X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה, השר לשת"פ אזורי, שר האוצר ושר הפנים להשקעה בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל לתוכנית לפיתוח ולהעצמת היישובים הדרוזים והצ'רקסים לשנת 2020
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

הממשלה אישרה (יום א', 29.12.19) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי להשקעה בהיקף של למעלה מ-200 מלש"ח לתוכנית לפיתוח ולהעצמת היישובים הדרוזים והצ'רקסים לשנת 2020.
בתום ישיבת הממשלה נועדו רה"מ נתניהו והשר הנגבי עם נציגי ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות ועדכנו אותם על החלטת הממשלה ובפרטי התוכנית. ראשי הרשויות הודו לרה"מ נתניהו ולשר הנגבי על אישור התוכנית.
בפגישה עם ראשי הרשויות אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו העברנו היום בממשלה יחד עם השר צחי הנגבי את ההחלטה על המשך תוכנית הפיתוח במגזר הדרוזי. זה עכשיו מימון-גישור לקראת חידוש תוכנית החומש שהביאה כל כך הרבה ברכה, ועוד תביא בהמשך עוד המון ברכה".
התוכנית מהווה המשך להחלטת הממשלה 959 (מיום ה-10.01.2016), לפיתוח והעצמת היישובים הדרוזיים והצ'רקסיים לשנים 2019-2016, בסך של כ-2.2 מיליארד שקל. תוכנית הגישור מבקשת לשמר את עיקרי תוצרי החלטה 959, ואת הישגי התוכנית הרבים בתחומים השונים. ההחלטה היום נותנת מענה מיידי לצרכים הדחופים של היישובים, בין היתר, במניעת פיטורי עובדים, הקצאת משאבים והמשך קידומן של תוכניות הפיתוח. התוכנית תביא לחיזוק הרשויות ותסייע לפעילותה של המנהלת לפיתוח כלכלי-חברתי ביישובים הללו, האחראית על יישום התוכנית והפועלת כזרוע הביצועית של המשרד לשיתוף פעולה אזורי.
בשנים האחרונות פעלה המנהלת ליישום התוכנית ולקידום והעצמת האוכלוסייה הדרוזית והצ'רקסית בתחומי החינוך, תשתיות, חברה, תעסוקה, פנאי ועוד, וכן לשיפור תהליך הבקרה והמעקב מול משרדי הממשלה השונים, ומידת השקיפות אחר ביצועי הממשלה בקשר עם החלטות המיועדות לטיפול ביישובים אלו. כעת תאפשר התוכנית לשמר את הרצף הביצועי ולהתכונן בהתאם לתכנון וליישום, בהמשך, של התוכנית הרב-שנתית לפיתוח ביישובים הללו, בשנים 2024-2020.
ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בצעד הזה אנחנו ממשיכים את תוכניות הפיתוח והעצמה שביצענו בשנים האחרונות במגזר הדרוזי בחינוך, בתעסוקה, בבריאות, בתשתיות ובדיור. היעד הוא אחד: להמשיך לצמצם את הפערים בקרב אחינו הדרוזים והצ'רקסים ולהביא לשילובם המלא בכלכלה ובחברה בישראל".
הנגבי אמר: "אני מודה לראש הממשלה שפעל בדחיפות להביא את הצעתי לדיון בישיבת הממשלה, מתוך הכרה בצרכים החיוניים והדחופים של החברה הדרוזית והצ׳רקסית. החלטת הממשלה היום ממשיכה את התנופה במשימה של סגירת הפערים שנוצרו בישובים הדרוזים והצ׳רקסים מזה עשרות שנים. משרדי מופקד על יישום תוכניות פיתוח אלה, ועושה מלאכה חשובה זו בצוותא עם משרד האוצר וכל יתר משרדי הממשלה. נמשיך לממש את אחריותנו זו, מתוך מחויבות אמת לאחינו הדרוזים והצ’רקסים, שהינם חלק בלתי נפרד מן ההוויה של החברה הישראלית״.

תאריך:  30/12/2019   |   עודכן:  30/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
200 מיליון שקל לישובי דרוזים וצ'רקסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איתמר לוין
מספר הצעות החוק הפרטיות הגיע בכנסת ה-20 לשיא של 5,997    ועדת השרים לחקיקה בראשותה של שקד דנה ב-2,146 מתוכן - אך דחתה את הדיון בשני שלישים מהן ולא גיבשה עמדה
עידן יוסף
הממשלה החליטה על קידום עבודת מטה בתחום תשתיות המידע והטכנולוגיה בלמ"ס ובמשרדי הממשלה לטובת שיפור המדיניות הממשלתית כמבוססת נתונים, ביצוע הערכת אפקטיביות לתוכניות ממשלתיות וחיזוק הסטטיסטיקה הרשמית של ישראל
עידן יוסף
היועץ המשפטי לממשלה קובע כי מאחר שלא הוצגה על-ידי ראש המל"ל כל תשתית המבססת דחיפות או צורך חיוני בקבלת ההחלטה בעיתוי זה דווקא, אין מקום להחליט על הקמת ישוב חדש ימים ספורים לפני הבחירות
איתמר לוין
הכנסת תתבקש לאשר אותו מחר כדי שיופעל כבר בבחירות בשבוע הבא - אך ייתכן שבג"ץ יעכב אותו בשל עמדתם הנחרצת של מנדלבליט ומלצר
עידן יוסף
שר התחבורה קורע את המסיכה מעל השביתות ברכבת ישראל ומתחייב לחוק בוררות חובה בשירותים חיוניים שישים סוף לשביתות    "עיצומים פליליים ואזרחיים כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזויפות ושאר תרגילים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il