X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיפולון. "הנשיא לא עשה דבר פסול" [צילום: AP]
פורפורה. "לא היה קח ותן" [צילום: AP]
סניגוריו של טראמפ בנאום הפתיחה במשפט ההדחה:

טראמפ מילא את תפקידו בשיחה עם זלנסקי

טוענים שהנשיא לחץ על אוקראינה לחסל את השחיתות במדינה ולכן דרש לנהל את החקירות נגד ביידן ובנוגע לבחירות 2016 הסניגורים: טראמפ לא זכה להליך ראוי בבית הנבחרים, המשחק היה מכור וצווי הזימון שהוציאו הדמוקרטים היו חסרי תוקף חוקי הסניגורים הסתפקו בטיעון של שעתיים ביום הראשון מתוך שלושה
▪  ▪  ▪

הנשיא דונלד טראמפ מילא את תפקידו כאשר לחץ על אוקראינה לנהל חקירה נגד סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו הנטר ביידן. זאת, משום שבפועל הוא לחץ על קייב לחסל את השחיתות במדינה. כך אומרים (מוצ"ש, 25.1.20) עורכי דינו של טראמפ, בתחילת נאום הפתיחה שלהם במשפט ההדחה בסנאט.
"כאשר מדובר בשיגור כספי משלם המיסים האמריקני אל מעבר לים, הנשיא ממוקד בחלוקת הנטל ובשחיתות", אמר סגן היועץ המשפטי של הבית הלבן, מייק פורפורה. "שורה של עדים העידו בבית הנבחרים על השחיתות הנרחבת באוקראינה ועל כך שאינטרס מדיניות החוץ והביטחון והאמריקני הוא לסייע לאוקראינה להילחם בשחיתות". התובעים הדמוקרטיים טוענים, כי המניע היחיד של טראמפ היה רצונו למצוא מידע מביך על ביידן, אחד המועמדים הדמוקרטיים המובילים לקראת הבחירות לנשיאות.
פורפורה הוסיף, כי לא היה "קח ותן" מצידו של טראמפ במגעים עם אוקראינה. הדמוקרטים טוענים, כי טראמפ התנה את ביקורו של הנשיא ולדימיר זלנסקי ואת העברת הסיוע הצבאי לארצו (400 מיליון דולר) בפתיחת החקירות נגד ביידן ובדבר התערבותה-כביכול של אוקראינה בבחירות 2016. פורפורה הזכיר, כי הנשיאים נפגשו ב-25.9.19 בלא כל הודעה על חקירות אלו. יצוין, כי מדובר היה בפגישה בשולי עצרת האו"ם, אחת מני רבות שקיים טראמפ, ולא בבית הלבן כפי שביקש זלנסקי; זו לא נתקיימה עד היום.
היועץ המשפטי של הבית הלבן, פאט סיפולון, הזכיר, כי טראמפ וזלנסקי החליפו מכתבים באביב 2019 ובהם הזמינו איש את רעהו לביקורים בוושינגטון ובקייב. על-פי הצעתו של זלנסקי, השניים אמורים היו להיפגש בוורשה בקיץ 2019 - אך סיפולון אומר, כי טראמפ נאלץ לבטל את הפגישה בשל סופת הוריקן שפגעה בארה"ב.
סיפולון חזר על טענה נוספת של טראמפ, ולפיה הוא עיכב את הסיוע הצבאי כדי ללחוץ על יתר מדינות אירופה להגדיל את הסיוע שהן מעניקות לאוקראינה. לדברי טראמפ, אותם ציטט סיפולון, הקנצלר אנגלה מרקל "מדברת על אוקראינה אך אינה עושה דבר", וכי מדינות רבות אחרות באירופה נוהגות בצורה דומה.
סניגוריו של טראמפ גם יצאו בהרחבה נגד הליכי ההדחה שהתקיימו בוועדות המודיעין והמשפטים בבית הנבחרים. סיפולון טען, כי הוועדות מנעו מטראמפ להציג את עמדתו ותגובתו. יצוין, כי מדובר בטענה כוזבת: 48 נציגים רפובליקניים השתתפו בשימועים המוקדמים בדלתיים סגורות, ואילו טראמפ הוזמן לשלוח את נציגיו לשימועים הפומביים - אך סירב. הוא גם מנע הופעתם של עדים והצגתם של מסמכים רבים.
סגן היועץ המשפטי, פטריק פילבין, אמר, כי טראמפ לא שיבש את חקירת הקונגרס באיסור שהטיל על הצגת עדים ומסמכים, שכן צווי הזימון של בית הנבחרים היו חסרי תוקף משפטי. לטענתו, הוועדות החליטו מראש מה תהיה התוצאה של השימועים, תוך שהן מונעות מטראמפ את ההליך הראוי, ולכן לא היה טעם בכך שישתף פעולה איתן. יצוין, כי השימועים התנהלו כפי שניהלו הרפובליקנים את אלו שנגד הנשיא ביל קלינטון ב-1999. פילבין גם יצא נגד העובדה שמגיש התלונה שהובילה לפתיחת החקירה - איש CIA שהוצב בבית הלבן - לא זומן לעדות. יצוין, כי זהותו חסויה על-פי חוק.
הדמוקרטים טענו, כי התנהלותו של טראמפ מסייעת לרוסיה. בתגובה לכך אמר סיפולון, כי לטראמפ יש רקורד ארוך של עימותים עם רוסיה. לדברי סיפולון, הדמוקרטים אינם מבקשים מהסנאט רק להדיח את טראמפ, אלא גם להתערב בבחירות הקרובות. "הם מבקשים מכם לא רק להפוך את תוצאות הבחירות האחרונות, אלא גם למנוע מהנשיא טראמפ להתמודד בבחירות בעוד תשעה חודשים", האשים. "הם מבקשים מכם לזרוק לפח את הקלפיות וליטול את ההחלטה מהעם האמריקני".
סיפולון פתח באומרו: "הנשיא לא עשה שום דבר פסול. שמעת את התובעים מטעם בית הנבחרים מדברים במשך קרוב ל-24 שעות במשך שלושה ימים. אנחנו לא צפויים לדבר אותו פרק זמן. אנחנו לא חושבים שהם אפילו מתקרבים להרים את נטל ההוכחה לגבי מה שהם מבקשים מכם". הסניגורים אכן סיימו את היום הראשון של טיעוניהם - אחרי שעתיים בלבד.

