X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב עובדיה יוסף. "כוחא דהיתרא" [צילום: פריץ כהן/לע"מ]
תפילה בסיגד בירושלים [צילום אילוסטרציה: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועצת הרבנות הראשית לישראל אימצה לאחרונה את הכרעתו ההלכתית של הרב עובדיה יוסף ולפיה בני הקהילה האתיופית "ביתא ישראל" הם יהודים לכל דבר ועניין מבחינה הלכתית
▪  ▪  ▪

מועצת הרבנות הראשית לישראל מאמצת את הכרעתו ההלכתית של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל ולפיה בני הקהילה האתיופית "ביתא ישראל" הם יהודים לכל דבר ועניין מבחינה הלכתית.
החלטת הרבנות התקבלה בתחילת נובמבר 2019, בסמוך ליום הזיכרון שלו, בישיבה מיוחדת של המועצה שנערכה בביתו של הרב יוסף ברחוב הקבלן בירושלים, אך דבר קיומה מתפרסם רק היום בעקבות חשיפת כאן חדשות. היא אינה קשורה לבני הפלאשמורה.
על-פי ויקיפדיה, ביתא ישראל היא קהילה היסטורית יהודית עם קשרים לתרבות ישראל ועדות יהודיות ומכונה גם יהודי אתיופיה. הקהילה התקיימה באזור חבש ההיסטורי, שהיווה חלק מהאימפריה החבשית והאימפריה האתיופית ומחולק בין המדינות האתיופיות אמהרה ותיגראי. אנשי ביתא ישראל קיימו מנהגים ופולחן המכונים "היימנות", השונים בחלקם מהמנהגים וההלכות של היהדות הרבנית.
ב-1942 פסקו הרבנים הראשיים, הרב הרצוג והרב עוזיאל, כי רובם הגדול של ביתא ישראל נראה שייכים ל'גזע היהודי' ולצאת מהספק הם צריכים לעבור גיור בתנאים מקלים מהרגיל. ב-1954 התחזק החיבור בין שני התחומים כאשר הרב הראשי הרצוג הסתמך בפסיקתו על תיאוריה ששללה את שייכותם של ביתא ישראל ל'גזע היהודי'. בהמשך, בזמן כהונתו של הרב יצחק נסים כראשון לציון (1972-1955), אימץ זה את עמדת קודמיו והתנגד לכל עלייה המונית של הקהילה. בציבוריות הישראלית שררו דעות דומות, וב-1968 טען השופט שמעון אגרנט שביתא ישראל מהווים סתירה סוציולוגית ולכן ספק אם מוצאם מ'הגזע היהודי'. ב-1973 יצא דוח ליטבק, המביא את כל הנימוקים כנגד עליית הקהילה ובהם זאת שלקהילה אין קשר ל'גזע היהודי'. באפריל 1975 קבעה ועדה ממשלתית שאנשי ביתא ישראל יוכרו כיהודים לעניין חוק השבות ומרשם האוכלוסין.
ההכרה בדבר ביתא ישראל כחלק מהלאום היהודי הייתה בדרך מאבק. ב-1977 נחשבה הקהילה כיהודייה לצורך חוק השבות בלבד, ורק בשנת 1984 החל משרד הפנים לרשום "יהודי/ה" בסעיף הלאום של בני הקהילה במרשם האוכלוסין.
ההכרה ביהדותם וההחלטה להעלאתם ארצה הגיעה עם פסיקתו של הרב עובדיה יוסף להכרה ביהדותם, ופסיקתו מ-1973 שבה נכתב: "... לכן באתי למסקנה שהפלשים הם צאצאי שבטי ישראל שהדרימו לכוש... והחלטתי כי הם יהודים שחייבים להצילם מטמיעה ומהתבוללות, ולהחיש עלייתם ארצה, ולחנכם ברוח תורתנו הקדושה, ולשתפם בבניין ארצנו הקדושה. ושבו בנים לגבולם".
החלטת מועצת הרבנות 47 שנה אחרי, מאשררת למעשה את פסיקת הרב עובדיה יוסף.
ח"כ אופיר סופר (ימינה) הגיב להחלטה: "‏אני מברך את הרבנות הראשית על ההחלטה החשובה להכיר בפסיקתו של מו"ר הרב עובדיה זצ"ל בנוגע לאחינו מקהילת 'ביתא ישראל'". ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הוסיף: ‏"מברך את מועצת הרבנות הראשית על החלטתה החשובה להכיר ביהדותם של יוצאי אתיופיה, קהילת ביתא ישראל. זהו חזון קיבוץ הגלויות במיטבו: וְאַתֶּם תְּלֻקְּטוּ לְאַחַד אֶחָד בְּנֵי יִשְׂרָאֵל".

תאריך:  19/01/2020   |   עודכן:  19/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיקון היסטורי: הכרה רשמית ב"ביתא ישראל"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר הכנסת הודיע כי יכנס את מליאת הכנסת על-פי בקשת 25 חברי כנסת המבקשים להקים את ועדת הכנסת    "לא אאפשר השבוע - שבוע מדיני חשוב - וביום השואה הבינלאומי התכתשות בכנסת, שבכל מקרה היא פסולה ומהווה ביזוי בית המחוקקים"
איתמר לוין
בעקבוטת פסיקת בית המשפט העליון קובע כעת בית משפט השלום, כי הפגמים שנפלו בחיפוש הבלתי חוקי בפלאפונים של יועצי נתניהו החשודים בהטרדת פילבר - יצרו מצב שבו לא ניתן להכשיר בדיעבד את החיפוש הפסול    נאסר החיפוש בטלפון של אוריך, הותר החיפוש בטלפון של גולן
איציק וולף
שני עובדים בוועדת הבחירות המרכזית שיקרו בהצהרתם כשכתבו שאין להם עבר פלילי    עיון במרשם הפלילי חשף את העבירות שבגינם הורשעו בעבר - עבירות איומים ואלימות ועבירות סמים    השופט הנדל הורה שלא להעסיק אותם
איציק וולף
המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת מחזיקי עניין, יעל דרומי, הודיעה על כוונתה לפרוש מתפקידה    מרבית חטיבת מחזיקי עניין תועבר לחטיבת משאבי אנוש שמנהל המשנה למנכ"ל והממונה על משאבי אנוש, עמית אוברקוביץ
איציק וולף
ילד בן 4 נפגע קשה מכוויות ומשאיפת עשן בדליקה שפרצה בשכונת טרומפלדור בנהריה    אמו חולצה ממרפסת הבית על-ידי כוחות כיבוי אש כשהיא פגועה באורח קל    השניים פונו לבית החולים בנהריה    כיבוי והצלה: גלאי עשן יכולים להציל חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il