X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יח"צ נתיבי ישראל]
דוח ה-OECD קובע:
לא לחכות עם אגרות הגודש עד שהתחבורה הציבורית תשתפר
אגרות גודש יסייעו בהפחתת גודש התנועה בישראל מיד הרווחים מאגרות גודש יכולים לסייע בהשקעה נוספת בתחבורה ציבורית הדגם הרצוי: חיוב ב-3 מעגלים סובבי ת"א או חיוב משתנה ב-1 ק"מ מסביב לעיר
הפקקים כאן כדי להישאר
בצלאל סמוטריץ'
כל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן, וכל ההתחלות קשות * שר התחבורה פורש את חזונו לגבי התחבורה הציבורית ועונה לטענות שעולות לגבי הנר"תים (נתיבים רבי-תפוסה) החדשים
לרשימה המלאה

ניסוי חדש לביטול הפקקים
עידן יוסף
שר התחבורה מחליט להקצות בשלושה צירים מרכזיים נתיבי תחבורה ציבורית בהם יוכלו לנסוע גם מכוניות בהן יש כמה נוסעים * "הגדלת מקדם המילוי תביא לביטול הפקקים"
לרשימה המלאה

עידן יוסף
חוכמת ההמונים תייצר פתרונות לגודש

עופר וולפסון
שר התחבורה: לא יוטלו אגרות גודש על הנהגים

ה-OECD פרסם (יום א', 1.12.19) דוח חדש העוסק בדרכים להפחית גודש תנועה בישראל. מומחה מהארגון הציג את הדוח בכינוס בתל אביב שיזמה פיוצ'ר מוביליטי (Future Mobility IL), מטרת הדוח היא לשתף עצות ודרכים יעילות לסיוע בפתרון בעיית הפקקים המחריפה בישראל.
דוח ה-OECD מספק תובנות ומסקנות בנוגע ליעילות של מערכת אגרות גודש. בנוסף מציג את האופן בו יישמו מדינות וערים שונות את השימוש באגרות הגודש, אשר הוביל להצלחות בהפחתת הגודש. על בסיס אלה הדוח מציע אפשרויות לעיצוב מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל.
המסקנה המרכזית מהדוח היא שמערכת אגרות גודש שמתוכננת היטב יכולה להקל על גודש קיים. שיפור התחבורה הציבורית במקביל ליישומה של האגרה יכול לסייע גם לצמצם את הגודש לטווח הארוך. הרווחים מאגרות גודש יכולים לסייע בהשקעה נוספת בתחבורה ציבורית. התשלום על השימוש צריך להיות מותאם לאפשרויות תחבורה שונות אותן רוצים לעודד כמו צוותאות (נסיעות שיתופיות) וחלופות אחרות לרכב כמו אופניים.
עיקרי מסקנות הדוח:
  • הגודש צפוי להחריף בשל הגידול באוכלוסיית ישראל ובהכנסת אזרחיה. הכלי היעיל ביותר הקיים לניהול הגודש הרב הוא אגרות הגודש.
  • ישנן שתי מערכות שיש לשקול כעת בישראל - חיוב בשלושה מעגלים סובבי תל אביב או חיוב בק"מ אחד מסביב לעיר שמחירו ישתנה בהתאם לגודש. אלה יכולים להוביל להפחתה ניכרת בגודש ולחיסכון בזמן.
  • יש לבחון טכנולוגיה מבוססת נווטן (GPS) כדי להגביר את היעילות וכדי לאפשר גמישות בעיצוב אגרות הגודש ובהטמעתן.
  • מערכת גבייה מתוכננת היטב תשפר את מצב הפקקים מיד, ובשילוב השקעה ופיתוח התחבורה הציבורית המצב אף ישתפר גם בטווח הארוך.
  • יש לשקול הטמעת אמצעים נלווים לאגרות הגודש. אלה יכולים לכלול שיפורים בטווח הזמן הקצר באיכות שירותי האוטובוס, אמצעים להקל על נסיעות שיתופיות (שמוגבלות היום בשל אסדרה על הרווחים של ישומונים לנסיעות שיתופיות) וכן שיפורים בתשתיות לאופניים. אמצעים נוספים כוללים מתן אישור לרשויות מקומיות לגבות מחיר גבוה יותר עבור חנייה והסרת פטורים והטבות שונות במס המעודדים כיום שימוש ברכב פרטי.
  • ההכנסות מאגרות הגודש יכולות להיות משמעותיות. הן יכולות לאפשר השקעה נוספת בתחבורה ציבורית. ההשקעה הכלכלית משמעותית בתחבורה ציבורית בישראל, וקישור בין הגבייה מהאגרות והתחבורה הציבורית יכול לסייע מאוד בשיפורה.
  • שימוש בהכנסות מהאגרות כדי לצמצם את המס על כלי הרכב הפרטיים עשוי לסייע בשיפור דעת הקהל הציבורית ובקבלת הציבור את המהלך, אך עלול לצמצם את תרומת אגרות הגודש לסביבה ולמרכיבים נוספים במדיניות ניידות. תוצאת מהלך זה תהיה הפחתת מס נטו עבור הנוסעים מחוץ לאזורים ובשעות בהן קיים תשלום עבור נסיעה באזורים עמוסים, אך לא עבור אלה שמשלמים את האגרה עבור הנסיעה.
  • ניתן להקל על קבלת המהלך בקרב הציבור ועל דעת הקהל הציבורית בנוגע אליו על-ידי שמירה על תקשורת פתוחה בין הציבור והקהילה העסקית וכן על-ידי שקיפות והסבר על מערכת הגבייה ועל הסיבות ליישומה.
"להפחית את הגודש בכ-50% בתוך שנתיים"
אלברו פריירה, מנהל בכיר, לימודי מדינות, המחלקה הכלכלית (OECD): "אגרות גודש עובדות אם הן מעוצבות ומתוכננות היטב ומלוות בחלופות שונות לרכב הפרטי וכן ההכנסות מהן מושקעות בשיפור התחבורה. בלונדון, במילאנו בסינגפור ובשטוקהולם אגרות הגודש הפחיתו באופן משמעותי את הגודש. ניו-יורק כרגע מתכננת תוכנית דומה גם כן. הדוח שאנחנו מציגים בוצע על-ידי מיטב מומחי ה-OECD בתחומי מדיניות מס, מדיניות סביבתית ומודלים של מדיניות תחבורה, מדיניות ציבורית וניתוח כלכלי. אנחנו מקווים שדוח זה יתרום תרומה משמעותית למחלוקת הציבורית בנוגע לפתרון בעיית הגודש הגוברת בישראל".
אורי יוגב, יו"ר פיוצ'ר מוביליטי: "הדוח חשוב מאוד ומחזק את המסר המרכזי שלנו - כדי לפתור את משבר הפקקים והגודש בישראל הממשלה חייבת להציג תוכנית כוללנית לשיפור התחבורה הציבורית, להחיל אגרות גודש, לפתוח את השוק לתחבורה שיתופית ולהשקיע בתשתיות אופניים. יישום מהלכים אלה יכול להפחית את הגודש בכ-50% בתוך שנתיים".

