X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סערה פוליטית בעקבות דברי הרב הראשי

נתניהו: "דברי הרב יוסף מקוממים"

יו"ר ישראל ביתנו: "אי-אפשר לעבור על כך לסדר היום. נפעל למינוי רב ראשי מכיל ולא מפלג" הראשון לציון: "סילוף בוטה של הדברים על-ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים" סיעת ש"ס: "הראשון לציון דיבר בכאב ודאגה לעם ישראל"
▪  ▪  ▪
הרב יצחק יוסף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סערה פוליטית סביב דברים קשים שאמר הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף כנגד עליית יוצאי חבר העמים: ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הסתייגות מדבריו של הראשון לציון,
ואמר כי מדובר "ב‏אמירה מקוממת שאינה במקומה". רה"מ הוסיף כי "העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר."
יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדשלטיין אמר בתגובה לדברי הרב הרשי כי "אין מקום לשיח פסול של שנאה ופילוג". אדלשטיין ציין כי "העולים מברית המועצות הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. הגשמנו בגופנו את חלום שיבת ציון, ואי-אפשר לדמיין את מדינת ישראל בלי תרומתה העצומה של העלייה מבריה"מ. צום עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי, הוא תזכורת עבורנו: כוחנו באחדותנו".
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן קרא להדיח את הרב יוסף מתפקידו. "הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו. דברי הרב הראשי הן גזענות ואנטישמיות לשמה ואי-אפשר לעבור על כך לסדר היום. אנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג", כתב ליברמן. הוא הוסיף: "אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על-מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית."
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא לרב הראשי להתנצל - ואמר כי "החזון הציוני עודד עלייה וקיבוץ גלויות לארץ ישראל ומדינת ישראל מאז ראשית הציונות. התבססנו צבאית, כלכלית ותרבותית, בין השאר, בזכות העלייה מברית המועצות - שהביאה איתה מטען תרבותי, מדעי וחברתי מבורך. הישראלים דוברי הרוסית, אלה שעלו ואלה שנולדו כאן, הם שווים בחברה הישראלית. הם פטריוטים המשרתים בצה"ל, הם נמצאים בכל עמדות המפתח במדינה. ואנחנו נדאג שהמגמה הזו תגדל ותתחזק".
יו״ר סיעת המחנה הדמוקרטי, ח״כ תמר זנדברג, פנתה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד הרב הראשי לישראל בחשד להסתה. זאת בעקבות דבריו הקשים של הרב יוסף שנחשפו באתר ynet. ח"כ זנדברג כתבה במכתב הפנייה: "יוצאי ברית המועצות עלו לישראל מתוקף חוק והינם אזרחים שווים שעל המדינה להגן עליהם מפני גילויים של שנאה ודברי שטנה שעלולים לגרור לאלימות. על כן, לא ייתכן שאדם שנמצא במשרה ציבורית בכירה יתבטא באופן כזה כלפי קבוצה כזו או אחרת של אזרחים".
"לאור הדברים הללו, אני רואה לנכון לפנות אלייך על-מנת שתפתח בהקדם בחקירה כנגד ההתבטאויות המסיתות של הרב הראשי יצחק יוסף והאם ראוי שאדם שמתבטא כך כנגד אזרחי ישראל יכהן בתפקיד ציבורי", כתבה זנדברג ליועץ המשפטי.
יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ בתגובה לנאום הרב הראשי יצחק יוסף: "עוד אמירה גזענית של רב ראשי, שוב הסתה נגד מי שלא מספיק יהודי בעיניהם. נאום השנאה של הרב יצחק יוסף נגד העולים מוכיח פעם נוספת כמה מהותי וחשוב המאבק שלנו לביטול המונופול של הרבנות הראשית. הבעיה היא לא ברב כזה או אחר. אחד מסית נגד עולים השני נגד נשים והשלישי נגד להט"ב. העובדה שגם ב2020 למוסד הארכאי הזה יש השפעה כל כך מכרעת על החיים האישיים שלנו היא בושה למדינת ישראל. כפי שהצלחנו במאבקים עקשים אחרים נגד הכפיה הדתית, נצליח גם כאן. בממשלה הבאה נדרוש - ביטול מונופול הרבנות על כשרות, על נישואים ועל גיור ואת פירוק משרד הדתות".
בתגובה לדברי הראשון לציון, הרב הראשי יצחק יוסף, נמסר מתנועת ש"ס: "האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בין שומרי המסורת לעולים מחבר העמים הוא אביגדור ליברמן. השנאה האישית שלו לנתניהו מעבירה אותו על דעתו ובכך הוא עוסק כל היום, בניסיונות להדיח את ראש הממשלה נתניהו מתפקידו ובניסיונות לקושש קולות ע"י ליבוי והסתה בין המגזרים. הראשון לציון דיבר בכאב ודאגה לעם ישראל, נוכח מסע ההסתה הציני והבלתי פוסק מצדו של ליברמן כלפי שומרי התורה והמסורת. הציבור היקר של עולי ברית המועצות אוהב את המסורת היהודית ומתנער מדרכו המפלגת והמסיתה של ליברמן ומפלגתו".
הראשון לציון: סילוף בוטה של גורמים פוליטיים אינטרסנטיים
הראשון לציון הרב הראשי לישראל מסר בתגובה: "אמרתי ברורות ואני שב ואומר: לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על-פי ההלכה שהגיעו מכוח ׳סעיף הנכד׳ בחוק השבות המתיר למי שאביו ואמו אינם יהודים לעלות לארץ.
בביקוריי בחודש האחרון בקהילות היהודיות הפורחות ברוסיה ובאוקראינה נחשפתי לביקורת החריפה הקיימת בקרב קהילות אלה על העלאתם של רבים שאינם יהודים לארץ. מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים.
ברי כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא. מצער מאוד, כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על-ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה".

