X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישיבת ראשי המחנה הלאומי [ארכיון]
נתניהו בשיחות סגורות:
"מימין לליכוד צריך רשימה אחת"
כך דווח בישראל היום דעתו של נתניהו מנוגדת לדעת מקורביו, אולם ראש הממשלה סבור שאסור לקחת סיכון שאחת ממפלגות הימין שוב לא תעבור את אחוז החסימה • הבעיות: פערים אידיאולוגיים בין בנט ושקד לבין בן גביר, ומתיחות אישית בין סמוטריץ' לרב פרץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא לאחרונה בשיחות סגורות בעד התמודדות ברשימה אחת לכנסת, של כל המפלגות שנמצאות מימין לליכוד - כך מדווח (יום ד', 1.1.19) ישראל היום. דעה זו מנוגדת לדיווח כאילו אין בכוונת נתניהו להתערב בהרכבי הרשימות שמימין לו וכאילו לדעת נתניהו עדיפות שתי מפלגות מימין לליכוד, עמדה המנוגדת לעמדת חלק ממקורביו. על-פי אותם מקורבים, שתי מפלגות מימין לליכוד ממצות טוב יותר את מאגר המצביעים של הימין, ומגדילות את הסיכוי להגיע ל-61 מושבים.
אולם נתניהו אמר לאחרונה לבכירים בימין כי דווקא מוטב שתהיה התמודדות ברשימה מאוחדת, שכן כך לא תהיה סכנה שאחת מהרשימות לא תעבור את אחוז החסימה. בבחירות לכנסת ה-21 הימין התמודד בשני ראשים, אך מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט לא עברה את אחוז החסימה. הלקח הופק, ובבחירות לכנסת ה-22, התמודדה רשימת ימינה, שכללה את בנט, שקד, פרץ וסמוטריץ', אך זו השיגה שבעה מושבים בלבד, בין היתר משום שאיתמר בן גביר רץ לבדו והביא לאובדן של כשני מושבים.
נתניהו וגם גורמים אחרים בימין סבורים כי הדרך הבטוחה ביותר היא התמודדות ברשימה אחת של כלל המפלגות מימין לליכוד, שתכלול את כלל השחקנים, ובכללם בנט ובן גביר. בשלב זה לא ברור כיצד הדבר ייעשה, שכן בין הצדדים יש פערים רעיוניים ופוליטיים משמעותיים. כמו-כן ישנה מתיחות אישית בין יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לבין פרץ ובן גביר. בשלב זה לא ברור האם ניתן יהיה למצוא גשר שיוכל לחבר בין בנט ושקד לבין בן גביר.

תאריך:  01/01/2020   |   עודכן:  01/01/2020
+זכאי לחסינות מהותית; לא חקרו את כבל,
לבני ולפיד; משפט יפגע בתפקוד הכנסת
22:39 01/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

טוען שמעשיו הנוגעים לתיק 2000 ולתיק 1000 נעשו במסגרת תפקידו כחבר כנסת ולכן מבססים עילה לחסינות מהותית  ▪  מציין את קשרי איתן כבל, ציפי לבני ויאיר לפיד עם נוני מוזס  ▪  הודיע: אזמן עדים במסגרת הליך בקשת החסינות

נתניהו. "תודעה ציבורית כוזבת" [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]
+ח"כ ניסנקורן: נתניהו - אויב הדמוקרטיה הישראלית
20:51 01/01/20  |  איציק וולף

ו״ר הוועדה המסדרת של הכנסת ויו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן, טען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפך הערב לאויב הדמוקרטיה הישראלית.
בתגובה להצהרת נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא קורא ליו״ר הכנסת לכבד את מעמדו הממלכתי ולאפשר את כינוסה של הוועדה המסדרת. "עלינו להקים את ועדת הכנסת כדי לדון באופן מיידי בבקשת החסינות. כנסת ישראל היא לא עיר מקלט", טען.

+ליברמן: נצביע פה אחד נגד חסינות לנתניהו
20:48 01/01/20  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על הודעת ראש הממשלה בדבר כוונתו לבקש חסינות מן הכנסת וכתב בדף הפייסבוק שלו כי עכשיו ברור מעבר לכל ספק כי כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות.
"עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם הוא הולך לישון. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו. אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליצית חסינות. אנחנו, "ישראל ביתנו", לא נהיה חלק מקואליצית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו", הצהיר.