תאריך:  01/12/2019   |   עודכן:  01/12/2019
+המלחמה ההיסטורית נגד קווי חינם
08:10 02/12/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה הכריז מלחמת חורמה נגד קווים המסיעים נוסעים חינם, זה קרה לפני כ-20 שנה, אלא שאז היו המסיעים חרדים, והנסיונות להערים על החוק באופן שהשירות לא יוגדר כתחבורה ציבורית נתקלו ביד קשה

אפילו באגד התייאשו [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לחכות עם אגרות הגודש עד שהתחבורה הציבורית תשתפר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
במקום אגרות גודש
חבד ניק  |  2/12/19 05:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל משפרת את השירות לחיילים ומשדרגת את מערך ההיסעים אל קריית ההדרכה של צה"ל (עיר הבה"דים)    מוסיפה שתי הסעות חדשות מראש העין ומכפר סבא
עידן יוסף
ח"כ משה ארבל אומר כי גם אם אין מדובר ב"קו שירות" כעמדת משרד התחבורה, עדיין קיימות בידי השר סמכויות להגביל את תנאי הרישיון של רכב מנועי ציבורי    מקביל, שר הפנים דרעי אינו משיב לטענות בדבר חוסר סמכות המוקנית לו בחוק
עידן יוסף
סמוטריץ' מקדם קביעת תעריף לנוסעי האוטובוס בהתאם למקום העלייה לאוטובוס    רדיוס המרחק בקילומטרים יימדד באמצעות ישומון בטלפון הסלולרי
עידן יוסף
בשל עבודות חשמול הרכבת תנועת הרכבות בקו ב"ש-אשקלון-ראשל"צ-רעננה תופסק בין תחנות ת"א ההגנה ות"א סבידור מרכז    רכבות בקו זה יתחילו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנות יבנה ות"א ההגנה, ומצפון בתחנות ב"ב ות"א סבידור    השבוע: עבודות בבית יהושע ובנתניה
יצחק דנון
תובעת 3.3 מיליון שקל, בטענה שאגד לא מעבירה מזה שנים את חלקה במימון המסוף הסמוך לתחנת הרכבת תל אביב מרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il