X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוטין. "מאוחדים באחריות משותפת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו. "לא תהיה שואה נוספת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ריבלין. "תודה על הסולידריות" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
עשרות מנהיגים ביד ושם [צילום: מסך]
פוטין. "מאוחדים באחריות משותפת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נשיא רוסיה מכריז על יוזמה בפורום השואה ביד ושם
פוטין קורא לפסגה של חמש המעצמות
ריבלין: אף מדינה אינה חסינה מאנטישמיות וגזענות נתניהו: מודאג מהעדר עמדה עולמית אחידה נגד אירן פוטין יוצא נגד פוליטיזציה של זכרון השואה פנס: על העולם לעמוד בעוצמה נגד אירן מקרון מאמץ את יוזמת פוטין הנסיך צ'רלס: להילחם ללא חת נגד אלימות מילולית ופיזית נשיא גרמניה: קיימת אנטישמיות גסה במסווה של ביקורת על ישראל

"שלא נתבלבל: אנטישמיות וגזענות לא נעצרות ביהודים, אלא הן מחלה ממארת שהורסת חברות מבפנים, ואף דמוקרטיה אינה חסינה מפניהן". כך מזהיר (יום ה', 23.1.20) נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפתח פורום השואה ביד ושם.
ריבלין אמר: "למיליוני בני עמי ולעשרות מיליוני הרוגים אחרים, בעלות הברית איחרו. אבל בסופו של דבר, החרות ניצחה - וזה לא היה מובן מאליו. אנחנו מציינים היום את היכולת שהייתה לקהילה הבינלאומית אז לפעול למען מטרה משותפת, ואת חובתה להמשיך לפעול יחדיו אל מול האנטישמיות והגזענות, מול כוחות רדיקליים המפיצים שנאה ופחד.
"הדמוקרטיות המערביות הניבו תוצאות מדהימות לאנושות. דמוקרטיה אינה דבר מובן מאליו. אנחנו הולכים ומתרחקים מזכרון השואה וההרס של מלחמת העולם השנייה, אבל אנחנו חייבים לזכור שגם כיום אנחנו זקוקים לאחריות. העם היהודי הוא עם זוכר, כי אנחנו מבינים שאם לא זוכרים - ההיסטוריה חוזרת. לא רק בני אדם עלו בכבשן במשרפות אושוויץ, אלא גם כבוד האדם, האחריות והסולידריות האנושית.
"מדינת ישראל היא איננה פיצוי על השואה. היא קמה כי היא הבית שלנו, היא המולדת של העם היהודי. ממנה הגענו ואליה שבנו. ישראל היא דמוקרטיה חזקה, לא אומה שמחכה לישועה אלא מדינה שמצפה לשותפות ודורשת שותפות מלאה במאבק בגזענות, באנטישמיות הישנה-חדשה המתפרצת בצורה של שנאת זרים המחלחלת ללב ההנהגה וגובה מחיר בחיי אדם. האנטישמיות לא השתנתה, אבל אנחנו השתנינו. מדינת ישראל איננה קורבן. לעולם נגן על עצמנו בעצמנו, וישראל תמיד תהיה ערבה לקהילות היהודיות בתפוצות, לשלומן ולבטחונן".
ריבלין הבטיח, כי ישראל תמשיך להיאבק בהכחשת השואה, באנטישמיות ובגזענות. "עידן האחריות של כולנו - לא תם", אמר, וקרא לעשרות המנהיגים המשתתפים באירוע ליטול חלק במאבק זה. "לא תהיה מדינה יהודית שלא תהיה דמוקרטית, כי אנחנו היהודים לא יכולים לחיות אלא במדינה דמוקרטית", הוסיף.
נתניהו: ישראל תהיה אדון לגורלה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס כצפוי לאיום האירני. "ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי: לא תהיה שואה נוספת! כראש ממשלת ישראל, זוהי המחויבות העליונה שלי. לפני 80 שנה, העולם הפנה את גבו אלינו והותיר אותנו לגורל המר ביותר שיכול להיות. עבור העם היהודי, אושוויץ הוא לא רק הסמל האולטימטיבי של הרוע, אלא גם של חוסר האונים היהודי. היום יש לנו ארץ, יש לנו קול ויש לנו מגן. היום קולנו נשמע בבית הלבן, בקרמלין, באו"ם, בקונגרס, בלונדון, בפריז, בברלין. הנשק שלנו, האומץ של חיילינו והרוח של עמנו הצליחו לעמוד נגד מי שרצו להשמידנו.
"העם היהודי למד את לקח השואה: להתמודד עם האיומים להשמידנו כאשר הם קטנים, וחשוב שתמיד יהיה לנו הכוח להגן בעצמנו על עצמנו, ושישראל תמיד חייבת להיות אדון לגורלה. גם העולם למד את הלקח שיש ללמוד מן השואה. התכנסות זו מהווה סימן של תקווה. רבים מבינים, כי מה שמתחיל בשנאה כלפי יהודים, אינו מסתיים ביהודים. רבים מבינים, כי אנטי-ציונות היא בסך-הכל הצורה העדכנית ביותר של אנטישמיות.
