X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הבחירות המרכזית מסוגלת להקדים את ההצבעה לכל היותר ב-15 יום, בשל השלבים הרבים הקודמים לבחירות והמצריכים עשרות ימי עבודה
▪  ▪  ▪
החוק לא השתנה מ-1969 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ועדת הבחירות המרכזית מוכנה לקצר את מערכת הבחירות לכנסת ה-23 - אם הבחירות אכן יוקדמו - ל-75 יום במקום 90 יום עד כה. עם זאת, הוועדה מבהירה שלא ניתן לקצר את ההליך עוד יותר. כל קיצור מחייב שינוי של חוק הבחירות לכנסת, בשלוש קריאות במליאה.
בהנחה שהכנסת תתפזר בשבוע הבא, אמורות הבחירות להתקיים ב-10.3.20 - אך זהו חג הפורים. לכן, הועלתה במערכת הפוליטית האפשרות להקדימן בשבוע ל-3.3.20. ועדת הבחירות מסרה, כי היא יכולה לקצר את ההליך בשבוע נוסף ולקיים את הבחירות ב-25.2.20 - אך לא מוקדם יותר. הבחירות מתקיימות תמיד ביום שלישי בשבוע, כדי למנוע חילול שבת לפניהן ואחריהן.
עד כה התנגדה ועדת הבחירות לכל קיצור של ההליך, הקבוע בחוק עוד משנת 1969. מצד אחד, ב-50 השנים שחלפו השתכללו כמובן בצורה דרסטית אמצעי התקשורת והתחבורה. מצד שני, באותה עת היו רק היו 3,395 קלפיות ו-1.8 מיליון בוחרים, לעומת 11,000 קלפיות ו-6.4 מיליון בוחרים. ההליך בעיקרו לא השתנה ועדיין מצריך הרבה מאוד עבודה ידנית.
הוועדה אומרת, כי את תקופת ההיערכות ניתן לחלק לארבעה פרקים, שכל אחד מהם חייב להסתיים לפני שיתחיל הפרק הבא - מה שיחייב עמידה קפדנית במיוחד בלוחות הזמנים. יש לזכור, כי מניין הימים בכל פרק הוא ימי עבודה בלבד, כך שברוטו יש צורך במספר גדול יותר של ימים. אפילו אם הוועדה תבקש לנצל את ימי שישי, מדובר בחודשי החורף בהם השבת נכנסת בשעה מוקדמת במיוחד.
הפרק הראשון כולל כעת 15 יום, במהלכם יש לשכור מבנים עבור שלוחותיה של הוועדה, לפרוס רשת תקשורת ומיחשוב ולגייס 1,000 עובדים. כמו-כן, יש להתחיל להדפיס את מעטפות ההצבעה והטפסים השונים. פרק זמן זה מיועד גם למי שמבקשים להקים מפלגות חדשות, ויהיה זה בלתי תקין לפגוע בהם על-ידי קיצור הזמן.
הפרק השני כולל 17 יום, ובו נבדקים מקומות הקלפיות, ומבוצעת ההיערכות להקמת הקלפיות בבתי סוהר, בתי חולים ושגרירויות ישראל בחו"ל. כמו-כן, מתחילה הוועדה לארוז את הקלפיות, והיא מגייסת ומכשירה רבבות מזכירי ועדות קלפי, סדרנים ומפקחים. שלב זה הופך כעת למורכב יותר, בשל התוכנית לצייד לפחות חלק מהם במצלמות גוף כדי למנוע זיופים.
הפרק השלישי והמשמעותי במיוחד הוא הגשת רשימות המועמדים, תיקון ליקויים ופסילת רשימות בידי ועדת הבחירות המרכזית. כל פסילה מועברת אוטומטית לאישור בית המשפט העליון, בהרכב של תשעה שופטים, ועליו להכריע בכך בתוך חמישה ימי עבודה. את התהליך הזה, החוזר על עצמו בכל מערכות הבחירות האחרונות, לא ניתן לקצר. רק לאחר מכן מאשרת הוועדה את הרשימות, האותיות והכינויים, וניתן להדפיס את פתקי ההצבעה. ריבוי הרשימות מחייב כיום להדפיס מאות מיליוני פתקים. באותו פרק זמן גם נשלחות ההודעות לבוחר.
הפרק הרביעי נמשך 16 ימי עבודה וכולל את אריזת פתקי ההצבעה, הדרכת 20,000 מזכירי הקלפיות (מזכירים וממלאי מקומם), וסיעות הכנסת היוצאת משבצות את 70,000 נציגיהן לקלפיות. שבועיים לפני יום הבחירות מתחילים תשדירי התעמולה, וכן תשדירים של הוועדה לעידוד ההצבעה.

תאריך:  04/12/2019   |   עודכן:  04/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבחירות לכל המוקדם ב-25 בפברואר 2020
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת Eme מניו-יורק תובעת 6.6 מיליון שקל מרפאל שטרית, בטענה שנטל את הכסף שקיבל ממנה לרכישת שעונים והשתמש בו לצרכיו
יצחק דנון
המשרד תובע 340,000 שקל ממנחם גורארי, שעמד בראש "ארגון ידידי אירופה בישראל", בטענה שלא שילם תמורת שירותים משפטיים
עידן יוסף
המערכת תנסה להתמודד עם העומס והסחבת בבתי המשפט באמצעות ניסוי, שבמסגרתו יימדד הזמן שנדרש לכל אחד מהשופטים לדון בתיק. הקלדניות ינהלו רישום באמצעות דוח    השופטים והקלדניות הביעו חוסר שביעות רצון מהמהלך
עידן יוסף
ברוב של 154 מול 72 החליט הפרלמנט לקבל את הצעת החוק אותה הציע חבר מפלגתו של מקרון להגדיר כפשע אנטישמיות גם תקיפה על-רקע איבה לציונות    אנטישמיות בצרפת: חולל בית עלמין יהודי ליד שטרסבורג
עידן יוסף
מועצת עיריית חיפה החליטה להסיר את ההצעה להפעיל את הכרמלית בשבת לאחר שהתברר כי אינה מוסמכת להחליט על כך במקום משרד התחבורה הנותן את הרישיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il