X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיחוד הלאומי לקראת חתימה עם הבית היהודי-עוצמה יהודית להתמודדות משותפת הימין החדש תתמודד ברשימה עצמאית: ננהל מערכת בחירות הוגנת, ונביא קולות מכחול לבן ומליברמן שיובילו אותנו לגוש של 61 מושבים
▪  ▪  ▪
יוגב, סמוטריץ' ופרץ [צילום: אבי דישי, פלאש 90]

לאחר שנכשל המו"מ מול הימין החדש, צפויה (יום ב', 13.1.20) מפלגת האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' להודיע על חתימה על הסכם להתמודד ברשימה אחת עם הבית היהודי בראשות רפי פרץ ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן-גביר.
במסגרת ההסכם צפוי מיזוג מפלגות בשלבים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי ואיחוד המנגנונים, שבסופן בחירות על ראשות המפלגה בתוך עשרה חודשים. גמו כן, תהיה ריצה כגוש טכני עם עוצמה יהודית.
ההתנהלות השקטה של סמוטריץ' תוך ניהול מו"מ במקביל עם נפתלי בנט הניבה תוצאות עבורו. הוא גם יבחר ראשון את תפקיד השר שירצה אם תקום ממשלת ימין, וגם הצליח להביא לאיחוד הלאומי אץ המקום ה-4 במקום 5, כפי שרצו לתת לו בבית היהודי ובעוצמה, וכל זה בלי לפגוע בכבודו של השר רפי פרץ.
הרשימה המסתמנת תהיה: 1. רפי פרץ (הבית היהודי), 2. בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי), 3. איתמר בן גביר (עוצמה יהודית); 4. אופיר סופר (האיחוד הלאומי); 5. מוטי יוגב (הבית היהודי); 6. עידית סילמן (הבית היהודי) ויצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) - שיכהנו לסירוגין (רוטציה) למשך שנתיים כל אחד, כאשר סילמן תהיה הראשונה.
מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט הודיעה כי לא תתאחד עם אף מפלגה בימין, ותתמודד לכנסת באופן עצמאי בבחירות הקרובות כ"מפלגה של הימין האידיאולוגי והליברלי", כלשון הודעתה.
ל-News1 נודע כי נפתלי בנט היה קרוב לריצה משותפת, אך הטיל וטו על כל איחוד שיכלול בתוכו את עוצמה יהודית, שלהערכתו תביא לבריחת קולות.
בהודעת הימין החדש נאמר כי כי ריצה בנפרד מיתר מפלגות הימין היא הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מושבים משום שבבחירות האחרונות הוכח שריצה של ארבע המפלגות [בבחירות הקודמות הורכבה רשימת ימינה מ-3 מפלגות ולא מ-4, ע.י.] יחד מורידה את גוש הימין ל-55. בימין החדש מתחייבים לנהל קמפיין הוגן, ואמרים כי על איחוד מפלגות הימין לנהל גם כן קמפיין הגון. בימין החדש שבו ואמרו כי הם לוקחים על עצמם כמשימה למשוך קולות מכחול לבן ומליברמן.
עשרות רבנים הצטרפו בימים האחרונים לקריאתם של רבנים מרכזיים בציונות הדתית לפרץ ולסמוטריץ' לחבור לרשימה אחת יחד עם מפלגת עוצמה יהודית. על המכתב חתמו רבנים בכירים בציונות הדתית, ראשי ישיבות ורבני ישובים שונים.
"בימים אלו אנו שוב במערכת בחירות על דמותה וצביונה של מדינת ישראל והעם אשר עליה. בראש מעיינינו - העמדת עמדה ציבורית בענייני ארץ ישראל ועם ישראל על-פי דרכה של תורה וקירוב רבים לרעיון זה. אנו קוראים לשר הרב רפי פרץ ולשר בצלאל סמוטריץ' ולחברי הבית היהודי והאיחוד הלאומי ללכד כוחות ולחבור לקראת המערכה הציבורית", נאמר במכתב.
"בחיבור כוחות המוצע, יחד עם סיעת עוצמה יהודית תהיה בע"ה בשורה ציבורית והרמת דגל, בנאמנות לתורה ובמלא הכוח, להמשך יצירה ועשיה במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו. בעזרת ה', כוחות רבים וקהלים חדשים יחברו אלינו, לא מתוך טשטוש זהותנו התורנית אלא בגבורה וללא חשש. חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו".
בחותמים: ראש ישיבות בנ"ע וראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן, רבה לשעבר של קריית ארבע-חברון, הרב דוב ליאור, והרבנים חיים שטיינר, איסר קלונסקי, גדעון פרל, איתן זימן, דוד חי הכהן, אלי סדן, אליהו זיני, משה ביתן, ברוך וידר, שמואל זעפרני, יהושע מרדכי שמידט, יאיר פרנק, מנשה ישכרף, יאיר שחור, מאיר טויבר, עמר בן ציון, אהרון כהן ומנחם נוביק.

