X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבני השוק ייהרסו במסגרת פינוי בינוי ובמקומם ייבנו חנויות חדשות זכויות הפלשתינים בקומת הקרקע יישמרו כפי שהן היום
▪  ▪  ▪
מתחם השוק בחברון[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שר הביטחון, נפתלי בנט, הורה (יום א׳, 1.12.19) למתאם פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי ביהודה ושומרון להודיע לעיריית חברון על התחלת תכנון שכונה יהודית חדשה במתחם השוק הסיטונאי. המשמעות - יחל הליך תכנון שכונה יהודית נוספת שתייצר רצף טריטוריאלי ממערת המכפלהלשכונת אברהם אבינו ותכפיל את מספר התושבים היהודים בעיר.
מבני השוק ייהרסו במסגרת פינוי בינוי ובמקומם ייבנו חנויות חדשות. זכויות הפלשתינים בקומת הקרקע יישמרו כפי שהן היום. ההחלטה התקבלה בתום סדרת דיונים שקיים שר הביטחון עם מתפ״ש, המינהל האזרחי, שב״כ וגורמי ביטחון נוספים. בהתאם להוראת השר, ישלח המינהל האזרחי מכתב בנושא לעיריית חברון.
שטחי השוק הסיטונאי בחברון היו בבעלות יהודית עד שנת 1929, עם פרוץ מאורעות תרפ״ט. האדמות, שננטשו בעקבות המאורעות, עברו לידי מלך ירדן ובשנת 1967 הוחזרו לישראל. ישראל איפשרה לעיריית חברון לבנות במקום שוק סיטונאי שהיה פעיל עד לאמצע שנות ה-90.
ביישוב היהודי בחברון הודו לשר בנט: "השבת חיים יהודיים לרכוש היהודי בחברון - מעשה של צדק היסטורי שעם ישראל מצפה לו מזה 90 שנה. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו".
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "מדובר במהלך חשוב, אשר מהווה המשך ישיר להתיישבות הוותיקה ביישוב היהודי בחברון, אשר החשיבות שלה היא אדירה. לאחר עבודה רבה מול משרד הביטחון, אנו שמחים לראות שהנושא אושר וכעת נוכל להתחיל להתקדם לעבר בניית שכונה חדשה בעיר האבות".
ח"כ איילת שקד: "החלטה היסטורית וחשובה של שר הביטחון נפתלי בנט. כשרת משפטים עבדתי שנתיים לחלץ את הקרקעות מפלונטר משפטי בו הן היו תקועות שנים רבות, והשכונה חיכתה כשנה לאישור שר הביטחון. לפני כשנה, השגנו פריצת דרך משפטית שאישרה להפסיק את האחיזה של עיריית חברון ב"שוק", ולתכנן במקום שכונה יהודית גדולה. ההחלטה האמיצה של בנט תגדיל את היישוב היהודי ותפתח את עיר האבות".
ח"כ זנדברג יצאה נגד תכנון בניית השכונה היהודית החדשה בחברון: "מי שמקים שכונות יהודית בלב בירת האפרטהייד בישראל במקום לפרק אותן, הוא משיחיסט שפוגע במכוון בעתידה של מדינת ישראל. שכונה נוספת היא ניצחון לכהנא על פני ישראל".
עו"ד סאמר שחאדה שמייצג את עיריית חברון בראיון לרשת ב' על החלטת שר הביטחון לאשר תכנון שכונה יהודית במתחם השוק הסיטונאי בעיר: "לא קיבלנו הודעה רשמית על כך. זאת החלטה פוליטית גרידא. אנחנו נשתמש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו כדי להתנגד לתוכנית".
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה יוצא נגד בנייתה המתוכננת של השכונה היהודית בחברון: "650 חיילים שמאבטחים 800 מתנחלים באמצע עיר של 200 אלף פלשתינים - זה החזון המשיחי ומסוכן של הימין. המלחמה בשלום נמשכת".

תאריך:  01/12/2019   |   עודכן:  01/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכונה יהודית נוספת במתחם השוק בחברון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לפי נתונים פנימיים של צה"ל שנחשפו בעיתון הארץ, מספר המתגייסים בשנת הגיוס 2018 התגייסו 2,480 חיילים חרדיים בלבד    שר הביטחון אינו מפרסם את הנתונים כפי שמחייב החוק
מירב ארד
התייחס לפעולה נגד הג'יאהד האיסלאמי ואמר: "פעלנו נגד הג'יהאד האיסלאמי, זכותנו לפעול נגד כל גורמי הטרור, אבל לא הסרנו את האחריות של החמאס"
מירב ארד
בשנת 2018 דווח על 431 מקרים חדשים    בקרב המוסקסואלים יש ירידה ניכרת במספר מקרים חדשים    עליה נרשמה ב-2018 בקרב נשים בעיקר לא ילידות ישראל
איציק וולף
בית המשפט צפוי לקבוע היום האם ימומש מתווה שישאיר את אורתם סהר כעסק חי או שהחברה תתחיל הליך חדלות פירעון    דחיית המתווה תעלה לקבוצת יעקבי במחיקת השקעותיה באורתם
איציק וולף
מבני תעשיה מכרה, באמצעות חברה בת, שלושה מבנים תעשייתיים בצרפת    המכירה תלויה באי מימוש זכות סירוב ראשונה של העירייה המקומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il