"עם זאת, אני מודאג שטרם ראינו עמדה אחידה כלפי השלטון האנטישמי ביותר בעולם, שלטון שרוצה לפתח נשק גרעיני כדי להשמיד את המדינה היהודית היחידה. אנחנו מצדיעים לנשיא דונלד טראמפ ולסגן הנשיא מייק פנס, העומדים נגד העריצים מטהרן, המשעבדים את עמם ומאיימים על שלום כל העולם. אני קורא לכל הממשלות להצטרף למאמץ להתמודד עם אירן, ובכל מקרה – ישראל תעשה את כל הנחוץ כדי להגן על עצמה ועל עתיד העם היהודי. אני מתחייב, כי המילים 'לעולם לא עוד' לא יהיו ססמה ריקה מתוכן, אלא ציווי מתמיד לפעולה".
פוטין: ללא השמטות בזכר השואה
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, תקף את החוק הפולני בנוגע לחקר השואה – בלא לנקוב בשמה של מדינה זו. הוא אמר: "אנחנו מאוחדים באחריות משותפת. יש לנו חוב כלפי העבר והעתיד. השואה היא פצע עמוק בשבילנו, כי 40% מקורבנות השואה היו תושבי ברית המועצות. לפני הביקור בירושלים קראתי דוחות של קציני הצבא האדום אחרי שחרור אושוויץ, וזה בלתי נסבל. הם נכתבו ביום השני או השלישי אחרי השחרור, והם מעבירים את ההלם ממה שראו ושמעו. אסור לשכוח, כי לפשע הנאצי היו משתפי פעולה – עוזריהם של הנאצים, שלעיתים קרובות היו יותר אכזריים מהנאצים עצמם.
הנאצים התכוונו לעשות דברים דומים לעמים אחרים. הם הכריזו על הרוסים, על הפולנים ואחרים כתת-אדם. האדמה נועדה להיות מרחב מחיה לגרמנים, והעמים הסלאביים היו אמורים להיות עבדים או להיות מושמדים. זכרון השואה יוכל להיות לקח ואזהרה, רק אם יישאר מלא – ללא השמטות וללא השתקות. לצערי הרב, הנושא הופך להיות פוליטי – ויש למנוע זאת. אני בטוח שכל מי שנמצא כאן מוכן, ביחד איתנו, להגן על האמת ועל הצדק. כולנו אחראים לכך שהדורות הבאים ישמרו על זכרון זוועות השואה והמצור על לנינגרד; כולנו צריכים לזכור את באבי-יאר ואת הכפרים השרופים".
פוטין גם ניצל את ההזדמנות כדי לנסות ולפרוץ את הבידוד בו מצויה רוסיה. הוא אמר: "עלינו להיות ערניים ולא להחמיץ את הרגעים הראשונים בהן מופיעות אנטישמיות וגזענות. אם לא נעמוד יחד נגד אתגרים משותפים – התוצאות עלולות להיות נוראות. חמש המדינות המייסדות של האו"ם הן בעלות האחריות הגדולה ביותר. החברות הקבועות במועצת הביטחון צריכות להיפגש, בכל מקום ובכל זמן שנוח לכם, אנחנו מוכנים לדבר על המטלות שבפני העולם. חשוב מאוד לקיים מפגש כזה דווקא בשנת 2020, בה אנו מציינים 75 שנה לניצחון על גרמניה ולהקמת האו"ם".
פנס בעברית: עושה שלום במרומיו
סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, שיבח את חסידי אומות העולם, והוסיף: "אנחנו חייבים להיות מוכנים להתייצב כמותם נגד גלי שנאה. אנחנו חייבים להיות מוכנים להתעמת נגד הגל הגואה של אנטישמיות שמדליק שנאה ואלימות ברחבי העולם, ולעשות זאת יד ביד. באותה רוח אנחנו חייבים להיות חזקים נגד המדינה המובילה באנטישמיות, נגד הממשלה היחידה בעולם שמכחישה את השואה ומתחייבת למחוק את ישראל. העולם חייב לעמוד בעוצמה נגד אירן. ולבסוף, חייב להיות לכולנו האומץ להכיר בכך שיש לנו אחריות וכוח להבטיח שמה שאנחנו זוכרים היום כאן, לא יקרה שוב לעולם".
פנס הצהיר, כי העם האמריקני ימשיך ללכת לצידה של ישראל כפי שהוא עושה מאז 1948. הוא ציטט את דבריו של טראמפ בביקורו בירושלים, ולפיהם הקשר בין שני העמים יישאר לנצח חרות בליבו של העם האמריקני. "אנחנו נפגשים כאן, 50 אומות, ואומרים בקול אחד: לעולם לא עוד", הוסיף. פנס – נוצרי אדוק – עמד בסיום דבריו על ההבטחה האלוהית לנצחיותו של העם היהודי ולמתן ארץ ישראל. הוא סיים בעברית: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ואמרו אמן".
מקרון: האנטישמיות - בעיה של כולם
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר: "השואה אינה יכולה להיות בגדר היסטוריה שניתן לשחק איתה, לעוות אותה, לקרוא אותה כך או אחרת. יש היסטוריה, יש עובדות ויש הוכחות. לאיש אין זכות להעלות את זכרם של המתים הללו כדי להצדיק איזושהי שנאה בת זמננו. כולנו מאוחדים נגד ההשכחה, ההשתקה או דברי נקמה. אירופה חייבת להישאר מאוחדת ולעולם לא ליפול עוד למחלוקת; גם זה הלקח שעלינו להפיק מהשואה. גם הקהילה הבינלאומית חייבת שלא לשכוח דבר מן הברבריות והדרת האחר".
מקרון – המבקש מזה זמן להגיע להבנות עם רוסיה – אימץ את יוזמתו של פוטין ואמר לעמיתו הרוסי: "אני מסכים איתך שחמש החברות המייסדות של האו"ם נושאות באחריות היסטורית, ואני שותף לרצונך להתכנס שוב בצוותא; דיברנו על זה לפני כמה ימים ואני מקווה שזה יתממש. אנחנו אלה שצריכים להבטיח את הסדר העולמי, הנשען על החוק והבטחת זכויותיו של כל אדם".