תאריך:  07/01/2020   |   עודכן:  07/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: "דברי הרב יוסף מקוממים"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אל תדברו בשמנו
שלומית רז  |  7/01/20 10:51
2
}}}יוצאי רוסיה מממנים מעבודתם=
טפילות דתית חרדית  |  7/01/20 13:43
3
הוא עצמו גזען !!!!
ליברמן חצוף !!!!!  |  7/01/20 14:07
4
רב צבוע שהעלה נוצרים מאתיופיה
יהודה דרורי  |  7/01/20 15:42
5
בלון תבערה
באום  |  7/01/20 17:01
 
- יש אמת בדברי באום. במידה
נמט  |  7/01/20 21:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
'חץ דורבן' תגן על הנגמ"ש הגלגלי החדש 'האיתן' • היקף ההזמנה- יותר מ-100 מיליון שקלים
מירב ארד
יותר מ-200 בני אדם נפצעו    מפקד משמרות המהפכה באירן: "תחילת הסוף של הנוכחות האמריקנית בעולם המוסלמי"    גרמניה ובריטניה פועלות להוצאת חיילים ואזרחים מעירק
איתמר לוין
התביעה בלוס אנג'לס טוענת, כי המפיק לשעבר אנס ותקף מינית שתי נשים בתוך יומיים בפברואר 2013    נמשכת החקירה בשלוש תלונות נוספות על עבירות מין שביצע וינשטיין
איתמר לוין
תמנע איסוף מידע על הגולשים ופרסום מותאם אישית בתכנים המיועדים בעיקר לילדים עד גיל 12    מומחי פרטיות: הצעדים אינם מספיקים, רוב האחריות מוטלת על יוצרי התכנים    ספקי תוכן מזהירים שהם עלולים לאבד את רוב הכנסותיהם
איציק וולף
מארק אספר הכחיש דיווח שלפיו נציג הכוחות הצבאיים האמריקניים בעירק הודיע למשרד הביטחון העירקי כי בשבועות הקרובים יעזבו כוחות ארצות הברית את המדינה    גורמי ביטחון דיווחו לקבינט: אין התראה ממשית לתגובה אירנית נגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il