X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנט. לא רצוי להחליפו כעת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חיות. לפרש בצמצום את הסמכות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בשל חוות דעתו של מנדלבליט וחלוף הזמן

בג"ץ אישר מינוי בנט לשר הביטחון

חיות: המינוי מעורר לכאורה קושי רב, משום שנעשה בעיצומם של המגעים להקמת ממשלה חדשה - אך אין לפסול אותו כעת קובעת לעתיד: ממשלת מעבר יכולה למנות שר רק במקומו של מי שפרש לחלוטין או שאינו יכול למלא תפקיד מיניסטריאלי מסוים
▪  ▪  ▪

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דחתה (יום ה', 9.1.20) עתירה נגד מינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון בנובמבר שעבר, בעיצומם של המגעים הכושלים להקמת ממשלה לאחר הבחירות לכנסת ב-22. עם זאת אומרת חיות, כי נכון יהיה לצמצם את אפשרות מינוי השרים בממשלת מעבר.
חיות אומרת, כי לכאורה המינוי מעורר קושי רב, משום שבזמן אמת - ימיה של הממשלה ה-34 אמורים היו להיות ספורים לקראת הקמתה של ממשלה חדשה. אולם היא החליטה שלא להתערב, שכן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבר שאמנם המינוי מעורר קשיים אך אין לפסול אותו. בנוסף לכך, בנט כבר מכהן חודשיים ונותרו חודשיים לבחירות הבאות, ולכן אין זה רצוי להחליפו כעת - במיוחד לנוכח התפטרותו של בנימין נתניהו, שכיהן עד אז כשר הביטחון, מן המשרדים בראשם עמד וזאת בשל כתב האישום נגדו.
עוד טענו העותרים - עוה"ד יוסי אור-הכהן וליאור דץ ועמותת שומרי הסף - כי המינוי אינו חוקי, משום שמספר שרי הממשלה הגיע ל-22, בעוד חוק יסוד הממשלה מגביל אותו ל-19. לדבריהם, הוראת השעה שאפשרה את הגדלת מספר שרי הממשלה ה-34, אינה חלה עליה כאשר הפכה לממשלת מעבר. חיות דוחה טענה זו, שכן עקרון הרציפות רואה את ממשלת המעבר כהמשך ישיר של קודמתה. לצד זאת היא מציינת, כי בג"ץ עלול להתערב אם ממשלת מעבר "תגדיל עד בלי די את מספרם של חברי הממשלה ללא אישור הכנסת"; מינוי שר בממשלת מעבר אינו מצריך את אישור הכנסת.
חיות גם מתייחסת למחלוקת העקרונית בין מנדלבליט לבין היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, בשאלת מינויו של שר בממשלת מעבר במקומו של מי שהתפטר מתיק מסוים אך נותר חבר בממשלה. מנדלבליט סבר שמינוי שכזה הוא תקין, בעוד לדעת ינון ניתן להחליף בממשלת מעבר רק מי שעזב אותה לחלוטין. המחלוקת נובעת מלשונו של חוק יסוד הממשלה, לפיה ממשלת מעבר יכולה למנות שר במקום "שר שחדל לכהן": האם הכוונה חדל לכהן במשרדו, או חדל לכהן בכלל.
חיות מקבלת את דעתו של ינון. לדבריה, ההיסטוריה החקיקתית של סעיף זה מלמדת, שמטרתו היא להבטיח שהמדינה אינה נותרת ללא ממשלה מתפקדת, ולמנוע מצב בו משרד נותר ללא שר העומד בראשו. לכן, אומרת חיות, "יש לפרש בצמצום את הסמכות המוקנית בסעיף זה לממשלת מעבר, כך שתבטיח את המשך העשייה השלטונית ותמנע פגיעה אפשרית באינטרס הציבורי". היא מסבירה:
"על ממשלת מעבר להימנע מביצוע שינויים בהרכבה מקום שבו הדבר אינו דרוש לשם הבטחת תפקודה התקין. בהקשר זה יש להבחין בין מצבים שבהם מתעורר צורך - כדוגמת הצורך להחליף שר שהתפטר
מהממשלה או שנפטר חלילה - ובין מצבים שאין בהם חשש להיווצרותו של 'חלל שלטוני' - למשל, כאשר הממשלה שואפת לשנות את חלוקת התפקידים בין השרים המכהנים או לצרף שר חדש במקום שר המוסיף לכהן כחבר בממשלה בתפקיד שר אחר. זאת אלא אם כן נוצר מצב דברים מיוחד למשל, כאשר קיימת מניעות מן הדין המחייבת שר לעזוב את תפקידו במשרד מסוים, אך הוא אינו מנוע מלהמשיך ולכהן בממשלה בתפקידים אחרים. במצב כזה ניתן לומר שקיים צורך להחליפו".
השופט נעם סולברג הוסיף, כי מן הראוי שהכנסת תתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שיבהיר במפורש סוגיה זו. השופט ג'ורג' קרא הסכים עם חיות. את המדינה ייצג עו"ד רן רוזנברג, ואת ינון - עו"ד אביטל סומפולינסקי.

תאריך:  09/01/2020   |   עודכן:  09/01/2020
+סקר: המשותפת מזנקת, הבית היהודי עוברת
01:26 10/01/20  |  עידן יוסף

סקר ישראל היום (מאגר מוחות): כחול לבן 34; הליכוד 30; הרשימה המשותפת 15; יהדות התורה 8; ש"ס, ישראל ביתנו 7; הבית היהודי-עוצמה יהודית, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי 5; הימין החדש 4; האיחוד הלאומי 0 (1%); המפלגה הירוקה 0 (0.2%). גוש הימין - 54, גוש השמאל - 44.

