רכבת ישראל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 בהפסד כולל של 15 מיליון שקלים. זאת, לעומת הפסדי ענק של 288 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה עמד מספר הנוסעים ברכבת על 52.4 מיליון, צמיחה של 6.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (49.2 מיליון נוסעים). ברבעון השלישי לבדו בוצעו 18.2 מיליון נסיעות.
ממוצע הנסיעות היומי הכללי ברבעון השלישי של 2019 עמד על כ-268 אלף נסיעות ביממה, המהווה צמיחה של 9.4 אחוזים ביחס לנתון מהרבעון המקביל אשתקד (245 אלף). ממוצע הנסיעות היומי בימי העומס (ראשון וחמישי) עמד ברבעון השלישי של 2019 על 280 אלף נסיעות, לעומת 256 אלף נסיעות ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 9.4 אחוזים.
סך הכנסות הרכבת ברבעון השלישי הסתכמו בכ-664 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-608 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממגזר הנוסעים ברבעון השלישי של 2019 עמדו על 569 מיליוני שקל, גידול של 10 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (516 מיליון). ההכנסות ממגזר הנוסעים ברבעון המדווח הסתכמו בסך של כ-569 מיליון שקלים, לעומת הכנסות בסך של כ-516 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
את הרבעון השלישי של שנת 2019 סיימה רכבת ישראל בהפסד תפעולי תזרימי (EBITDA) של 2 מיליון שקל, את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה רכבת ישראל ברווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 1 מיליון שקל.
רכבת ישראל מסרה (יום ד', 27.11.19) כי היא נמצאת במגעים עם המדינה לתיקון הסכם הפיתוח וההפעלה כדי שישקף באופן מיטבי את העלויות שמושתות עליה, ואת הסובסידיה שאמורה החברה לקבל, ובכך לשקף באופן מיטבי ומהימן את התוצאות העסקיות שלה.
ממוצע דיוק הרכבות ברבעון המדווח עמד על 92 אחוזים, לעומת 90.5 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בנתון הדיוק ברבעון המדווח מיוחס לתשומת לב ניהולית לצד מיקוד בהיערכות תפעולית, בין היתר על-ידי העמדת רכבות כונניות במיקומים אסטרטגיים ברשת. כמו-כן מיוחס הגידול בנתון הדיוק להתחלתו של פיילוט הקרונות האורבניים לנסיעה פרברית, בהם בוצע שינוי במבנה הקרון כך שיכיל מספר נוסעים גבוה יותר, ללא הורדה של כמות המושבים.