תאריך:  25/01/2020   |   עודכן:  25/01/2020
+טראמפ הוקלט ב-2018: תיפטרו מהשגרירה באוקראינה
08:20 26/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לב פרנס - אחד האנשים שהפעיל רודי ג'וליאני בשליחותו של טראמפ באוקראינה - טען באוזני הנשיא שהשגרירה מצפה להדחתו, וטראמפ הגיב: תעיפו אותה מחר בבוקר  ▪  מארי יובנוביץ הודחה שנה לאחר מכן, לאחר מסע הכפשות שריכז ג'וליאני  ▪  פרנס הבהיר לטראמפ, כי אוקראינה לא תחזיק מעמד מול רוסיה בלא סיוע אמריקני

פרנס. ביקש סיוע גם בקנביס [צילום: סת' ווניג, AP]
יובנוביץ. התנגדה לפעילות ג'וליאני [צילום: אנדרו הרניק, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ מילא את תפקידו בשיחה עם זלנסקי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביידן שחה בים השחיתות האוקראינ
הגוי..  |  26/01/20 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו״ר העבודה-גשר-מרצ, ח״כ עמיר פרץ, שלח מכתב לנשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, וטען כי פרסום תוכנית המאה תתפרש כהתערבות פסולה במערכת הבחירות בישראל
איציק וולף
שני גברים ישראלים ותיירת סינית אושפזו בבידוד בבתי החולים הדסה עין כרם, שיבא ובית החולים הפלשתיני בבית ג'אלה לאחר ששבו מסין ודיווחו על תסמיני חום וקוצר נשימה    בדיקות שנערכו למאושפזים קבעו שהם לא נושאים את הנגיף הקטלני
איציק וולף
יו"ר כחול לבן ככל הנראה לא ייסע לוושינגטון מחשש שנועד לשמש כ'תפאורה' לנתניהו בהצגת 'תוכנית המאה' של טראמפ    במפלגת כחול לבן צפויים להמשיך עם התוכנית המקורית ולקיים ביום שלישי את ישיבת מליאת הכנסת
מירב ארד
הבהיר: רה"מ לא נוסע לארה"ב, הוא בורח מההתחייבויות שלו"    על סיפוח בקעת הירדן טען כי מדובר עוד ספין    גם פרץ מתח ביקורת על מועד פרסום תוכנית המאה: "נשמע ונראה כמו ברווז"
מירב ארד
בעיר ווהאן, שבה התפרץ הוירוס, נעצרה כל תנועת התחבורה הציבורית ותושבי העיר התבקשו לא לעזוב    אתרי תיירות ומקדשים מפורסמים נסגרו    מקרים ראשונים של הוירוס התגלו בצרפת ובאוסטרליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il