בשובו לנושא הפורום, אמר מקרון: "האנטישמיות איננה רק בעייתם של היהודים. זו בראש ובראשונה בעייתם של האחרים. האנטישמיות תמיד קדמה לקריסה של הדמוקרטיה, היא תמיד הביטוי הראשון להדרת האחר. כל סוגי הגזענות מופיעים בכל מקום בו מופיעה האנטישמיות. מול האנטישמיות החדשה הזאת, אסור לנו לוותר. כולנו נאבקים באמצעות החוק, אמירות ופעולה נחרצת – גם בעולם הפיזי וגם בעולם הווירטואלי. עלינו לחנך, כי ילדינו נכנסים לאותן שנאות שחשבנו שהעלמנו מן העולם; החמצנו משהו. הנוכחות של בני הנוער שלנו ביד ושם, טומנת בחובה הבטחה. האדישות לגזענות ואנטישמיות היא רעל מפעפע, ההופך את האדישים לשותפים לפשע".
"זכור, אל תשכח", אמר מקרון בעברית, והוסיף: "צרפת מאמצת את ליבה את השבועה הזאת שבלב היהדות". הוא חזר על הכרתה של צרפת באחריותה לגירוש היהודים, ולצד זאת שיבח את חסידי אומות העולם הצרפתיים שלדבריו הצילו רבע מיליון יהודים. הוא שב והדגיש את חשיבות החינוך בדורות הבאים, שכן "ילדינו הם אלה שיצטרכו להגן על הדמוקרטיה שלנו, שהיא כל כך שברירית".
צ'רלס: בל לנו לחדול מלהזדעזע
יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'רלס, אמר, כי סיפורי השואה שייכים לאנושות כולה והיא צריכה להפיק לקחים מהם. הוא דיבר על מפגשיו רבי ההשראה, כלשונו, עם ניצולי שואה שתרמו גם לבנייתה של בריטניה. צ'רלס הזכיר את סבתו, הנסיכה אליס [אמו של הנסיך פיליפ], אשר הצילה יהודים ביוון וזכתה בתואר חסידת אומות העולם - "עובדה שנותנת לי ולמשפחתי גאווה עצומה".
לדברי צ'רלס, קיימת חובה שסיפוריהם של הניצולים ימשיך להיות מוכר בידי הדורות הבאים, כאשר הם הולכים ומתמעטים. "אסור שהשואה תהפוך להיות עוד עובדה היסטורית גרידא. בל לנו לחדול מלהזדעזע שוב ושוב מעדויותיהם של מי ששרדו. הן צריכות להיות לנו תמרור דרך ותמרור אזהרה. עדיין יש שמפיצים שקרים ישנים, אולי תוך שימוש במילים חדשות, אך הם מחפשים בצורה מבישה דרך לתייג אחרים.
"לעיתים קרובות מדי אנשים מנסים לפעול באלימות מילולית וגם פיזית, ומתחוללים מעשי זוועה נגד אנשים בשל דתם ומוצאם. אנחנו חייבים לעמוד על המשמר נגד איומים אלו ולהילחם בהם ללא חת. בל לנו לשקוט על שמרינו אפילו לרגע אחד במאבק הזה. בל לנו לשכוח שכל אדם נברא בצלם אלוהים, ואפילו נפש אחת היא עולם ומלואו. השואה הייתה גם טרגדיה עולמית, ואם לא נלמד את לקחיה – נחטא חטא נוראי. הבה נתחייב מחדש לכבוד וסובלנות, כך שמי שעברו את הסבל הזה – יהיו אור לגויים לדורות הבאים".
שטינמאייר: פעמיים "שהחיינו" בעברית
נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטינמאייר, פתח את דבריו בברכת "שהחיינו" בעברית. "זו מתנה ומעשה של חסד לשאת בפניכם דברים ביד ושם ביום זה", המשיך בעברית והודה לריבלין ולנשיא פורום השואה, משה קנטור. שטינמאייר עמד על אשמתם של הגרמנים הרוצחים והעומדים מן הצד, הן לשואה והן למלחמת העולם השנייה.
שטינמאייר הוסיף: "אני ניצב לפניכם כאשר עלי מוטל המשא הכבד של האשמה. עם זאת, אני מלא הכרת תודה על היד שהשורדים הושיטו לה, על האמון שישראל נתנה בנו, על השגשוג המחודש של חיים יהודיים בגרמניה. אחריותה של גרמניה אינה פגה, אנחנו רוצים להמשיך בה אנחנו מבקשים שתשפטו אותנו על פיה. רוחות הרוע צצות ועולות במעטה חדש, והן מציגות את הגזענות, האנטישמיות והסמכותניות שלהן כפתרון לבעיות ההווה. אינני יכול לומר שאנחנו הגרמנים למדנו את הלקח שלנו לתמיד, כאשר השנאה הולכת ומתפשטת, כאשר אנטישמיות גסה נמצאת תחת מעטה של ביקורת על ישראל, כאשר רק דלת עץ עבה מונעת מרחץ דמים בבית כנסת בעיר האלה ביום כיפור. כמובן שאנחנו בעידן שונה, אבל הרוע הוא אותו רוע.
"יש רק תשובה אחת: לעולם לא עוד. לכן, לא יכול להיות סוף לזיכרון. אחריות שזורה בעצם מהותה של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, מיומה הראשון. אנחנו מגנים על החיים היהודיים, אנחנו עומדים לצד ישראל. כאן אני מחדש את ההבטחה כלפי העולם כולו, ואני יודע שאינני לבדי: לא לאנטישמיות, לא לגזענות. אנחנו הגרמנים מחויבים לסדר העולמי, ואנחנו רוצים להגן עליו יחד עם כולכם". הוא סיים שוב בעברית בברכת "שהחיינו".

