, בעל הון של 53 מיליארד דולר. ההיסטוריה מלמדת שכסף אינו חזות הכל בבחירות, מציין ניוזוויק, אך מעולם לא התמודד לנשיאות אדם כה עשיר
לרשימה המלאה

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג. הכריז רשמית היום (יום א', 24.11.19) שהוא מתמודד למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, לקראת הבחירות מול הנשיא דונלד טראמפ בנובמבר 2020. לדברי בלומברג, הוא יציע גישה מעשית ל"משימה הדחופה ביותר: להביס את טראמפ ולבנות מחדש את ארה"ב".
בלומברג בן ה-77 יהיה המועמד המבוגר ביותר לנשיאות אם יזכה במועמדות. שניים משלושת המועמדים הדמוקרטיים המובילים כיום הם בני גילו: הסנאטור ברני סנדרס הוא בן 78, וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן הוא בן 77. הסנאטורית אליזבת וורן היא בת 70. טראמפ הוא בן 73. בלומברג הוא יהודי בעל קשר חם לישראל.
בלומברג הוא האיש העשירי בעושרו בעולם והשמיני בארה"ב, והונו מוערך ב-56 מיליארד דולר, אותו עשה מהבעלות על רשת החדשות הנושאת את שמו. תיאורטית, ביכולתו לממן לבדו קמפיין עתק - כפי שעשה בשלוש מערכות הבחירות בהן ניצח לראשות עיריית ניו-יורק, כאשר הוציא למעלה מ-200 מיליון דולר בסך-הכל. עם זאת, קמפיין שכזה יבליט את עושרו וינתק אותו מתומכים בשטח, ולכן סביר להניח שיגייס תרומות כמו מועמדים אחרים.
בכהונתו כראש עיריית ניו-יורק (2013-2002) היה בלומברג איש המפלגה הרפובליקנית, ובכך הוא עשה מסלול הפוך מזה של טראמפ, שהחל את דרכו כדמוקרט. בחלק מנושאי הליבה דעותיו נותרו שמרניות ביחס לעמדות הליברליות של המפלגה הדמוקרטית, ומשימתו העיקרית תהיה לשכנע את הבוחרים בבחירות המקדימות שהוא אכן מייצג את ערכיהם. יריביו גם צפויים לשלוף נגדו התבטאויות פוגעניות לנשים שאמר בעבר, ואת תמיכתו בשיטות שיטור שלטענתם פגעו בבני מיעוטים - אפרו-אמריקנים ולטינים.
בעיה נוספת של בלומברג תהיה כניסתו המאוחרת למרוץ. הוא כבר הודיע שלא יתמודד בבחירות המקדימות בארבע המדינות הראשונות, ובהן אייווה וניו-המפשייר, אלא ישים את הדגש בשלב זה על 16 המדינות של "סופר טיוזדיי" (3.3.20) ובהן קליפורניה וטקסס רבות החשיבות. בלומברג מתכנן בליץ של פרסומות טלוויזיוניות בתקציב של 35 מיליון דולר - הרבה יותר ממה שמתחריו מסוגלים לגייס.
סקרים שנערכו בשבועיים האחרונים, כאשר בלומברג אותת על כוונתו להיכנס למרוץ, נתנו לו אחוזי תמיכה בודדים בלבד - אם כי ברור שאין זו אינדיקציה מחייבת לנתוני האמת כאשר יחל להתמודד בפועל. הוא יציע לדמוקרטים המתונים חלופה להצעות הכלכליות הקיצוניות של וורן וסנדרס, כמו גם שיקול דעת העומד בניגוד לפליטות הפה המביכות של ביידן. הלה גם צפוי למצוא את עצמו בקו האש של הרפובליקנים בעת משפט ההדחה של טראמפ בסנאט (שכנראה יתקיים בחודש ינואר), כאשר הללו יטענו (למרות העדר ההוכחות לכך) שהוא ובנו, הנטר ביידן, היו מעורבים במעשי שחיתות באוקראינה.
בלומברג לא נכנס למרוץ בשלב מוקדם יותר, משום שתמך בביידן. אולם קשייו של ביידן בשבועות האחרונים - פרשת אוקראינה, פליטות פה נוספות וגיוס תרומות מקרטע - הביאו אותו למסקנה, כי עליו להתמודד בעצמו כדי למשוך ב-2020 קולות צפים שיתקשו לתמוך ב-וורן או בסנדרס, אם אכן אחד מהם יהיה המועמד לנשיאות.
בלומברג צפוי לשים את הדגש, לפחות בשלב הראשון, על נסיונו העסקי העשיר ועל כהונתו כראש עיריית ניו-יורק בתקופה בה התאוששה ממתקפת 9/11. יועציו מודעים לכך שהוא הרבה פחות מוכר לרוב המצביעים מאשר המועמדים המובילים הנוכחיים, ולכן בליץ הפרסומות שלו יתמקד בהצגת הביוגרפיה שלו, אישיותו ודעותיו. הוא יוצג כ"ילד ממעמד הביניים שהצליח" ותודגש תמיכתו בעמדות הדמוקרטים בנושאים כמו הפיקוח על הנשק, שינויי האקלים ובעיות בריאות.

תאריך:  24/11/2019   |   עודכן:  24/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
ביידן "נישק את התחת של אובמה"    פלוסי "או טיפשה לחלוטין או ירדה מהפסים או שיש כאן משהו בלתי ישר"    אילהן עומר "התחתנה עם אחיה כדי להגיע לארה"ב"
איתמר לוין
סגן הנשיא לשעבר כבר בן 76, ויש התוהים האם הגיל משפיע עליו לרעה. הוא עצמו ויועציו משיבים בשלילה, אך השאלה ממשיכה לצוף - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הכלכלה החזקה, הפער בין מנהיג עולמי לבין פוליטיקאים קטנוניים, הקיצוניות של הדמוקרטים, הפטריוטיזם וביטוח הבריאות - אלו לדעת גינגריץ יביאו לטראמפ את הניצחון
איתמר לוין
המועמד המוביל בין הדמוקרטים אינו רואה את הרפובליקנים כאויבים, ורוצה להגיע לפשרות - פשע בל-יסולח בעיני רבים במפלגתו, כותב וושינגטון פוסט
איתמר לוין
מומחים מזהירים שהחולשות שאפשרו לרוסיה להתערב בבחירות ב-2016, קיימות ואף התרבו לקראת הבחירות הבאות. חברות הטכנולוגיה טוענות שהן מוכנות - האמנם?
רשימות נוספות
600 יום וכבר רצים  /  איתמר לוין
מרוץ נשיאות עתיר פרסומות  /  איתמר לוין
לקראת מהפכה בבחירות בארה"ב?  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il