+המחנה הדמוקרטי מחתימה ח"כים כדי לכנס את מליאת הכנסת
19:36 01/01/20  |  עידן יוסף

סיעת המחנה הדמוקרטי החלה בהחתמת ח"כים לצורך קיום דיון בנושא החסינות בנוכחות ראש הממשלה. יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ מסר: "חברי הכנסת, שרי הליכוד, יו"ר הכנסת ו'השותפים הטבעיים' שבעבור כיסא מוכרים את המדינה ייזכרו כמי שנתנו ידם להשחתת שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית. המחנה הדמוקרטי ייאבק בכל דרך על מנת לאפשר את העמדתו של הנאשם נתניהו לדין".

+בני גנץ ימסור הצהרה מיד אחרי נתניהו
18:40 01/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, צפוי למסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:15 בכפר המכבייה. ההצהרה תואמה כך שתימסר אחרי הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו.

+כחול לבן פרסמה שלטי חוצות עם ציטוט מנתניהו
18:27 01/01/20  |  עידן יוסף

כחול לבן פרסמה שלטי חוצות שבהם הכתב: "חסינות? מה?! מה פתאום!", ציטוט מדברי ראש הממשלה לקרן מרציאנו בראיון לפני הבחירות הקודמות.

+דוד ביטן מתלבט אם לקבל לידיו את תיק החקלאות
18:24 01/01/20  |  עידן יוסף

נתניהו כבר הציע לדוד ביטן את תפקיד שר החקלאות לפני שבוע. ביטן מתלבט, האם נכון עבורו להיכנס לתפקיד שר כשכתב האישום בדרך ו"למשוך אליו אש" מצד התקשורת. גורמים בליכוד אמרו כי אין היגיון להיכנס לתפקיד כשככל הנראה בעוד כמה חודשים ייאלץ להתפטר עם הגשת כתב אישום (ערוץ כנסת).

+נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:00
18:20 01/01/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 במלון אוריינט בירושלים. נראה שבהכרזה זו יכריז על החלטתו בנושא החסינות.

+אדלשטיין מעכב כינוס הוועדה המסדרת לעניין חסינות נתניהו
16:52 01/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מסתמן כי בסביבות השעה שמונה בערב יודיע נתניהו על בקשתו לחסינות  ▪  נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת לכינוס הוועדה, הודיע לו יו"ר הכנסת כי בתחילת השבוע ייפגש עם יועמ"ש הכנסת  ▪  גרמן: אדלשטיין שכח שהוא מחויב לכל חברי הכנסת

אדלשטיין. משוכה שצריך לעבור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"תם פרק הזמן בו נתניהו יכול לבקש חסינות"
15:22 01/01/20  |  עידן יוסף

עו"ד שחר בן מאיר שלח מכתב ליועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, לפיו מניין 30 הימים שניתנו לראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, להגשת בקשת החסינות מכנסת ישראל החל ב-2 בדצמבר ותם ב-31 בו. עקב האמור, לא עומדת לו הזכות לבקש חסינות. עוד הוסיף בן מאיר כי אם תתקבל החסינות, הוא יעתור לבג"ץ בנושא (חדשות הסקופים).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
מסתמן כי בסביבות השעה שמונה בערב יודיע נתניהו על בקשתו לחסינות    נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת לכינוס הוועדה, הודיע לו יו"ר הכנסת כי בתחילת השבוע ייפגש עם יועמ"ש הכנסת    גרמן: אדלשטיין שכח שהוא מחויב לכל חברי הכנסת
קובי אפללו
מישהו חייב לעצור את זה לפני שיהיה מאוחר מידי    הם דורשים שהימין יחליף את נתניהו והימין חייב לדרוש שהם יחליפו את בני באג
מירב ארד
יו"ר האיחוד הלאומי, הציין כי וא לא מאמין שמפלגתו תתמודד בבחירות ללא חיבורים    בן-גביר בתגובה: "ההתנשאות הביאה את הכשלון בפוליטיקה של הציונות הדתית"
מרדכי ליפמן
עשור הולך ועשור בא    באו תוצאות הפריימריז והראו כי נתניהו שמר על כוחו ואף הגדיל אותו. רה"מ זכה בניצחון סוחף    הוא אף מצא לנכון להבטיח: "אוביל את הליכוד גם לניצחון גדול בבחירות"
איתן אראל
ככל שכנסת ישראל וממשלת ישראל הנבחרות לא תפעלנה, באמצעות הגופים הממוּנים על ידן, ולא תפעלנה את סמכותן הלכה למעשה לא יתרחש השינוי הרצוי והנדרש בכיוון הפרדת הרשויות והתנהלות דמוקרטית כהלכה, על-פי רצון הבוחר!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il