תאריך:  23/01/2020   |   עודכן:  23/01/2020
+הנסיך הבריטי נמנע מלחיצת יד עם סגן נשיא ארה"ב
17:48 23/01/20  |  עידן יוסף

יורש העצר הבריטי שחלף ביד ושם על פני שורת המכובדים בשורה הראשונה, לחץ את ידיהם אך דילג על סגן נשיא ארה"ב ועבר מיד לנתניהו. מייק פנס השיב את ידו המושטת ולא אמר מילה. תחילה סברו כי מדובר במתיחות מופגנת, אך הדוברת של סגן הנשיא הבהירה כי השניים לא לחצו ידיים משום שנפגשו ושוחחו ביניהם מוקדם יותר.

+מדינת ישראל היא לא פיצוי על השואה
17:38 23/01/20  |  ראובן ריבלין   |   לרשימה המלאה

נאום נשיא המדינה בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ ב"יד ושם" [כ"ו בטבת תש"ף, 23.01.2020]

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המיקרופון קלט את פנס אומר שטראמפ לא ניתן לעצירה
17:09 23/01/20  |  עידן יוסף

'פורום השואה': מיקרופון שנותר פתוח בזמן שנתניהו שוחח עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס קלט את ראש הממשלה נתניהו שואל על המצב הפוליטי של טראמפ. פנס בתגובה: "טראמפ לא ניתן לעצירה. כמו מישהו נוסף שאני מכיר".