תאריך:  13/01/2020   |   עודכן:  13/01/2020
+בכירים בליכוד: אדלשטיין תקע סכין בגב
20:10 13/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ביקורת חריפה בליכוד על יו"ר הכנסת על כך שלא מנע את כינוס הוועדה המסדרת  ▪  מביעים ציפיה ממנו לעכב את הדיון במליאת הכנסת בהקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו

יו"ר הכנסת. האם יש לו מרחב פעולה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ מוטי יוגב מעכב חתימה על ההסכם בשל שיבוץ
19:16 13/01/20  |  עידן יוסף

פגישת פרץ, סמוטריץ' ובן גביר בביתו של הרב חיים דרוקמן הסתיימה ללא חתימה על ההסכם בשל התנגדות ח"כ מוטי יוגב לרדת מקום אחד למקום החמישי (כיפה).

+אושרה הקמת ועדת הכנסת
19:13 13/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההחלטה התקבלה ברוב של 16 ח"כים שתמכו לעומת חמישה שהתנגדו  ▪  חברי גוש הימין נטשו את האולם לאחר כשעה  ▪  ח"כ מיקי זוהר: "היום אתם הרוב, מחר אתם מיעוט"  ▪  הוועדה המסדרת וועדת הכנסת יוכלו להתכנס ללא אישור יו"ר הכנסת או ועדת ההסכמות

מיקי חיימוביץ, מאיר כהן ואחמד טיבי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+פרץ על האיחוד בשמאל: "61 מושבים בלי ליברמן"
18:32 13/01/20  |  עידן יוסף

במפלגת העבודה ובמרצ חגגו את החיבור בין המפלגות בהצהרה משותפת בבית סוקולוב, ממנה נעדרה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ולא הוזכרה ח"כ סתיו שפיר. יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ אמר "היום אנו מנפצים את תוכנית נתניהו להשיג בבחירות הקרובות 61 מושבים לחסינות. המטרה היא 61 מנדטים לגוש השמאל - ללא ליברמן". יצוין כי על פי כל הסקרים, לא יוכל השמאל להקים ממשלה בלי ליברמן. על האיחוד בשמאל אמר כי "אני גאה לעמוד לצידו של חברי ניצן הורוביץ, לא על הכל אנחנו מסכימים אבל המכנה המשותף בינינו גדול הרבה יותר".

+פינדרוס ימונה למזכ"ל דגל התורה
18:19 13/01/20  |  עידן יוסף

יצחק פינדרוס יתמנה למזכ״ל תנועת דגל התורה ללא שכר. הודעה רשמי צפויה לצאת על כך בימים הקרובים (בקהילה).

+פליטת ווטסאפ של רפי פרץ: לתת לשרה ב"ק מקום גבוה
18:05 13/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, שלח הודעה אישית בקבוצת ווטסאפ ציבורית בה כתב כי הצבתה של העיתונאית שרה ב"ק במקום שלישי או רביעי ברשימת איחוד מפלגות הימין. תוכל לשמור על קולותיהם של אלה המפחדים מחרדליות-יתר שלא יברחו לימין החדש. "זהו אינטרס מובהק גם של איתמר וגם של מוטי ואבנר. הם צריכים להסכים לרדת מקום אחד כדי להבטיח את פריצת אחוז החסימה ועוד הרבה יותר...", כתב.

+ישראל ביתנו: את גפני מטרידה הקמת ועדת כספים קבועה
16:40 13/01/20  |  עידן יוסף

ישראל ביתנו: "‏היום כולם רואים שכל מה שמטריד את ח״כ גפני זה שתוקם ועדת כספים קבועה ואנחנו נדרוש להחליפו. מעניין האם הוא שוב יפעיל את ה'דיל' שלו ושל המפלגות החרדיות עם אחמד טיבי ואיימן עודה כדי שיוכל להשאר עם היד על הברז של תקציבי המדינה". בתגובה אמר גפני: "עודד פורר עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס. מוציא הודעות בחוץ שאדונו רואה, ועושה ההפך ממה שהוא אומר בוועדת הכספים".

