X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום נגד הראל בן-דוד בגין ניהול בארגון פשיעה על-פי חוק המאבק בארגוני פשיעה והלבנת הון היקף החשבוניות הפיקטיביות שהוציא הארגון עמד על למעלה מ-850,000,000 שקלים היקף עבירות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים עומד על כרבע מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
בן דוד. ניהול ארגון פשיעה [צילום: אבי שי]

כתב אישום הוגש (יום א', 12.1.20) נגד הראל בן-דוד בגין ניהול בארגון פשיעה על-פי חוק המאבק בארגוני פשיעה והלבנת הון. מדובר באישום הנוגע להפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של יותר מ-850 מיליון שקלים.
כתב האישום הוגש היום על-ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה בהמשך לכתב האישום שהוגש בפברואר 2018 נגד 9 נאשמים ו-10 חברות, בעבירות על חוק המאבק בארגוני פשיעה, חוק מס ערך מוסף, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון. לפי כתב האישום, הנאשמים התאגדו החל מחודש ינואר 2015 במסגרת ארגון פשיעה, אשר פעל במבנה היררכי ברור, כאשר יניב בן-דוד משמש כראש הארגון המתווה את מדיניותו הפלילית, מכוון את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות, מורה על חלוקת הרווחים בין חברי הארגון ועוד. יחד עם אחיו, תום בן-דוד והראל בן-דוד, שהיו מנהלים בארגון, גייס יניב בן-דוד מנהלים ופעילים בארגון והשלושה שילמו את שכרם וכיוונו את פעולותיהם כדי לקדם את פעילותו הפלילית של הארגון.
באמצעות חברות ההפצה הפעיל הארגון מערך משומן של הפצת חשבוניות מס כוזבות בסך של מאות מיליוני שקלים לעוסקים וחברות שונות, אשר שימשו כלקוחות הארגון. הפצת החשבוניות הכוזבות הצמיחה הכנסות בהיקף נרחב בחברות ההפצה של הארגון, הכנסות החבות במס הכנסה ובמס ערך מוסף. כדי להפחית את חבות תשלום מס הכנסה ולקבל במרמה בחזרה מהמדינה את מס ערך מוסף ששולם על-ידי חברות ההפצה של הארגון, השתמש הארגון במערך חברות נוסף (חברות קש) אשר סיפקו חשבוניות מס תשומות כוזבות לחברות ההפצה ובאופן זה קיבל הארגון את כל מאות מיליוני השקלים ששולמו כמע"מ על ידו בחזרה לידיו. בנוסף, עשה הארגון שימוש בצ'יינגים לצורך הלבנת הון.
כאמור, היקף החשבוניות הפיקטיביות שהוציא הארגון עמד על למעלה מ850,000,000 שקלים. היקף עבירות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים עומד על כרבע מיליארד שקלים.
שלושת האחים בן-דוד עזבו את הארץ וניהלו את הארגון מספרד באמצעות מתן הנחיות למנהלים ולפעילים, אשר ביצעו את הנחיותיהם בארץ. יניב בן-דוד הוסגר בנובמבר 2018, תום בן-דוד הוסגר ביולי 2019 מספרד והוגשו נגדם כתבי אישום. כתב האישום הנוכחי מוגש לאחר מעצרו של הראל והסגרתו, שטופלה על-ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

תאריך:  12/01/2020   |   עודכן:  12/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אישום: חשבוניות פיקטיביות ב-850 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הבטיח לקדם את החוק עם כינון הכנסת    הבהיר כי מד"א וגורמים נוספים מנסים לטרפד את היוזמה    על ליברמן: "חושב שהוא שריף. אסור לבחור בו"
מירב ארד
בהחלטתו ציין השופט עמית: "ינון הודיע על כוונתו למסור חוו"ד בשעה 16:00"    ח"כ מיקי זוהר: "על יועמ"ש הכנסת לפסול עצמו מלדון בעניין"    בכחול לבן מאיימים בהדחתו של יו"ר הכנסת    שטייניץ: ינון היה צריך לפסול עצמו גם מהליך אישור הקמת הוועדה
איתמר לוין, יצחק דנון
משה רבפוגל טוען שהמרכז למימוש זכויות ניצל את מצבו הרפואי והחתים אותו על הסכם פסול, שמשמעותו העברת חלק ניכר מן הכספים להם הוא זכאית - לטובת החברה שבשליטת לבנת פורן
איציק וולף
ראש עיריית רמת גן: "יש לנטרל ולאזן את הנזק, שגורמות אמירות חשוכות ונפסדות כאלה בכלל ובפרט שהן נוטפות מפיו של שר החינוך בכבודו ובעצמו"    ראש עיריית הוד השרון: "אפעל לחיבור, הכרה והכלה בכל המקומות בהם פוליטיקאים זורעים פילוג ושיסוי"
איציק וולף
יו"ר העבודה-גשר ויו"ר מרצ ייפגשו מחר לדיון באופציית איחוד הרשימות    ח"כ עמר בר-לב הצטרף לתומכים באיחוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il