X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
שקיפות בחישוב מחיר הנסיעה?
מבנה תעריפים חדש בענף המוניות
מחיר הנסיעה במונית על-פי המבנה החדש יחושב על-פי שלושה מרכיבים עיקריים: מחיר התחלתי, מחיר בגין מרחק ומחיר בגין זמן הנסיעה תבוטל התוספת בגין הובלת מטען יד של הנוסע מחיר הנסיעה ההתחלתי: כ-10.5 שקלים
הלזו ייקרא שקיפות?
"מגבירים את השקיפות בענף המוניות" אומר משרד התחבורה בבואו לתאר את מבנה התעריפים החדש ש"יאפשר לנוסע לאמוד מראש את עלותה". האמנם? דווקא המחירון הקיים הוא זה שמאפשר לדעת מראש את מחיר הנסיעה, וביטולו יפגע באפשרות לדעת מראש את מחיר הנסיעה.
עד היום היה נוסע יכול לבחור האם לשלם עבור נסיעה בין-עירונית על-פי מונה או על-פי מחירון. אם בחרת לשלם על-פי המחירון, יכולת לדעת מראש מה המחיר המדויק של הנסיעה. אולם מהיום התשלום הוא רק לפי מונה כך שאין לנוסע אפשרות לדעת מראש מה יהא מחיר הנסיעה.

מבנה מחירים מעודכן בענף המוניות. למרות מחאת נהגי המוניות, מ-1 בינואר 2020 ייכנס לתוקף מבנה תעריפים חדש בענף המוניות, שלדברי משרד התחבורה יגביר את השקיפות בחישוב מחיר הנסיעה במונית, יאפשר לנוסע לאמוד מראש את עלותה, בהתאם לזמן ומרחק הנסיעה וישקף בצורה נכונה יותר את העלויות לנהג המונית.
השינוי המבני בענף המוניות גובש לאחר עבודת מטה מעמיקה שניתחה את מבנה ההוצאות וההכנסות בענף המוניות, תוך שמיעת כל הגורמים הנוגעים בדבר לרבות ארגוני נהגי המוניות. המבנה החדש כולל את ההתאמות הנדרשות, לאחר שלפני כשלוש שנים (נובמבר 2016) הופחתו מחירי הנסיעה במוניות ב-10.9%, בהתאם לסל התשומות שהיה בתוקף.
על-פי המבנה החדש, מחיר הנסיעה במונית יחושב על-פי שלושה מרכיבים עיקריים: מחיר התחלתי, מחיר בגין מרחק ומחיר בגין זמן הנסיעה, וכן תוספות דוגמת הזמנת מונית בטלפון. במסגרת שינוי מבני של תעריפי הנסיעה במונית שגובש על-ידי משרדי האוצר והתחבורה, יעלו התעריפים בנסיעות העירוניות ואילו בנסיעות הבין-עירוניות התעריפים יוזלו, ויבוטל המחירון הקבוע שהיה נהוג עד כה.
ההתייקרות בתעריפים העירוניים נובעת בין השאר כתוצאה מהוספת תעריף 3 שיחול בימים ובשעות בהן היצע הנסיעות נמוך מהביקוש ולכן קיים קושי להזמין מונית. זאת, במטרה לייצר תמריץ כלכלי להגדלת היצע המוניות בשעות אלה ולתת פיצוי הולם יותר לנהג בגין הזמן והמרחק.
עד היום הונהגו בענף המוניות שני סוגי תעריפים: תעריף יום ותעריף לילה. תעריף יום (תעריף 1) מונהג מהשעה 05:30 בבוקר ועד 21:00 בערב ותעריף לילה (תעריף 2) בין השעות 21:00 בלילה עד 06:00 בבוקר למחרת וכן בסופי שבוע ובחגים.
מחיר הנסיעה ההתחלתי במונית הופחת ועומד על 10.48 שקלים בכל הארץ (למעט אילת), לעומת 12.40 שקלים כיום. כמו-כן, תבוטל התוספת בגין נוסע שלישי ורביעי שעומדת על 5 שקלים. מינואר 2021, תבוטל גם התוספת בגין הובלת מטען יד של הנוסע, העומדת כיום על 4.40 שקלים.
מבנה התעריפים החדש מחליף את המבנה הקיים, המתבסס על שקלול זמן ומרחק, כאשר בכל רגע נתון המונה מחייב בגין זמן או מרחק בלבד ולא על שני הרכיבים במקביל, בהתאם למהירות הנסיעה בפועל, נוסחה שלדברי המשרד אינה מאפשרת שקיפות ותחרות על בסיס אומדני זמן ומרחק בסיסיים. בנוסף נקבע סל תשומות חדש לעידכון תעריפי הנסיעה במוניות המשקף נכונה את מבנה ההוצאות הכרוכות בהפעלת המונית לצורך מתן השירות.
התעריפים החדשים כוללים גם עידכון שוטף בשיעור של 0.8%, בהתאם לשינויים שחלו בסל התשומות, מינואר 2018 ועד ינואר 2019. כמו-כן, נקבעה תקופת היערכות בת שלושה ימים (עד 3 בינואר) במסגרתה יוכל כל נהג מונית, שטרם עדכן את המונה שברשותו, לגבות מחיר נסיעה בהתאם לתעריפים הקודמים. מ-4 בינואר, מבנה התעריפים החדש יחייב את כל נהגי המוניות והמחירונים יבוטלו.

תאריך:  31/12/2019   |   עודכן:  01/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
דירקטוריון חברת יפה נוף אישר את סיום העסקתו המנכ"ל אבישי כהן    הפרישה בין השאר ברקע דוח חמור של מבקר העירייה ופרשת השחיתות בה נקשר שמו    מסתמן: יפה נוף תמוזג עם נתיבי איילון
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסכום כולל של 1.6 מיליון שקל על חברת האוטובוסים אפיקים    המשיכה להשתמש באוטובוסים מתקן זיהום אוויר נמוך ומיושן, בניגוד להוראות המשרד
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הדתה? שימו לב לכפייה החילונית    דרושים מבדקי אישיות לרישוי נהיגה
עידן יוסף
בימי החנוכה מתוגברת תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ וכן מתוגברות תחנות רבות ובהן תחנת ת"א האוניברסיטה הסמוכה למרכז הירידים    לאור אירועי החג הרבים צפוי גודש משמעותי בכלל הרכבות בדגש על תחנות ת"א האוניברסיטה ות"א השלום
עידן יוסף
שר התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל חנכו את מרכז התחבורה הציבורית המתקדם מרכזית המפרץ בחיפה    לצד בניית הגשר, שודרגו רציפי התחנה והוארכו בכ-130 מטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il