+ראשי גוש הימין יתכנסו מחר בכנסת
16:23 13/01/20  |  עידן יוסף

הליכוד הודיע כי בעקבות הניסיון למחטף שמתבצע בכנסת, כלשונו, מחר יתקיים כינוס של ראשי סיעות המחנה הלאומי.

+טיבי להנדל: תמשיכו לדבר על סיפח וגנץ יישאר ראש האופוזיציה
15:28 13/01/20  |  עידן יוסף

ח"כ אחמד טיבי אמר בדיון שנערך כעת בוועדה המסדרת לח"כ יועז הנדל מסיעת כחול לבן: "תמשיכו לדבר על סיפוח בקעת הירדן. אולם אם תתקדמו עם התוכנית הזו, ח"כ בני גנץ יישאר ראש האופוזיציה".

+המגעים בין בנט וסמוטריץ' עלו על שרטון
15:16 13/01/20  |  עידן יוסף

המגעים בין נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' נקלעו למבוי סתום, והחל מו"מ מתקדם בין סמוטריץ לרפי פרץ ואיתמר בן-גביר. במו"מ שנערך בין הימין החדש לאיחוד הלאומי הוצעו לסמוטריץ׳ מקומות 3, 5, ו-8. האיחוד הלאומי דרש את מקומות
ו-4 שלטענתו הובטחו לו. מזה כיממה שורר נתק בין הצדדים, ונראה שהאיחוד הלאומי במו"מ לחידוש המתכונת שנוסתה באפריל: ריצה של הימין השמרני ברשימה אחת והליברלי ברשימה שנייה (חדשות 12).

+‏דיווח: הימין החדש והאיחוד הלאומי לקראת סגירה
15:05 13/01/20  |  עידן יוסף

‏דיווח: הימין החדש והאיחוד הלאומי לקראת סגירה (מקור ראשון).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הימין החדש ואיחוד הימין ירוצו בנפרד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}דתיים וחרדים לא מוסיפים גרם
ערך למדינת ישראל  |  13/01/20 18:33
2
אני מאוכזב
עמוס שנער  |  14/01/20 00:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
ציפורה בראבי
דרוש מנהיג! כריזמטי, שלא ישב בכלא, שלא עזב את הפוליטיקה לאחר כישלון    למה אנו רואים שוב ושוב את אותם אנשים? האם זה מפני שהם כה מוצלחים או אולי הדור נכשל?
דן מרגלית
הצילו את שמו של גוש הימין; את תורתם של זאב ז'בוטינסקי ואת מוסרי הנביאים אשר נשכח מלומדי הישיבות הדתיות-לאומיות
מירב ארד
יו"ר הוועדה אבי ניסיקורן החל בדיון ראשון של הוועדה המסדרת לאחר שבית המשפט העליון דחה בקשת הליכוד למתן צו ארעי שימנע כינוס הוועדה בהתבסס על חוות הדעת של היועמ"ש לכנסת איל ינון    זוהר: "הייתם הרבה שנים המיעוט, עכשיו אתם הרוב"
ד"ר רון בריימן
המסר היחיד של מחנה השמאל/תקשורת הוא מסר של שנאה: רק לא נתניהו! שני מרכיבי המחנה, השמאל והתקשורת, לוקים בצביעות רבה בפרשנות הפוליטית שלהם לגבי חיבורים אפשריים במפלגות הלווין של שני הגושים, ובעיקר לגבי שתי תמונות הראי, עוצמה יהודית ומרצ
דן מרגלית
כך מדבר מנהיג עם חוש אחריות ציבורי וכבוד בפני המשפט והצדק, שלעולם לא היה מבקש להיחבא מאחרי חוק החסינות    זה לא לליגת ההתנהגות של ביבי
רשימות נוספות
העבודה-גשר ומרצ החליטו על ריצה משותפת  /  מירב ארד
לוי אבקסיס: החיבור עם מרצ - טכני  /  איציק וולף
"אם אין אמון בתוצאות - אין אמון בדמוקרטיה"  /  איציק וולף
ביבי: אשם ונזק  /  דן מרגלית
הצפה תודעתית נגד נתניהו  /  קובי אפללו
בחירות מארס  /  ד"ר רפאל בוכניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il