X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה על העיכוב ברפורמת מוניות השירות:

"זה כמו לעבור ממכולת לרשת מרכולים"

ועדת הכספים האריכה את רישיונות המפעילים הקיימים רק כמחצית מהמכרזים הושלמו, ורק אשכול אחד מתוך 20 פועל בפועל : מתוך עשרה זוכים במכרזים, אחד פרש, שניים לא עמדו בדרישות, ונאלצנו לבטל"
▪  ▪  ▪
מונית שירות

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 6.1.20) תיקון להצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, המבקשת לתקן את פקודת התעבורה בעניין הארגון-מחדש במוניות השירות, שאושר ב-2018, ובכך לאפשר למפעילים הקיימים להמשיך לתת שירות עד ה-31 בדצמבר 2020, באשכולות בהם עדיין לא הושלמו הליכי המכרז ועד אשר יסתיימו אותם הליכים שמנהל משרד התחבורה.
במהלך הדיון, וברקע ביקורת מצד חברי הוועדה על הימשכות ההליכים, הציגו נציגי משרד התחבורה כי קיימים חסמים רבים, כי בחלק מהמכרזים נאלצו לצאת למכרזים חדשים לאחר זכיית זכיינים, וכי רק ב-10 אשכולות מתוך 20 הסתיימו הליכי המכרז, והמפעילים נערכים לכניסה לשטח. עוד עלה, כי רק אשכול אחד, ובו שני קווים, כבר פעיל בשטח.
הרפורמה נועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות ולקבוע שיינתנו בהליך תחרותי, כמו-כן אושר כי מוניות השירות החדשות יכנסו להסדר הרב קו המסובסד. במהלך הדיונים בוועדת הכלכלה נקבע כי מי שהחזיק רישיונות קו שירות תקף והפעיל אותם נכון ל-11 באוגוסט 2016 יכול לבקש חידוש רישיון לשנה בכל פעם עד סוף 2019, בתנאים הקיימים לפני הרפורמה. כעת כאמור, אושרה בקשת משרד התחבורה, להאריך את האפשרות הזו ולאפשר למפעילים לקבל רישיון ולתת שירות עד ה-31 בדצמבר 2020 - על-מנת להשלים את הליכי המכרז.
עו״ד חוה ראובני, הלשכה המשפטית, משרד התחבורה: "ב-2016 הנושא עלה בוועדת הכלכלה, עם הצעת חוק, לפיה יש לשנות את כל המבנה ולבטל את ההסדר הזמני ולעבור למשטר שבו המשרד מסדיר את הפעלת המוניות השירות כתחבורה ציבורית ולהוביל להליכים תחרותיים. רצינו להפעיל את הקווים באשכולות ולהטיל סטנדרטים של הפעלת שירות על המפעילים, לדוגמה: רב קו וסובסידיות בימי חול. זה היה הליך ארוך בוועדת הכלכלה שהסתיים עם חוק. היינו בידיעה שההלכים התחרותיים יקחו זמן, נקבעו בתוך החוק הוראות מעבר כדי שנוכל להמשיך לתת לקווים הפעילים להמשיך לפעול עד מהלך 2019, זה יוצא כמעט שנתיים, ההנחה הייתה שבינתיים נעשה את ההליכים התחרותיים.
"את המעבר של מפעילי קווי השירות למוניות ניתן להשוות למעבר מהפעלה של מתכונות של חנות מכולות לרשת מרכולים עם כל המרכיבים שאנחנו מצפים מתחבורה ציבורית: הרבה קווים, טכנולוגיה רמת שירות מסודרת, רב קו; זה דורש חשבונאות אחרת לא רק שטרות מיד ליד במונית - שרות שהורגלנו עד עכשיו. זה הפך להיות מורכב מאוד. גם במקומות שההליכים התחרותיים הסתיימו, חלק מהם מתקשים להתארגן וביקשו הארכה עד שייכנסו בפועל. אנחנו נמצאים בפיגור גדול מאוד, הקווים של התהליכים התחרותיים לא מצליחים להיכנס לפעילות מלאה. לגבי הליכים תחרותיים אחרים יש כאלה שעוד לא פרסמו, כי זה פשוט שינוי דרמטי מבחינת הענף".
