X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתקופת הפגרה תפעל ועדת הסכמות שתורכב משני חברי כנסת - חבר מסיעת כחול לבן וחבר מסיעת הליכוד הממשלה תהיה רשאית לדרוש את כינוס המליאה בתקופת הפגרה
▪  ▪  ▪
מושב אחד בלבד לכנסת ה-22 [צילום: פלאש 90]

הכנסת ה-22 מסיימת היום את מושב החורף, שהיה גם המושב היחיד שלה, והחל ממחר תצא לפגרת בחירות עד לכינונה של הכנסת ה-23 לאחר הבחירות שיתקיימו ב-2 במרס 2020.
בתקופת הפגרה תפעל ועדת הסכמות שתורכב משני חברי כנסת - חבר מסיעת כחול לבן וחבר מסיעת הליכוד. הממשלה תהיה רשאית לדרוש את כינוס המליאה בתקופת הפגרה. הממשלה רשאית גם לבקש כי יובאו לדיון במליאה הצעות חוק. בנוסף, 25 חברי כנסת יהיו רשאים לדרוש את כינוס המליאה בתקופת הפגרה, רק לדיון בהצעות לסדר היום.
יתר הוועדות תהיינה רשאיות לקיים דיונים רק באישור מראש של ועדת ההסכמות. שלוש ועדות משנה של ועדת החוץ והביטחון יהיו רשאיות לקיים ישיבות באישור מראש של יו"ר ועדת החוץ והביטחון ושל יו"ר הכנסת, ללא אישור ועדת ההסכמות.
הוועד המסדרת שהתכנסה לדון במועדי פגרת הכנסת, הפכה לסוערת, עקב הודעת יו"ר הוועדה, ח"כ אבי ניסנקורן, כי אם ראש הממשלה יגיש לכנסת בקשת חסינות, בכוונתו להקים ועדת כנסת בתקופת בפגרת הכנסת, ולדון בבקשת החסינות.
"אנחנו לא דנים היום בהקמת ועדת הכנסת. אני לא יודע אם ראש הממשלה יגיש בקשת חסינות. אולם לא יהיה מצב שהחתול שומר על השמנת. מי שרשאי לקבוע אם תקום ועדת הכנסת, זו הוועדה המסדרת שמייצגת את הרכב הכנסת. אם הוועדה המסדרת תחליט ברוב להקים ועדת הכנסת, היא תוכל להקימה ולדון בחסינות ללא ווטו של יו"ר הכנסת או של ועדת הסכמות. לא אסכים למצב שלא נוכל להקים ועדת כנסת אם יהיה צורך בכך", אמר.
ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) שהתנגד באופן נחרץ לנוסח ההצעה המתוקן, טען מנגד כי אין תקדים לכן שוועדה המסדרת תתכנס בפגרת בחירות ללא כל מגבלה וללא הסכמת ועדת ההסכמות.
הדיון הפך לסוער ובמהלך הסערה יו"ר הוועדה הוציא מהדיון את ח"כ זוהר. בתגובה, ח"כ זוהר קרא לכל חברי הכנסת מהקואליציה לצאת מהדיון. לאחר זמן מה, יו"ר הוועדה השיב את ח"כ זוהר לאולם והדיון חודש.
לאחר ששב, ח"כ זוהר הוסיף וטען כי כאשר הוא עצמו כיהן כיו"ר הוועדה המסדרת, אם מישהו רק היה מעז לשנות פסיק מהצעת ההחלטה שמונחת על השולחן, הייתה קמה זעקה. "אמרו פה פעמים רבות, לא משנים כללי משחק תוך כדי משחק. הכנסת פוזרה ואימון הציבור אבד בה. הממשלה ממשלת מעבר וכך גם הכנסת, כנסת מעבר ואין לה סמכויות כמו שהיו לה לפני הפיזור. מה שאתה עושה פה ירשם בהיסטוריה. אתה דורס את הדמוקרטיה זה ירשם על שמך", טען.
היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הבהיר בדיון כי הייעוץ המשפטי של הכנסת עומד מאחורי נוסח הצעת החלטה שהועברה לחברי הכנסת וכי הוא ממליץ לוועדה לאשר את הנוסח ללא עריכת שינויים בו. לעניין האפשרות להכפיף את הוועדה המסדרת או ועדת הכנסת לאישורה של ועדת ההסכמות לצורך קיום ישיבות בתקופת פגרת הבחירות - היועץ ציין כי ועדת ההסכמות כמעט אף פעם לא הייתה רלוונטית לעניין כינוס ועדת הכנסת או הוועדה המסדרת. הגורם הרלוונטי בעניין זה הוא יושב-ראש הכנסת, שבהתאם להחלטות קודמות היה הגורם המאשר לצורך כינוסן של הוועדות. הסיבה לכך היא שהשיקולים של יו"ר הכנסת הם שיקולים ממלכתיים ולא רק פוליטיים-מפלגתיים. לכן הציע היועץ המשפטי לדבוק בהסדרים שהכנסת נוהגת לפיהם שנים.
בעניין שאלת עצם הקמתה של ועדת הכנסת בתקופת הבחירות, אמר היועץ כי מבחינה משפטית אין מניעה מלעשות זאת. אולם, השאלה שמעניינת את חברי הכנסת היא אחרת - האם ניתן לקיים דיוני חסינות בתקופה זו? על כך השיב היועץ המשפטי כי מדובר בנושא מורכב מאוד מבחינה משפטית שיש לו שיקולים לכאן ולכאן, וככל שיעלה הצורך להכריע בעניין זה תגובש חוות דעת שתפרוש את מכלול השיקולים האמורים.
בתום הדיון נערכה הצבעה וההצעה אושרה. הצעת ההחלטה לא שונתה בדיון החוזר. (רביזיה) כאות מחאה, חלק מחברי הכנסת לא השתתפו בהצבעה השנייה.