+מייק פנס: "העולם צריך לעמוד בעוצמה מול אירן"
15:51 23/01/20  |  מירב ארד

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס ביד ושם: "אנו מוכרחים לחסום את הגל הגואה של אנטישמיות ברחבי העולם. אנו חייבים גם להיות חזקים נגד המדינה שמובילה את האנטישמיות - העולם צריך לעמוד בעוצמה מול אירן".

+נתניהו ביד ושם: "לא תהיה שואה נוספת"
15:00 23/01/20  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ ביד ושם: "ביום הזה צריך להגיד שבשביל ששת מיליון בני עמנו - שערי הגיהנום נפרצו מאוחר מדי. ולכן ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי - לא תהיה שואה נוספת. כראש ממשלת ישראל זאת ההתחייבויות העליונה שלי".

+נעמה יששכר מול אסטרטגיה לאומית
14:43 23/01/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

התקשורת הישראלית אשר כהרגלה המגונה עטה על סיפור אמתי ואנושי ועושה ממנו מטעמים, כאלה שבפניהם אפילו הנהגת המדינה אינה מוצאת כוחות לעמוד, עד כי היא נכנעת באופן מביש לכוחנות המופעלת עליה וכמוה כסחיטה מכוערת ונצלנית

נעמה יששכר [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו ג'וניור/AP]
+ריבלין: "תודה על הסולידריות שלכם עם העם היהודי"
14:42 23/01/20  |  מירב ארד

נשיא המדינה ראובן ריבלין, אמר בנאום הפתיחה בטקס המרכזי ביד ושם לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ: "בשם העם היהודי וכנשיא מדינת ישראל, אני מודה לכם מעומק הלב שהגעתם לכאן. תודה על הסולידריות שלכם עם העם היהודי. תודה על המחויבות שלכם לזכרון השואה. אנטישמיות לא נעצרת ביהודים, אף חברה ואף דמוקרטיה לא חסינה מפניהם".

+מנוחה
14:10 23/01/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

הנסיך צ'רלס בורח מהסקנדלים במשפחה  ▪  מהאמא הזקנה שלו מהבנים שלא מפסיקים למרר את החיים שלו

ראובן רבלין וולדימיר פוטין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"אסור לטשטש את תרומת ברה"מ לשעבר במלחמת העולם השנייה"
13:33 23/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נשיא רוסיה השתתף בטקס הסרת הלוט מעל אנדרטה להרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר בבירה  ▪  הנשיא ריבלין: "יום הסרת המצור על לנינגרד הוא תאריך משותף בהיסטוריה שלנו"  ▪  ראש העיר של ירושלים: "המלחמה קשרה קשר עמוק והדוק בין שני העמים שלנו"

טקס חנוכת האנדרטה. "מודים ללוחמים" [צילום: מסך]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין קורא לפסגה של חמש המעצמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
בעז שפירא
התקשורת הישראלית אשר כהרגלה המגונה עטה על סיפור אמתי ואנושי ועושה ממנו מטעמים, כאלה שבפניהם אפילו הנהגת המדינה אינה מוצאת כוחות לעמוד, עד כי היא נכנעת באופן מביש לכוחנות המופעלת עליה וכמוה כסחיטה מכוערת ונצלנית
אברהם בנמלך
הנסיך צ'רלס בורח מהסקנדלים במשפחה    מהאמא הזקנה שלו מהבנים שלא מפסיקים למרר את החיים שלו
מירב ארד
נשיא רוסיה השתתף בטקס הסרת הלוט מעל אנדרטה להרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר בבירה    הנשיא ריבלין: "יום הסרת המצור על לנינגרד הוא תאריך משותף בהיסטוריה שלנו"    ראש העיר של ירושלים: "המלחמה קשרה קשר עמוק והדוק בין שני העמים שלנו"
עידן יוסף
הנשיא האוקראיני כתב שלא ישתתף כדי שיהיה מקום עבור הניצולים שלא קיבלו כרטיס לטקס: "האנשים הללו ראויים לכבוד יותר מכל"    הרב לאו מגלה: "סירבתי לאפשר לזלנסקי לנאום במקומי"
עידן יוסף
נשיא רוסיה: "בטוח שהביקור יסייע לקידום היחסים"    ראש הממשלה: "אנו מודים לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל"    שר החוץ כ"ץ: "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה"    הנשיא ריבלין נועד עם הנסיך צ'ארלס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il