נעה אבירם, מנהלת אגף רישוי ותפעול תחבורה ציבורית: "סך הכל פורסם מכרז למיון מקדים לאותם תאגידים שמורשים להשתתף בהליכים התחרותיים. לאחר מכן פורסמו עשרה מכרזים לעשרה אשכולות, בחלקם נדרש פרסום חוזר לשם ביטול זכייה. ונשארו לפרסום עוד עשרה אשכולות קווים וארבעה קווים בודדים. זאת אומרת שפחות או יותר אנחנו באמצע הדרך. עשרה מתוך עשרים. אנחנו מבקשים שיאריכו לנו את זה עד ה-31 בדצמבר. אנחנו מבקשים להמשיך לתת רישיון למפעילים הוותיקים שעדיין פועלים ולא לגרוע את השירות".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני מבין שאם לא נאשר את הארכה הזו ואת החוק הזה המשמעות שאלה יש להם רישיונות ומתפעלים את המוניות כיום יאבדו את הרישיונות". אבירם: "נכון, לא יהיו רישיונות".
ח"כ אורית פרקש הכהן: "ההארכה שאתם מבקשים היא בעצם אחרי הכנסת החוק לתוקף. אנחנו בוועדה הזו במהלך החודשים האחרונים העברנו מיליארדים בתחום התחבורה, כתחום שנמצא בראש סדר העדיפות שלנו ושל הממשלה, מבחינת יוקר המחיה ואיכות החיים. זהו תחום משפיע, למה אתם מגיעים לכאן אחרי שנתיים רק במחצית של המכרזים או שליש, אני רוצה להבין את העיכובים האלה, יש לכך עלות".
עו״ד ראובני: "מי שמפעיל חנות מכולת ומנסה בבת אחת לעבור לרשת של עשרה מרכולים, זה שינוי תפישתי, ושינוי גם מבחינה ארגונית, מבחינה כלכלית, כל הניהול שלו שונה לגמרי. התוצאה הייתה שהיה קושי גדול לפועלים בענף לעמוד בדרישות. לראייה, מתוך עשרה זוכים במכרזים, אחד פרש, שניים לא עמדו בדרישות, ונאלצנו לבטל".
גפני: "אתם מבקשים משהו ערטילאי כזה, לא חד-משמעי - מקצועית אתם לא בטוחים שבעוד שנה הכל יסתיים. זה יכול להסתיים קודם או יותר מאוחר. זה אומר שיכול להיות שתבואו לכנסת לבקש הארכה?"
אבירם: "על-פי שיטת העבודה שלנו אנחנו לא אמורים לבקש הארכה. יש גורמים חיצוניים שאינם תלויים בעצם פרסום ההליך התחרותי, למשל בנושא ההצטיידות ברכבים, היום יש רק ספק אחד, ולכן השוק לא יכול להכיל זאת".
ח"כ קרן ברק: "לפעמים צריך לשנות תנאי המכרז, לפעמים באמת לא סתם אנשים פורשים".
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אם אין הארכה של המועד, זה אומר שנהגי מוניות יאבדו רישיון. צריך שברירת המחדל תמשיך לפעול, על-מנת שיהיה שירות לאזרחים. אני מבין את הביקורת על הצורה, אך לשם כך יש דיון מעמיק על המכרז עצמו".
במשרד התחבורה הוסיפו על-רקע הדברים, כי ישנה תוכנית סדורה להמשך פרסום המכרזים.

