חברת אל-על בניהולו של
גונן אוסישקין מפרסמת (יום ד', 27.11.19) את הדוחות לרבעון השלישי של 2019: החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסד של כ-28 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכם הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-27 מיליון דולר, בהשוואה לרווח הנקי בסך של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-1.66 מיליארד דולר, עליה קלה בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות בכ-647 מיליון דולר, מדובר בעליה של כ-6 מיליון דולר, כ-0.9% ביחס להכנסות ברבעון השלישי לשנת 2018. הכנסות מהטסת נוסעים גדלו בכ-8 מיליון דולר, גידול של כ-1.3%.
הוצאות ההפעלה ברבעון השלישי גדלו בכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המדווח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הוצאות מימון נטו הסתכמו בכ-22.4 מיליון דולר בהשוואה לכ-8.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מיישום תקן IFRS 16 בעקבותיו נרשמו הוצאות ריבית על ההתחייבויות בגין נכסים חכורים בסך של כ-11.8 מיליון דולר, והוצאה נוספת בגין הפרשי שער בסך של כ-0.7 מיליון דולר כתוצאה מחשיפה מאזנית של התחייבויות בגין חכירה הנקובות במטבעות שאינם דולר (בעיקר שקל).
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב-2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%. תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית".