X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרי מרכז טאוב קובעים במחקרם כי מדיניות ההעדפה המתקנת שנקט המשרד לא הביאה עד כה לשינוי משמעותי החוקרים ממליצים על צעדים לשינוי המדיניות לצמצום אי-השוויון בחינוך בישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

10% בלבד מתקציב משרד החינוך מופנה לקידום אוכלוסיות חלשות - כך קובע מחקר חדש שמפרסם (יום ד', 4.12.19) של מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל.
אתמול פורסמו תוצאות מבחני פיז"ה לשנת 2018 מהם עולה כי הפערים בין התלמידים היהודים לערבים התרחבו משמעותית. המחקר שהתפרסם היום מצביע על כך שישנם פערים בהקצאת המשאבים בין שכבות חברתיות-כלכליות. עוד קובע המחקר כי מדיניות ההעדפה המתקנת שנקט משרד החינוך לא הביאה עד כה לשינוי משמעותי, אולם נראה כי הפערים במשאבים - בייחוד בין המגזר היהודי למגזר הערבי - מצטמצמים.
לנוכח הממצאים, מציעים חוקרי מרכז טאוב לשנות את שיטת התקצוב על-ידי הפעלת סל שירותים דיפרנציאלי לתלמיד, שהוא כלי משמעותי לקידום שוויון במערכת החינוך, מגיל הגן ועד לחטיבה העליונה. סל כזה, טוען במרכז טאוב, יאפשר לרכז את כל השירותים בידי משרד החינוך ולשנות את המצב הקיים היום, שבו רשויות מקומיות בעלות משאבים שונים וצרכים שונים משתתפות במימון החינוך באופן שווה.
חוקרי מרכז טאוב מסבירים כי אי-השוויון בהישגים השכלתיים בישראל קשור לאי השוויון הכלכלי בין משפחות עם ילדים בגיל הרך. התערבות בגיל הרך, בזמן שהמוח של הילדים גמיש מאוד, תצמיח תועלת גדולה הרבה יותר מהתערבות בגיל מאוחר יותר, ועשויה לצמצם את אי-השוויון בהישגים הלימודיים בין בני שכבות חברתיות שונות. החוקרים מציעים כמה צעדים, בהם הרחבת הנגישות והעלאת רמת הטיפול ואיכות החינוך במעונות היום ובמשפחתונים באמצעות הגדלת שיעור ההשתתפות במוסדות אלה; הקטנת היחס בין מספר אנשי הצוות למספר הילדים; והשקעה בהכשרה איכותית של מטפלות בגיל הרך.
מהמחקר עולה עוד כי הפרטה ובחירת הורים במערכת החינוך מגדילות את אי-השוויון. החוקרים מדגישים שיש לוודא כי מנגנוני הבחירה הקיימים אינם פוגעים במערכת הציבורית, וממליצים שבמקרים שבהם מופעלת בחירת הורים, על המדינה והרשות המקומית להבטיח שבתי הספר אינם גובים תשלומי הורים (שכן תשלומים כאלה מהווים חסם בפני תלמידים משכבות חלשות) ושהם אינם מתנים קבלה לבית הספר במבחני מיון או ראיונות אלא מתבססים על הגרלה במקרה של ביקוש יתר.
כמו-כן, ממליצים החוקרים להפוך את מבחני המיצ"ב למבחן המבוסס על מדגם מייצג של בתי ספר שיספק תמונת מצב של הישגים והיבטים חינוכיים וחברתיים אחרים, ויאפשר בחינת מגמות רב-שנתיות. איסוף נתונים כזה יפחית את הלחצים המופעלים על בתי הספר עקב פרסום הציונים, ויאפשר להתמקד בתהליכי שיפור אמיתיים.

תאריך:  04/12/2019   |   עודכן:  04/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 10% מתקציב משרד החינוך מופנה לקידום אוכלוסיות חלשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ועדת הבחירות המרכזית מסוגלת להקדים את ההצבעה לכל היותר ב-15 יום, בשל השלבים הרבים הקודמים לבחירות והמצריכים עשרות ימי עבודה
יצחק דנון
חברת Eme מניו-יורק תובעת 6.6 מיליון שקל מרפאל שטרית, בטענה שנטל את הכסף שקיבל ממנה לרכישת שעונים והשתמש בו לצרכיו
יצחק דנון
המשרד תובע 340,000 שקל ממנחם גורארי, שעמד בראש "ארגון ידידי אירופה בישראל", בטענה שלא שילם תמורת שירותים משפטיים
עידן יוסף
המערכת תנסה להתמודד עם העומס והסחבת בבתי המשפט באמצעות ניסוי, שבמסגרתו יימדד הזמן שנדרש לכל אחד מהשופטים לדון בתיק. הקלדניות ינהלו רישום באמצעות דוח    השופטים והקלדניות הביעו חוסר שביעות רצון מהמהלך
עידן יוסף
ברוב של 154 מול 72 החליט הפרלמנט לקבל את הצעת החוק אותה הציע חבר מפלגתו של מקרון להגדיר כפשע אנטישמיות גם תקיפה על-רקע איבה לציונות    אנטישמיות בצרפת: חולל בית עלמין יהודי ליד שטרסבורג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il