מונית אמיתית, חשבונית פיקטיבית
בעל עסק בענף המוניות חשוד בהנפקה ובקיזוז של חשבוניות פיקטיביות סכום המחדל הכספי מהעבירות עומד על מעל 2.5 מיליון שקל
▪  ▪  ▪

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כנגד חוסאם קשוט, בעל עסק בענף שירותי המוניות, בגין הנפקת חשבוניות פיקטיביות בסכום מס מצטבר של 1,122,302 שקל וניכוי תשומות פיקטיביות בסכום מס מצטבר של 1,713,573 שקל. כתב האישום הוכן ביחידה המשפטית מחוז מרכז על-ידי עו"ד איילה רביב ומתייחס לחקירה שבוצעה על-ידי יחידת החקירות מכס ומע"מ חיפה.
על-פי כתב האישום, קשוט מואשם בהוצאת 33 חשבוניות פיקטיביות לעוסקים שונים, בין החודשים יוני 2014 לנובמבר 2015, זאת מבלי שעשה או התחייב לעשות את העסקות שלגביהן הוציא את החשבוניות. סך החשבוניות הכוזבות שהוציא הנאשם עומד על 7,408,591 שקל, כאשר סכום המע"מ הגלום בהן הוא 1,122,302 שקל.
כמו-כן, עולה מכתב האישום כי קשוט מואשם בקבלת 10 חשבוניות פיקטיביות בין החודשים יולי 2014 לאפריל 2015, מבלי שעשה או התחייב לעשות את העסקות שלגביהן הוצאו המסמכים. סך החשבוניות הכוזבות שקיבל עמוד על 11,233,424 שקל וסכום מס התשומות הגלום בהן הוא 1,713,573 שקל. את מס התשומות הגלום בחשבוניות הכוזבות, ניכה הנאשם בדוחות התקופתיים שהגיש למע"מ.

תאריך:  06/01/2020   |   עודכן:  06/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / osama  saadi  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורלי פרומן / orly  fruman  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלכס קושניר / Alex Kushnir  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  ג'אבר  עסאקלה  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  היבה יזבק / Heba  Yazbak  ווליד טאהא / Waleed Taha  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוגב מרדכי  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יעל גרמן / Yael  German  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman  מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק איפראימוב / Mark   Ifraimov  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר ברקת / Nir  Barkat  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit  קרן ברק / Keren  Barak  רדיר כאמל / Radir Kamal  רויטל סויד / Revital Swid  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רם שפע / Ram Shefa  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זה כמו לעבור ממכולת לרשת מרכולים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 22
עידן יוסף
רה"מ פנה ליו"ר הכנסת והודיע על כוונתו    כחול לבן: הוועדה המסדרת תכונס ברביעי כדי לדון בנושא    ניסיון לגייס את ליברמן להתנגד לחסינות
מירב ארד
הוסיף: "יש כ"כ הרבה עבירות בנייה, שיש לעשות תעדוף. עבירות מובהקות יהיו בעדיפות ראשונה. תגובש מדיניות אכיפה בתוך חודש ימים"
איציק וולף
ח"כ שלמה קרעי דורש מיו"ר ועדת הכספים לזמן את נציב שירות המדינה ואת נציגי האוצר לדיון בעידכון התקנות שיניב לפרקליט המדינה לשעבר תוספת של מאות אלפי שקלים לפנסיה התקציבית
עידן יוסף
עשרות העברות תקציביות אושרו בוועדת הכספים בשנת התקציב 2019, וכן העברות עודפי תקציב בשנים 2019-2018, בהיקף של כ-4.627 מיליארד שקל    לצד כך עוכבו העברות למשרד האוצר, וכן למשרד החינוך והקצאת כ"א למשרד לבט"פ במחאה על אי-תקצוב של גני החינוך המיוחד במוכש"ר
עידן יוסף
ההעברות כללו שינויים פנימיים במשרדי וגופי הממשלה, והעברות בין תקציבי המשרדים השונים, ובתוכם העברות לצרכי רווחה רבים, לביטוח הלאומי, לניצולי שואה, לסובסידיה לתחבורה הציבורית, לקצבאות לניצולי שואה, להשכלה גבוה ועוד    10 מיליון שקל לפתרון בעיית לימודי הילדים האלרגיים במעונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il