+"במקום משפחה נורמלית - עיוותים חשוכים מסדום, מצרים וכנען"
23:59 09/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאות פעילי נעם, יחד עם ראשי ורבני המפלגה התכנסו בירושלים  ▪  הרב צבי טאו: "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש - ובמקום שאין מפלגה אז עלינו גם להיות אנשים"  ▪  אבי מעוז: "ההיסטוריה מלמדת שדווקא מי שהלך בדרך האמת - הצליח לדורות"

אבי מעוז [צילום: יח"צ]
+סמוטריץ' ופרץ נועדו: "פגישה באווירה טובה"
23:28 09/01/20  |  עידן יוסף

הסתיימה פגישתם של השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', ובהודעה משותפת מטעמם נאמר כי התקיימה באווירה טובה וכי השניים דנו באפשרויות הפוליטיות השונות להיערכות הציונות הדתית לבחירות. הם הסכימו שיש לחתור לאחדות רחבה ככל הניתן וסיכמו על המשך הדו-שיח הישיר ביניהם בימים הקרובים.

+העבודה-גשר: ניגוד העניינים של ינון - קשקוש
22:39 09/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר צוות התגובות של העבודה-גשר ח"כ רויטל סויד אומרת כי הליכוד ממשיך לנסות להלך אימים על יועמ"ש הכנסת וכי זימונו להעיד במשפט נתניהו טכני לגמרי וידוע זה מכבר, וכמו 'ניגוד העניינים' לא היה עולה עכשיו כלל אלמלא פסק שמותר לכנס את ועדת הכנסת, כדי שתדון בעניין החסינות. סויד: "ובכלל, מה זה הקשקוש הזה? הליכוד מתכוון שגם עדי התביעה יריב לוין, גלעד ארדן, זאב אלקין וצחי הנגבי יימנעו מהצבעה בעניין חסינות נתניהו? בכל זאת, 'ניגוד עניינים'. וזה השותף שכחול לבן כה מייחלת לממשלה איתו".

+מתווה פרץ: אמשיך לעמוד בראש המפלגה
22:03 09/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הבית היהודי מציע מתווה למיזוג המפלגות, תוך שימור כסאו של רפי פרץ כיו"ר המפלגה המשותפת עד שנה לאחר הבחירות  ▪  מתהדק הקשר בין בנט לסמוטריץ'  ▪  הלילה: פגישת פרץ-סמוטריץ'

פרץ. מיזוג מלא [צילום: פלאש 90]
+גובר הלחץ על עמיר פרץ לחבור למרצ
20:23 09/01/20  |  עידן יוסף

במפלגת העבודה גובר הלחץ על עמיר פרץ להוביל לחיבור עם מרצ. המפלגה צפויה לקבל ביום ראשון את הסקר האחרון לפני סגירת הרשימות והוא שיכריע האם לקדם את האיחוד בין המפלגות (חדשות 12).

+הלילה ייפגשו סמוטריץ' ופרץ
19:51 09/01/20  |  עידן יוסף

‏פגישתם הלילה של יו"ר האיחוד הלאומי ויו"ר הבית היהודי, השרים בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, נקבעה בהתכתבות ישירה בין השניים, בלי מתווכים. זהו צעד ראשון להשבת האמון (סרוגים).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אישר מינוי בנט לשר הביטחון
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עוד השתלטות של בג"ץ
חוצפה של בגץ  |  9/01/20 18:25
 
- }}}מינוי השרים בממשלת מעבר....
זלזול באזרחים.  |  9/01/20 21:50
2
כל מצורע וזב חוטם בא ועותר
טירה  |  9/01/20 19:27
3
להוציא את המדינה לחופש?
מה הם רוצים  |  9/01/20 19:50
4
חוצפה
למה לפרש בצימצום  |  9/01/20 20:33
5
שלטון המשפטנים ל"ת
חוכא ואיטלולא  |  9/01/20 22:51
6
שלטון המשפטנים בחסות השמאל ל"ת
יאיר ל  |  10/01/20 04:59
7
בג"ץ - רדו לנו מהווריד.
אורי9  |  10/01/20 18:12
8
באמת תודה לשופטים שלנו
טט  |  10/01/20 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
טל בן-יעקב
נתניהו מבקש למשוך עוד ועוד זמן בכל הנוגע לענייניו המשפטיים, כולל ללכת לעוד ועוד בחירות    ישנן כמה סיבות מדוע הוא עושה זאת    הוא ימשיך לעשות כן ככל שיעלה על רוחו
ד"ר גד פניני
איך אדם משכיל ואינטליגנט ושפוי ואיש ישר יכול בכלל לחשוב להצביע לנתניהו    השאלה הנוקבת הזו הובילה אותי לשתף אתכם
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו הצהיר כי יעשה כל שביכולתו על-מנת שוועדת הכנסת תתכנס לדיון בחסינות נתניהו עוד בכנסת הנוכחית    "מצפה מיולי אדלשטיין לנהוג באופן ממלכתי ולא מפלגתי"
איציק וולף
השרים בנט וסמוטריץ' נפגשו במשרד התחבורה לדיון על מתווה לאיחוד רשימות הימין לקראת הבחירות    בנט יעמוד בראש הרשימה והחלוקה תתבצע בסגנון ריצ'רץ' זוגי
מירב ארד
בישיבת הסיעה בתל אביב שלח איום מרומז לאדלשטיין: "ההחלטות על החסינות יצטרכו להתקבל עד מחר, לא נתן למשוך זמן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il