תאריך:  15/12/2019   |   עודכן:  15/12/2019
+ח"כ שרן השכל הודיעה שתתמוך בסער
20:53 15/12/19  |  עידן יוסף

ח"כ שרן השכל (ליכוד): "אחר הצהריים נפגשתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה מלב אל לב, והודעתי לו כי בכוונתי לתמוך בח"כ גדעון סער בבחירות המקדימות שיתקיימו בסוף החודש".

+סער יחליש מאוד את הליכוד,
אך יחזק מעט את גוש הימין
20:51 15/12/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחו של הליכוד יפחת בארבעה מושבים אם יעמוד גדעון סער בראשו, אך הימין יתחזק במושב אחד בלבד  ▪  הישארות נתניהו בזירה עשויה להביא לכך שהבית היהודי והאיחוד הלאומי לא יעברו את אחוז החסימה

סער. מתקשה לסחוף את הח"כים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מדוע אוותר על הביקור בקלפי
19:52 15/12/19  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

מוזר עד כמה נתניהו, הפוליטיקאי המיומן ביותר כאן, וגנץ, רמטכ"ל לשעבר, הניחו לליברמן לעשות כאוות נפשו למען מפלגתו, במסווה של הטפה לממשלת אחדות. מצב השוויון, כמעט, בין שני הגושים, אפשר לו להידחק בין שני ההרים, ולהפיק רווח פוליטי

התפזרות הכנסת ה-22 [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+נדחו העתירות נגד הסדרה 'ימי בנימין'
18:31 15/12/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה את עתירתו של ח"כ גדעון סער נגד שידור סדרת הכתבות על חייו של בנימין נתניהו  ▪  "העותרים לא הצביעו על מקור סמכותו של יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית לתת את צו המניעה המבוקש"

לא הצביעו על הסמכות לצו מניעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת יוצאת ממחר לפגרת בחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האויר היום צח נקי וטהור יותר
רננה  |  16/12/19 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דניאל דורון
לשבחך יאמר ח"כ לפיד, שאתה נוהג להיוועץ עם ילדיך בעניינים חשובים. תצטרך לעמול קשה כדי להסביר להם מה גרם אצלך ללקוי מאורות כזה, לאבוד טוטלי של שקול הדעת בעת סכנה נוראה לישראל, לנכונות לסכן את חיינו רק כדי להשיג הישגים פוליטיים
יצחק מאיר
הציונות הדתית אין לה מפלגה    היום מכל מקום, אין לה    הציונות הדתית היא משנה חברתית, תנועה של תורה ועבודה ודרך ארץ ומדע, שהצטרפה אל מחוללי הציונות המדינית מתוך אמונה כי כינון ריבונות יהודית בארץ ישראל, היא מצוות עשה המחייבת את כלל ישראל
בעז שפירא
האם אין פירוש התמיכה בגדעון סער בעת הזו משום שיתוף פעולה עם השמאל המבקש להדיח את "ראש ממשלת הימין"? האם זהו העיתוי הנכון לעסוק בחילופי הנהגה במפלגת הליכוד, תהליך שיתרחש ממילא בדרך הטבע ברבות הימים?
דן מרגלית
אני משווה את מצב האומה מול ביבי כבהליך של פדיון שבויים    מדינת ישראל היקרה והאהובה על הרוב המכריע של אזרחיה נלקחה בשבי
יבגני פטישמן
שיטת הממשל הישראלית הוכיחה פעם אחר פעם את אי-היציבות המובנה בה; התיקונים שניסו להכניס בה לאורך השנים לא רק שלא הועילו, אלא רק הזיקו    הגיע הזמן להחליף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il