X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, תנהל מו"מ עם הבנקים לפתרון שתי הסוגיות שנותרו: חלקו של הבנק המאוחד בענף היהלומים והשלכות גידול אפשרי של מזרחי ל-20% מכלל המערכת
▪  ▪  ▪
הרביעי בגודלו במערכת

הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, החליטה שלא לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר ביטל את הווטו שהטילה על מיזוג בנק מזרחי-טפחות ובנק אגוד, על-ידי רכישת אגוד בידי מזרחי-טפחות. כך הודיעה (יום ג', 10.12.19) רשות התחרות לשני הבנקים.
הרשות תנהל כעת מו"מ עם הבנקים לפתרון שתי הסוגיות, שעל-פי קביעתו של השופט עודד שחם יש להסדיר: חלקו של הבנק המאוחד בענף היהלומים, וההשלכות על התחרות אם מזרחי-טפחות לבדו יהיה יותר מ-20% מהמערכת. הפתרון הסביר ביותר הוא הוראה למכור חלק מהפעילות בתחום היהלומים, ובדיקה נקודתית של ההשלכות אם וכאשר יגיע מזרחי-טפחות לרף זה. שחם הורה בחודש שעבר להלפרין להחליט עד 31.12.19 האם מזרחי-טפחות יוכל לרכוש את אגוד, לאחר שכאמור את החלטתה הקודמת, אשר מנעה את המיזוג.
מזרחי-טפחות הוא הבנק הרביעי בגודלו בישראל, ונסחר בשווי של 20.9 מיליארד שקל. בסוף ספטמבר השנה הסתכמו פקדונות הציבור בו ב-207.8 מיליארד שקל, והאשראי עמד על 202.6 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרוויח הבנק 1.4 מיליארד שקל. מזרחי-טפחות נמצא בשליטת ליאורה עופר ומשפחתו של מוזי ורטהיים.
בנק אגוד הוא השישי בגודלו במערכת, בפער ניכר מחמשת הראשונים. שווי השוק שלו הוא 1.3 מיליארד שקל והוא נמצא בשליטת ישעיהו לנדאו, שלמה אליהו ומשפחת לובינסקי. בסוף ספטמבר הסתכמו הפקדונות ב-31 מיליארד שקל, האשראי היה 25.5 מיליארד שקל והרווח הנקי עמד על 71 מיליון שקל.
בהחלטתה אשתקד קבעה הלפרין, כי המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות ובציבור בתחום הבנקאות הקמעונאית. עוד נקבע, כי קיים חשש סביר שכתוצאה מהמיזוג תיפגע באופן משמעותי התחרות גם בתחום מתן האשראי לענף היהלומים - בו פעילים במיוחד שני הבנקים.
פסק דינו של שחם נאסר לפרסום כמעט כולו, כדי לשמור על חשאיות הנתונים המסחריים של שני הבנקים. הותרה לפרסום רק החלטתו, ולפיה אין בסיס לקביעתה של הלפרין ולפיה המיזוג יפגע בתחרות בנוגע לסל השירותים הבנקאי, וזאת בהתחשב במאפייניו של בנק אגוד ובקשיים העומדים בפניו. לדברי שחם, אין יסוד להגדרת השוק עליה התבססה הלפרין ומתעוררים קשיים בניתוח שלה לגבי מעבר לקוחות בין הבנקים.
לעומת זאת, יש יסוד לקביעתה של הלפרין לגבי התחרות בענף היהלומים, ולכן היא נדרשה לבחון האם ניתן לפתור בעיה זו על-ידי הצבת תנאים לאישור המיזוג. היה עליה להתייחס גם לשאלה, האם נותר בעינו החשש עליו הצביעה, לפגיעה בתחרות אם סך נכסיו המאזניים של מזרחי-טפחות יתקרב ל-20% מסך הנכסים במערכת.

תאריך:  10/12/2019   |   עודכן:  10/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיזוג מזרחי-טפחות ואגוד יוצא לדרך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ברקת שלח מכתב לראש העיר חיפה, וקרא לה לחזור בה מהחלטתה לסגור את בתי הספר בעיר בפני תלמידים מהעדה הדרוזית    השר קרא תקף את ההחלטה וכינה אותה "החלטה גזענית שאין לה מקום בשום מקום בעולם"
מירב ארד
אל-על תפעיל 3 טיסות ישירות, ללא חניית ביניים, למלבורן, אוסטרליה    מחיר כרטיסי הטיסה (הלוך ושוב) החל ב-1,199 דולר
איתמר לוין
חברי הסיעה בוועדת המשפטים צפויים להמליץ היום על כתב אישום רזה יחסית: ניצול לרעה של כוח המשרה ביחסים עם אוקראינה ושיבוש חקירת הקונגרס בפרשה
איציק וולף
מסביבת ראש הממשלה נמסר כי אם יוחלט על בחירות כלליות יתקיימו פריימריז לראשות הליכוד ונתניהו ינצח בהן    סער: נקיים מערכת בחירות חיובית, מכבדת ונקיה בה אציג תוכניות ועמדות ברורות בכל תחומי המדיניות
איתמר לוין
אוחנה: ההיכל יחל לפעול בתחילת פברואר הבא ויקלוט חלקים מבית משפט השלום בתל אביב, את בית המשפט לתעבורה בעיר ואת בית הדין האיזורי לעבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il